Zamieszczanie tekstów SEO i tych zwykłych na naszej stronie internetowej to jeden z najlepszych sposobów pozycjonowania naszej strony internetowej. Google kładzie coraz większy nacisk na publikowane treści wysokiej jakości i nagradza takie strony wyższym rankingiem w wynikach wyszukiwania. Wiele osób w tej sytuacji zastanawia się, czy warto publikować krótkie teksty albo, czy lepiej jest skupić się na dodawaniu długich tekstów. Jest to jeden z głównych dylematów przy tworzeniu treści. Poniżej staramy się odpowiedzieć na to pytanie, podpowiadamy gdzie szukać słów kluczowych do takich tekstów, oraz czy warto pisać teksty jedynie pod SEO, pomijając żywych czytelników.
Jakie teksty pisać pod SEO
Niestety nie ma odpowiedzi na pytanie, czy lepiej jest ogólnie publikować teksty krótkie, czy długie na naszej stronie internetowej. Przyjmuje się, że testy krótkie mają do 1000 słów, a teksty długie do 2000 tysięcy słów. Podstawą każdego dodanego tekstu jest jego rzetelne wykonanie. Musi być on również sformatowany, odpowiednio dobrany i zoptymalizowany pod kątem SEO (frazy kluczowe, nagłówki, paragrafy, boldy etc). Każdy rodzaj tekstu ma za to swoje plusy i może dawać inne korzyści w konkretnych sytuacjach. Zatem nie ma jednej złotej odpowiedzi na to pytanie, warto jednak dobierać takie teksty indywidualnie do naszej sytuacji i korzystać z zalet obu tych typów.
Krótkie teksty w SEO
Pierwszym plusem krótkich tekstów jest fakt, że możemy publikować ich więcej i robić to częściej. Kalkulacja taka jest prosta i warto wykorzystać tę zależność. Jeśli mamy odpowiednio dużo czasu, zamiast publikować co kilka dni długi tekst, możemy regularnie codziennie publikować jeden krótki. Częste aktualizacje witryny i dodawanie nowego contentu jest niezwykle doceniane przez Google. Poprzez krótkie teksty możemy publikować też aktualności, które niezwykle mocno angażują odbiorców. Ten typ tekstu warto stosować również w sytuacjach gdzie na naszej stronie internetowej działającej biznesowo, chcemy przedstawić szybko odpowiedzieć na konkretne pytanie odnośnie usługi czy produktu bez zagłębiania się w szczegóły sprawy. Krótkie teksty mogą mieć też formę ciekawostek czy niestandardowych tekst, które będziemy publikowali regularnie, a po które chętnie wracać będą nasi odbiorcy.
SEO a Długie teksty
Długie teksty również są korzystne pod wieloma względami. Pierwszym z nich jest aspekt jakościowy. W tekstach takich możemy przedstawić dokładnie dane zagadnienie. Jest to szczególnie ważne, jeśli handlujemy wartościowymi przedmiotami lub świadczymy drogie usługi. W takiej sytuacji klienci chcą poznać dokładnie dany produkt czy usługę przed jej zakupem. Długie teksty mające ok. 2000 słów, są też korzystne pod względem pozycjonowania. W tekstach tego typu możemy umieścić wiele różnych słów kluczowych oraz multimediów w formie zdjęć, filmików itp. Dzięki temu tekst taki będzie bardzo dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO i da nam wiele korzyści na tej płaszczyźnie. Teksty długie pomagają również budować renomę marki i profesjonalny wizerunek. Marki, które publikują takie treści, uważane za są opiniotwórcze, godne zaufania oraz profesjonalne. Oprócz różnych formatów treści w długich tekstach możemy stosować długie ogony, czyli tzw. long taile. W tekście krótkim często jest to niemożliwe lub umieszczanie takich fraz jest trudne. Publikowanie takich treści przekłada się również na dłuższy czas odwiedzin użytkowników na stronie. Odpowiednio zainteresowani tematem, mogą też przechodzić na kolejne strony serwisu, pozostając na nim jeszcze dłużej.
Dodaj komentarz