fbpx
Odbierz bezpłatną analizę SXO z omówieniemTUTAJ
Michał Jania
Michał Jania
05.02.2021

Gdzie zamawiać treści/content na stronę www

Publikowanie treści w internecie to obecnie klucz do sukcesu podczas marketingu czy promocji naszej marki. To właśnie od niej zależy i jej jakości czy będziemy odbierani pozytywnie oraz profesjonalnie. Publikowanie treści jest jednak czasem nieco kłopotliwe - szczególnie jeśli nie mamy czasu lub umiejętności na stworzenie np. ciekawego wpisu blogowego. W internecie istnieje wiele miejsc, gdzie możemy zamawiać różnego rodzaju content lub kupować go gotowy. Poniżej prezentujemy kilka ciekawych propozycji.

    Portale z copywriterami

    Good Content Obrazek

    Pierwszym miejscem, gdzie możemy zamawiać content w formie pisanej, są portale dla copywriterów. Serwisy takie gromadzą copywriterów, którzy wykonują na nich zlecenia. Z drugiej strony my jako klienci na tych portalach możemy dodawać takie zlecenia, opisując, o jakie teksty nam konkretnie chodzi. Zasada działania serwisów jest bardzo prosta. Wystarczy zarejestrować się i utworzyć konto klienta. Następnie należy dodać zlecenie. Opisujemy w nim jakiej długości tekst chcemy zamówić, o jakiej tematyce, jakości i typie. Możemy dodać też opcjonalnie swoje uwagi czy preferencje. Następnie publikujemy zlecenie i płacimy za nie. Najczęściej w ciągu kilku dni lub nawet szybciej, jeśli stawka zlecenia jest atrakcyjna, otrzymujemy napisany tekst przez copywritera, który podjął się zlecenia. W sieci istnieje ok. kilka takich portali. Najpopularniejszymi są np. GoodContent czy Textbookers. Plusem tego rozwiązania jest łatwość w zamówieniu tekstu. Z samego portalu mogą korzystać też wszystkie osoby niezależnie od tego, czy są to osoby prywatne, czy też firmy i marki.

    Giełdy tekstów

    Giełda Tekstów Logo

    Kolejnym miejscem, gdzie możemy zamówić również content pisany, a raczej go pozyskać jest GiełdaTekstów. Jest to polski serwis, który jest jedynym tego typu w sieci. Jak sama nazwa wskazuje, serwis jest giełdą, gdzie copywriterzy wystawiają swoje napisane i gotowe już teksty na sprzedaż. Dostępne są na niej teksty o różnej długości, tematyce, jakości czy typie. Treści zakupić możemy bardzo prosto. Wystarczy utworzyć konto klienta, wpłacić pieniądze i możemy zacząć wybierać i kupować te teksty, które spełniają nasze oczekiwania. Dużym plusem tego rozwiązania jest fakt, że teksty otrzymujemy od razu po zakupie i możemy z nich korzystać. Dzięki temu nie musimy czekać na podjęcie i wykonanie zlecenia. Jeśli nie zależy nam na specjalistycznych treściach z wieloma indywidualnymi wymaganiami, zdecydowanie warto sprawdzić właśnie te opcje.

    Portale z ogłoszeniami dla freelancerów

    Use Me Logo

    Trzecim miejscem w sieci gdzie możemy pozyskiwać i zmawiać content są portale ogłoszeniowe dla freelancerów. W takich miejscach będziemy mogli zamówić content różnego rodzaju. Mogą być to treści pisane, grafiki, video czy inne formy. Portale te działają w nieco inny sposób, ale ogólnie opierają się na tej samej zasadzie — łączenia freelancerów z osobami chcącymi zamówić treści. Niektóre portale mogą oferować założenie konta i rozliczanie pracy na serwisie nadzorując cały proces. Inne serwisy mogą udostępniać jedynie swój serwis jako tablicę ogłoszeniową, a wszystkie kwestie ustalać będziemy samodzielnie. Jednym z największych portali tego typu jest np. Useme. W takich miejscach możemy znaleźć bardzo dużą grupę osób z każdej dziedziny i zamówić wiele różnych treści. Nie będziemy musieli czekać długo na odpowiedź i reakcję na nasze ogłoszenie, gdyż działa na takich portalach wielu freelancerów. Korzyścią, która będzie niezwykle interesująca dla osób z małym budżetem, jest możliwość znalezienia freelancerów, którzy wykonają nasze zlecenie za małą stawkę. Są to np. osoby mniej doświadczone, które chętnie wykonują mniej skomplikowane zlecenia w atrakcyjnej cenie.

    Bezpłatna analiza SXO i rozmowa

    Wspólnie stwórzmy kolejną #HistorieSukcesu SEO 🚀
    Do dzieła!

    Agencje interaktywne i marketingowe

    Jeśli chcemy zlecić wykonanie contentu, możemy również zgłosić się do agencji interaktywnej lub agencji marketingowej. Są to dwa najodpowiedniejsze typy agencji, które świadczą usługi zarówno content marketingu, jak i wykonywania pojedynczych treści. Najczęściej zatrudniają one osoby, które są odpowiedzialne za przygotowanie nagrań video, zdjęć, montaż czy pisanie tekstów. Zwracając się ze zleceniem usługi do takiej agencji, mamy pewność, że zostanie ona wykonana na wysokim poziomie, a weryfikując agencje, zwiększamy na to szanse. Dużym plusem jest też wygoda. Nie musimy samodzielnie nadzorować całego procesu, a jedynie skontaktować się z agencją. Pewnym minusem może być jednak cena, która czasami jest nieco wyższa niż u freelancera znalezionego np. na portalu ogłoszeniowym.

    Social media

    Miejscem, gdzie możemy zlecać tworzenie contentu, są też media społecznościowe. W social mediach z pewnością znajdziemy wiele profili osób lub grup, które zajmują się taką tematyką. Szczególnie polecanym portalem jest np. Facebook, gdzie działa wiele marek czy osób zajmujących się pisaniem tekstów, tworzeniem nagrań itp. W miejscach takich przebywa wielu freelancerów, specjalistów i agencji. Warto przejrzeć również grupy poświęcone danej tematyce i porozmawiać na nich o takim zleceniu. Z pewnością otrzymamy wiele zleceń i wskazówek. Plusem tego sposobu pozyskiwania contentu jest bardzo duża elastyczność i spory wybór. Minusem może być anonimowość mało znanych wykonawców, ale jeśli będziemy wybierali jedynie tych znanych i transparentnych nie powinniśmy mieć problemu ze zleceniem. W takiej opcji będziemy musieli również indywidualnie ustalić wszystkie szczegóły oraz się rozliczać.

    Wyszukiwarka Google

    Ostatnim w naszym zestawieniu miejscem, z którego możemy pozyskiwać content, jest wyszukiwarka Google. Jest to aż tak oczywisty kierunek, że nie bierzmy go pod uwagę. W wyszukiwarce Google znajduje się wiele witryn osób piszących teksty czy tworzących grafikę. Wystarczy w Google wpisać odpowiednią frazę lub frazę tematyczną wraz z naszym miastem. Z pewnością otrzymamy wiele propozycji witryn. Plusem tego rozwiązania jest szybkość uzyskania informacji oraz możliwość porównania wielu stron. Na stronach internetowych twórców będziemy mogli zapoznać się z ich portfolio. Wyszukując twórców w ten sposób, również musimy ich zweryfikować i wybierać jedynie tych, którzy posiadają dobre opinie lub wiele zrealizowanych projektów.

    autor

    Michał Jania

    Pasjonat i specjalista pozycjonowania stron internetowych w Google od dekady. CEO w SEMhub

    Oceń artykuł

    Średnia ocena użytkowników 0 na podstawie 0 głosów

    Dodaj komentarz