Google News to usługa dostarczająca materiały “newsowe”, czyli najświeższe wiadomości z różnorodnych portali informacyjnych. Treści są również dopasowane do zainteresowań użytkowników. Wiadomości Google dostępne są dla urządzeń w wersji mobilnej oraz desktop. W usłudze tej mogą pojawiać się najważniejsze artykuły dotyczące wydarzeń z całego świata, w kraju, a także wiadomości lokalne.
Usługa Google News powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie internautów na najświeższe i aktualne wydarzenia oraz trendy. Znajdują się w niej serwisy dostarczające wiarygodne i rzetelne informacje. W tym artykule omówimy, jak działa Google News i jakie wymagania należy spełnić, aby nasz artykuł znalazł się w Wiadomościach Google
Google News – co to jest i jak działa?
Google News to usługa dostarczająca materiały “newsowe”, czyli najświeższe wiadomości z różnorodnych portali informacyjnych. Treści są również dopasowane do zainteresowań użytkowników. Wiadomości Google dostępne są dla urządzeń w wersji mobilnej oraz desktop. W usłudze tej mogą pojawiać się najważniejsze artykuły dotyczące wydarzeń z całego świata, w kraju, a także wiadomości lokalne.
Agregator wiadomości Google News cieszy się dużą popularnością wśród internautów na całym świecie – usługa ta działa obecnie w ponad 120 krajach. Artykuły trafiające do Wiadomości Google charakteryzują się tym, że zawierają aktualne i wiarygodne informacje spersonalizowane na podstawie lokalizacji oraz zainteresowań czytelnika.
Jednym z miejsc, w którym znajdują się Wiadomości Google, jest strona news.google.com. Pojawiają się tam treści z ostatnich 30 dni. Użytkownicy mogą sami zmienić ustawienia wyświetlanych artykułów poprzez wybranie interesujących ich regionów, ukrywanie wiadomości z konkretnych źródeł, a także wybranie zainteresowań, które chcą obserwować.
Wiadomości Google news.google.com
Najświeższe informacje pojawiają się również w wyszukiwarce w bloczkach Top Stories, zwanymi potocznie bloczkami Google News. Widgety te mogą ukazać się w wynikach wyszukiwania, a także w oddzielnej zakładce “Wiadomości”.
Bloczek Top Stories w wersji desktop
Bloczek Top Stories w wersji desktop w zakładce “Wiadomości”
Bloczek Top Stories na stronie mobilnej
Bloczki Top Stories charakteryzują się tym, że wyświetlają się po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę Google, a personalizacja wyników jest niewielka. Czas żywotności artykułu w takim bloczku to maksymalnie 48 godzin. W tym miejscu znajdują się nie tylko artykuły zamieszczone w Wiadomościach Google, ale także treści z portali społecznościowych, np. z Twittera. Bloczki Google News nie pojawiają się na każdą frazę – aby się ukazały, musi pojawić się zainteresowanie danym tematem oraz przynajmniej kilka serwisów powinno napisać artykuł na ten temat w krótkim czasie. Im więcej osób szuka informacji o danym wydarzeniu w tym samym czasie, tym mniej artykułów musi zostać napisanych, żeby widgety były widoczne w wynikach wyszukiwania.
Co ciekawe, w bloczkach mogą pojawiać się odmienne artykuły w wersji mobilnej i wersji desktopowej na tą samą frazę. Wydawcy treści, aby zaistnieć w takim bloczku muszą być na bieżąco z trendami i szybko na nie reagować.
Czy warto wyświetlać się w Wiadomościach Google?
Ze względu na to, że w Wiadomościach Google pojawiają się popularne i szczycące się wysoką autoratywnością serwisy, pojawienie się naszego portalu w tej usłudze może zwiększyć reputację portalu wśród internautów. Nasz serwis może zostać uznany za wiarygodne i godne zaufania źródło informacji, z którego warto czerpać wiedzę. Google News jest zatem świetnym miejscem do zaistnienia w sieci i w świadomości odbiorców.
Google News pozwala także portalom zdobyć wysoki ruch na stronie i pozyskać nowych użytkowników w krótkim czasie. Jak wiadomo, zwiększony ruch może skutkować zwiększeniem sprzedaży. Zazwyczaj jednak na pierwszych pozycjach pojawiają się duże portale, takie jak Onet, Wp, Interia i na pierwszy rzut oka może być ciężko zaistnieć w tej usłudze. Nie jest to jednak niemożliwe! Google ceni sobie eksperckie treści na dany temat – jeśli zatem nasz portal specjalizuje się w konkretnej tematyce, warto się na niej skupić i tworzyć treści branżowe na podstawie aktualnych trendów i wydarzeń.
Zaletą pojawienia się w Google News jest także bardzo szybka indeksacja adresów – w indeksie wyszukiwarki Google nasz artykuł może pojawić się już po kilku minutach od jego opublikowania.
Jak dodać stronę do Google News?
Jak sprawić aby nasz artykuł pojawił się w Google News? Google może samo znaleźć witrynę i dodać ją do usługi poprzez zwykłe indeksowanie stron. Jeżeli publikujesz wpisy regularnie i na podstawie aktualnych trendów, a przy tym posiadasz stronę z wysoką reputacją, istnieją szanse, że Twoja witryna znajduje się już w Google News. Jak to sprawdzić? W wyszukiwarce Google wpisz operator “Site:” i nazwę witryny (przykład: Site:twojadomena.pl) i przejdź do zakładki Wiadomości. Brak wyników będzie oznaczał, że artykuły nie zostały udostępnione w usłudze.
Jeśli Twoje treści nie są publikowane w Wiadomościach Google, możesz dodać publikację za pomocą Centrum wydawców. Wyświetli się okienko, gdzie należy uzupełnić takie informacje jak nazwa publikacji, główna usługa witryny oraz lokalizacja.
W dalszych krokach należy zweryfikować witrynę. Możemy to zrobić automatycznie, jeśli posiadamy konto z daną przypisaną witryną w Google Search Console.
Należy pamiętać, że konfiguracja publikacji w Centrum wydawców nie jest gwarancją wyświetlenia treści w Google News, ponieważ treści są udostępniane według preferencji użytkowników. Istotne jest również, aby artykuł spełniał specjalne wytyczne dotyczące treści oraz aspektów technicznych.
Dodaj komentarz