Nowoczesne rozwiązania w pozycjonowaniu pozwalają nie tylko na lepsze rezultaty, ale przede wszystkim przyspieszają cały jego proces. Niewątpliwie zalicza się do nich również link building, czyli linkowanie, które bardzo szybko zyskało popularność w świecie SEO. Na czym polega to narzędzie, i jakie korzyści płyną z jego używania?
Jest to proces który zalicza się do działań mających na celu pozycjonowanie Białystok, polegający na pozyskiwaniu dobrej jakości linków, czyli odnośników do innych stron internetowych, umieszczanych na naszej witrynie. Jeszcze do niedawna dla algorytmów Google ważna była ilość linków wykorzystywanych przy pozycjonowaniu danej strony, jednak obecnie najważniejsza jest ich jakość, co znacznie ułatwia zadanie. Jeden wartościowy dla algorytmu pozyskany link będzie o wiele bardziej skuteczny niż setka innych, pozyskanych ze spamu bez większej wartości merytorycznej i technicznej. Jest to weryfikowane przez funkcjonujący od niedawna Algorytm Pingwin, który sprawdza wykorzystywane linki i szybko wykrywa te nieprawidłowe i słabej jakości, co odbija się natychmiast na pozycji witryny w sieci. Warto zatem zadbać, by w procesie link building wykorzystywać mniej odnośników, za to znacznie lepszej jakości.
Najpopularniejszymi źródłami, z których czerpać można linki do całego przedsięwzięcia są miejsca takie jak media społecznościowe, blogi, katalogi dla firm czy fora internetowe. Jednak jedną z kluczowych kwestii w tym przypadku jest dopasowanie tematyczne odnośników do naszej witryny, w przeciwnym razie linki będą bezużyteczne i nie będą oddziaływać na algorytm tak skutecznie jak było to zamierzone. Popularnym sposobem na zwiększenie widoczności witryny w ramach linkowania jest stworzenie bloga, jako dopełnienie strony, gdzie można będzie umieszczać optymalizowane treści pod kątem SEO. Posty poradnikowe, informacyjne, czy specjalistyczne, nasycone słowami kluczowymi i frazami pasującymi do tematyki naszej branży doskonale wpłyną na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i pozycjonowanie Białystok. Inną możliwością, równie skuteczną co prowadzenie bloga jest korzystanie z forów internetowych, gdzie w ramach usługi porady eksperckiej jako przedstawiciel danej branży można odsyłać zainteresowanych do swojej strony internetowej, podając im w komentarzu odnośnik. Możliwości linkowania jest mnóstwo, a jego skuteczne przeprowadzenie gwarantuje zwiększenie widoczności względem innych stron w sieci.
Podobnie jak w kwestii słów kluczowych i fraz, linki oraz odnośniki do witryn dzielą się na kilka kategorii. Są to:
Procesowi linkowania towarzyszy cały zespół najróżniejszych czynności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całości. Również tworzenie linku, czyli odnośnika do strony jest określone przez dane zasady – anchor tekst to inaczej opis linku, który znajduje się w ramach odnośnika. Po jego kliknięciu zostaniemy przeniesieni na wskazaną stronę. Przed kilkoma laty możliwe było umieszczenie w ramach anchor tekstu słowa kluczowego, bądź frazy. Jednak obecnie jest zabronione przez Google i surowo karane. Takie działanie stanowiło niezwykle skuteczną metodę z perspektywy pozycjonowania i linkowania, jednak wobec ograniczenia takiej możliwości, koniecznym staje się opracowanie innej strategii, która da podobne lub nawet lepsze rezultaty.
Jak wcześniej wspomniano, jeden link pochodzący z dobrego źródła może być o wiele wartościowszy niż kilkadziesiąt z niepewnych źródeł. Google jasno określa zasady działania swojego algorytmu, również w kwestii linkowania – jeżeli wstawiać będziemy dużą ilość odnośników słabej jakości, może to bardzo zaszkodzić widoczności naszej strony, co znacznie utrudni i wydłuży pozycjonowanie Białystok. Linki pochodzące z witryn o wieloletnim stażu, które odwiedzane są przez liczne grupy odbiorców, są bardzo dobrze widziane przez algorytmy, podobnie jak witryny o niewielkiej ilości linków wychodzących.
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach tj Google czy Yahoo to szereg działań mających na celu wzrost widoczności strony www w Google oraz zwiększenie ruchu organicznego. Dobre i skuteczne SEO jest wykonywane "zgodnie ze sztuką" - oznacza to, że działamy zgodnie z regulaminem wyszukiwarek. Pozycjonowanie strony jest wykonywane równomiernie z działaniami SEO (optymalizacyjnymi).
Pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego zależy m.in. od konkurencyjności branży, zaangażowania i finansów. Przykładowo w branży finansowej znacznie dłużej będziemy musieli czekać na efekty pozycjonowania niż w branży budowlanej, która będzie się pozycjonować na rynku lokalnym.
Jeśli chodzi o koszt pozycjonowania strony internetowej nie ma na to idealnej odpowiedzi. Każda branża jest inna. Wszystko zależy od konkurencji, oraz od tego czy chcemy działać lokalne czy krajowo. Cena pozycjonowania lokalnego oscyluje w granicach 1000 zł, gdzie minimalna cena pozycjonowania sklepu internetowego ogólnokrajowo to koszt około 1500 zł.