Wyniki wyszukiwania w przeglądarkach mogą różnić się za każdym razem, kiedy wpisujemy w danych odstępach czasu tą samą frazę. Rozbieżności zdarzają się również w momencie kiedy dwóch różnych użytkowników wpiszą tę samą frazę – jest to spowodowane głównie lokalizacją ich urządzeń z których korzystają. Niemniej jednak duży wpływ na to zjawisko mają również osobiste preferencje użytkowników, którymi Google w dużej mierze się sugeruje przy proponowanych wynikach wyszukiwania. Wystarczy, że korzystamy z poczty Gmail, a dane stron, które odwiedzamy wpływają na algorytm Google, który podpowiada zupełnie inne wyniki wyszukiwania osobie, która np. interesuje się modą i urodą, a osobie która często odwiedza strony związane z biznesem i finansami. Wpływ na wyniki jakie otrzymamy po wpisaniu danej frazy ma również wyszukiwarka, z której korzystamy. Jednak bez względu na te wszystkie czynniki wyżej wymienione, pozycjonowanie Chorzów ma tak naprawdę tylko jedno zadanie – sprawienie, że pozycjonowana strona zostanie pokazana jako jedna z pierwszych wyników, co wpływać ma na rozwój i dotarcie do jak największej ilości potencjalnych klientów.
Kiedy użytkownik Internetu wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę, Google stara się znaleźć jak najbardziej pasujące wyniki do tego, co jest poszukiwane. Algorytmy które wówczas są uruchamiane zwracają uwagę przede wszystkim na ilość słów związanych z poszukiwanym tematem, które występują na danej witrynie, by następnie przedstawić ją w wynikach. To właśnie dlatego ilość słów kluczowych, ich jakość i trafność doboru ma tak kluczowe znaczenie w skutecznym pozycjonowaniu. I mimo, że obecnie bardzo popularnym rozwiązaniem jest płatna reklama w Google, która sprawia, że opłacona witryna znajduje się na samym szczycie wyszukiwania, to jednak wciąż warto walczyć o kolejne pozycje, ponieważ jak pokazują statystyki, strony które się na nich znajdują są równie często odwiedzane przez użytkowników.