Pojęcie pozycjonowania i SEO jest dość powszechne w środowiskach biznesowych i e-commerce. Jednak osoby niezwiązane w żaden sposób z branżą zwykle nie posiadają technicznych informacji na ten temat co sprawia, że nie wiedzą, co dokładnie kryje się za tym działaniem. Co to jest pozycjonowanie Chorzów SEO, i jak wygląda od tzw. zaplecza?
By dokładnie zrozumieć to zagadnienie, warto na początek wyjaśnić co to jest pozycjonowanie Chorzów. Polega ono na odpowiednim współgraniu z algorytmami Google które odpowiadają za pozycję danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania przeglądarek. Sama pozycja, na której znajduje się nasza strona internetowa jest niezwykle istotna, ponieważ to ona w dużej mierze decyduje o tym jak wielu klientów zdecyduje się ją odwiedzić i potencjalnie dokonać zakupu. Pozycjonowanie w dużej mierze opiera się o wykorzystywanie słów kluczowych w różnych kombinacjach, najczęściej poprzez wykorzystywanie tworzonych treści i tekstów, które następnie umieszczane są w tzw. zapleczu strony, bądź bezpośrednio na tzw. ”głównej”. Obecny rozwój techniki i informatyki pozwala jednak na wykonywanie efektywnego pozycjonowania za pośrednictwem innych metod, np. linkbuilding. To z kolei metoda opierająca się w dużej mierze o zdobywanie odnośników pod postacią linków z innych witryn do własnej. Kluczowe w tym jednak jest zdobywanie dobrych jakościowo linków, które najczęściej pozyskiwane są ze źródeł zewnętrznych, takich jak np. fora internetowe, blogi czy media społecznościowe. Jest to całkowicie bezpieczny sposób który z powodzeniem funkcjonuje w świecie SEO i pozycjonowania, a w swojej skuteczności przynosi wymierne korzyści. Samo pozycjonowanie natomiast jest niezwykle istotne dla osób, którym zależy na dużych zasięgach na swojej stronie internetowej, i przede wszystkim na wybiciu się spośród często miażdżącej konkurencji. Funkcjonowanie w świecie biznesu bez dobrze prosperującej strony internetowej jest obecnie niemożliwe, dlatego warto zwrócić na to szczególną uwagę.
Wyniki wyszukiwania w przeglądarkach mogą różnić się za każdym razem, kiedy wpisujemy w danych odstępach czasu tą samą frazę. Rozbieżności zdarzają się również w momencie kiedy dwóch różnych użytkowników wpiszą tę samą frazę - jest to spowodowane głównie lokalizacją ich urządzeń z których korzystają. Niemniej jednak duży wpływ na to zjawisko mają również osobiste preferencje użytkowników, którymi Google w dużej mierze się sugeruje przy proponowanych wynikach wyszukiwania. Wystarczy, że korzystamy z poczty Gmail, a dane stron, które odwiedzamy wpływają na algorytm Google, który podpowiada zupełnie inne wyniki wyszukiwania osobie, która np. interesuje się modą i urodą, a osobie która często odwiedza strony związane z biznesem i finansami. Wpływ na wyniki jakie otrzymamy po wpisaniu danej frazy ma również wyszukiwarka, z której korzystamy. Jednak bez względu na te wszystkie czynniki wyżej wymienione, pozycjonowanie Chorzów ma tak naprawdę tylko jedno zadanie – sprawienie, że pozycjonowana strona zostanie pokazana jako jedna z pierwszych wyników, co wpływać ma na rozwój i dotarcie do jak największej ilości potencjalnych klientów.
Kiedy użytkownik Internetu wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę, Google stara się znaleźć jak najbardziej pasujące wyniki do tego, co jest poszukiwane. Algorytmy które wówczas są uruchamiane zwracają uwagę przede wszystkim na ilość słów związanych z poszukiwanym tematem, które występują na danej witrynie, by następnie przedstawić ją w wynikach. To właśnie dlatego ilość słów kluczowych, ich jakość i trafność doboru ma tak kluczowe znaczenie w skutecznym pozycjonowaniu. I mimo, że obecnie bardzo popularnym rozwiązaniem jest płatna reklama w Google, która sprawia, że opłacona witryna znajduje się na samym szczycie wyszukiwania, to jednak wciąż warto walczyć o kolejne pozycje, ponieważ jak pokazują statystyki, strony które się na nich znajdują są równie często odwiedzane przez użytkowników.
Fachowa wiedza, doświadczenie i nowoczesne rozwiązania są niezbędne, by skutecznie pozycjonować strony internetowe. Jednak by wejść w posiadanie odpowiednich kwalifikacji, potrzeba naprawdę sporo czasu, dlatego rozwiązaniem jest skorzystanie z usług renomowanych agencji reklamowych czy freelancerów, którzy na co dzień zajmują się szeroko rozumianym SEO i pozycjonowaniem. By znaleźć dobrego fachowca, który wykona nam pozycjonowanie Chorzów naszej witryny, warto jednak przejrzeć sporo ofert i zapoznać się z portfolio danych firm, ponieważ jak w każdej branży, można natknąć się na niekompetentnych ludzi, którzy niewiele wiedzą na temat skutecznego pozycjonowania. Sprawdzenie portfolio, kontakt i weryfikacja usług z przedstawicielem danej agencji czy freelancerem, a przede wszystkim niesugerowanie się ceną, pozwoli na znalezienie kogoś, kto skutecznie i szybko umieści naszą witrynę na wysokiej pozycji wyszukiwania w Google. Dobry specjalista nie tylko wykona usługę pozycjonowania, ale przede wszystkim podejdzie do sprawy kompleksowo – zdiagnozuje największy problem witryny, z którą przychodzi mu pracować, znajdzie najefektywniejsze rozwiązanie, a przede wszystkim dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu przyniesie klientowi oczekiwane rezultaty i korzyści. Cena usług nie jest i nie powinna być wyznacznikiem wyboru specjalisty przez klienta – tanie usługi często mogą sugerować niewystarczające wycenienie swojej pracy, a nawet brak odpowiednich kwalifikacji. Wiele agencji czy freelancerów oferuje obecnie indywidualne wycenienie usług, dzięki czemu każdy klient bez względu na swój budżet może liczyć na efektywne rozwiązanie dopasowane do jego potrzeb i portfela. Optymalizacja treści w ramach pozycjonowania, odpowiednia strategia działania, a przede wszystkim profesjonalizm i wiedza w tym zakresie to największe wartości, które powinna przejawiać dobra agencja czy specjaliści, z którymi nawiążemy współpracę.
Błędne pojęcie w zakresie pozycjonowania i przekonanie, że „wiemy lepiej” często nie kończy się dobrze we współpracy. Optymalizowanie stron internetowych i działanie w branży SEO opiera się na specjalistycznej wiedzy, której najczęściej zwykły „Kowalski” nie posiada. Dlatego dobór strategii powinniśmy pozostawić specjalistom, z którymi zdecydujemy się rozpocząć współpracę. Istnieje wiele możliwości na efektywne pozycjonowanie Chorzów, a z każdym rokiem ich liczba rośnie wraz z doświadczeniem specjalistów, ale i rozwojem algorytmów Google i wprowadzanych w nich zmian. Z perspektywy specjalisty, który wykonuje usługę swojemu klientowi, najważniejsze jest nieograniczone zaufanie, które pozwoli na działanie zgodnie z procedurami i ustalonym planem. Narzucanie swoich pomysłów i planów na pozycjonowanie, jedynie spowalnia pracę i sprawia, że jej efektywność z pewnością będzie mniejsza.
Ważne jest również branie pod uwagę wskazówek profesjonalistów, którzy często wskazują pierwszy problem w przestarzałej witrynie, w żaden sposób niesprzyjającej klientowi który ją odwiedza. Mit który wciąż funkcjonuje w biznesie, że informacje które znajdują się na stronie internetowej są o wiele ważniejsze niż wygląd samej witryny jest niezwykle szkodliwy. Współcześnie to właśnie przejrzyste, miłe dla oka witryny są najchętniej odwiedzane przez klientów i przede wszystkim zapamiętywane, co przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. Jeżeli w ramach współpracy specjalista sugeruje lub proponuje odświeżenie szaty graficznej strony internetowej, zdecydowanie warto go posłuchać!
Pierwszych wyników pozycjonowania witryny można spodziewać się dość szybko, szczególnie kiedy współpracujemy z doświadczonymi specjalistami. Niemniej jednak jest to wielomiesięczna współpraca która często opiera się na powtarzające się czynności, a w ramach współpracy często możemy liczyć na comiesięczne raporty, które dają informacje na temat wykonanych działań i dają pogląd na to, jak dany specjalista działa w naszym interesie.
Jeśli chodzi o koszt pozycjonowania strony internetowej nie ma na to idealnej odpowiedzi. Każda branża jest inna. Wszystko zależy od konkurencji, oraz od tego czy chcemy działać lokalne w Chorzowie czy krajowo. Cena pozycjonowania lokalnego oscyluje w granicach 1000 zł, gdzie minimalna cena pozycjonowania sklepu internetowego ogólnokrajowo to koszt około 1500 zł.