Internet stał się dla nas czymś całkowicie naturalnym i obecnie nie wyobrażamy sobie już bez niego życia. Sieć służy nam do komunikacji, rozrywki, robienia zakupów, czy szukania informacji. Każdy z nas szukając czegokolwiek, odruchowo wpisuje to zapytanie w wyszukiwarkę Google. Jest to już tak powszechne, że nawet w języku potocznym powstało słowo ,,wygooglować’’, które jak łatwo się domyślić oznacza znaleźć pożądane hasło w wyszukiwarce. Owe wyniki posegregowane są według pozycjonowania stron. Jest to nic innego, jak szereg specjalistycznych działań, które mają jeden cel – wywindować daną stronę, czy sklep internetowy jak najwyżej w wynikach wyszukiwarek.
Bardzo często podczas Googlowania, chcąc doprecyzować swoje zapytanie dodajemy do szukanej frazy miasto np. restauracja Grudziądz, czy tania i dobra restauracja w Grudziądzu. Wówczas ukazują się wyniki, które wcale nie oznaczają tego, że na samej górze wyświetlają się najlepsze restauracje w tym mieście, lecz ukazują się te strony internetowe, które są najlepiej pozycjonowane. Większość internautów wybiera wyniki na znajdujące się na pierwszej stronie Google. Właśnie z tego powodu pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jest tak ważne. Pozwala ono na zwiększenie ruchu na stronie, co realnie przekłada się na większe zyski. Twoja strona internetowa, czy sklep internetowy również mogą zajmować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google – wystarczy, że zdecydujesz się na SEO pozycjonowanie stron internetowych Grudziądz.
Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo złożonym i skomplikowanym procesem, w trakcie którego wykonuje się wiele różnych działań mających na celu uzyskanie jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie wymaga czasu i specjalistycznej wiedzy, dlatego warto postawić na zawodową agencję SEO, której działania będą podparte doświadczeniem i wieloletnią praktyką. Jest to gwarancją tego, iż do pozycjonowania naszej strony będą używane metody wyłącznie sprawdzone i profesjonalne.
Jednym z najważniejszych etapów pozycjonowania strony, jest jej optymalizacja pod względem SEO. Wyszukiwarka Google istnieje już ponad 20 lat, dlatego jej algorytmy nieustannie przeczesują sieć. Sprawdzają one, czy dana strona została wykonana zgodnie z obowiązującymi zasadami, oraz czy jej stan techniczny jest na wysokim poziomie. Eksperci Google otwarcie przyznali, że strony, które posiadają certyfikat SSL, pozycjonowane są znacznie wyżej, ponieważ dla Google bezpieczeństwo w sieci jest priorytetem. Jeśli chodzi o pozostałe wymogi techniczne, to strona musi być sprawdzona pod kątem poprawności kodu i jej struktury, nagłówków, opisów w kodach, czy tytułów.
Niezwykle ważną kwestią jest też szybkość ładowania strony. Badania pokazały, że nasza uwaga w internecie rozprasza się znacznie szybciej, niż w realnym świecie, co potwierdza fakt, iż nikt nie lubi czekać na długo wczytującą się stronę. Im szybciej załaduje się strona, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik na niej zostanie i dokona zakupu, czy zainteresuje się zawartą na niej treścią.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na pozycje w wynikach wyszukiwania, jest responsywność strony. Coraz większa ilość internautów korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych, dlatego strona musi być dobrze wyświetlać się zarówno na smartfonach, jak i na tabletach.
Content marketing jest następnym ważnym czynnikiem, który ma duży wpływ na pozycjonowanie strony. Treści, które pojawiają się na stronie, takie jak teksty blogowe, artykuły sponsorowane, czy eksperckie, infografiki, muszą być poprawne i angażujące. SEO copywriting jest w tym wypadku bardzo ważny, jednakże jego treść powinna być w pełni merytoryczna. Google analizuje content pod kątem wartościowości dla użytkownika, dlatego tak ważne są dobre treści na stronie. Prawidłowo dopasowane słowa kluczowe pozytywnie wpływają na pozycjonowanie i pozwalają na uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarce. W celu uzyskania treści o najlepszej jakości, warto zainwestować w usługi profesjonalnego copywritera.
Linkbuilding nazywany bywa także linkowaniem i jest to kolejne ważne działanie w pozycjonowaniu. Polega on na kierowaniu linków z innych na stronę, która ma być pozycjonowana. Najważniejsze w linkowaniu jest to, by strona, z której kierowany jest użytkownik była bardzo wartościowa dla Googlebotów. Roboty Google przemieszczają się po sieci za pomocą linków, a cały ten proces nosi nazwę crawlingu. Z tego powodu często można także spotkać się z nazwą crowlerów, która w dalszym ciągu określa roboty Google. Linki mogą znajdować się na forach internetowych, blogach firmowych i prywatnych, artykułach specjalistycznych, czy tych sponsorowanych.
Pozycjonowanie strony internetowej jest dziś kluczowe, zarówno jeśli chodzi o wizerunek, jak i korzyści finansowe. Jeśli strona jest wyżej w wynikach wyszukiwania Google, to widoczne jest znaczne zwiększenie napływu odwiedzających ją internautów. Dzięki temu istnieje duże prawdopodobieństwo, że wielu z nich zostanie naszymi potencjalnymi klientami. Pozycjonowanie można porównać do wielkiego banera reklamowego, który umieszczony jest na samolocie. Nasz przekaz marketingowy dociera do jak największej grupy osób, dzięki czemu zainteresowanie naszą marką, firmą, czy produktem wyraźnie wzrasta. Właśnie dlatego skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google jest prostym przepisem na sukces. Wystarczy zdecydować się na pozycjonowanie stron Grudziądz, by zyski i dobry wizerunek wyraźnie wzrosły.
Wpisując jakieś zapytanie w Google, często nie zastanawiamy się nawet specjalnie nad poprawną formą gramatyczną tegoż zapytania. Chcemy uzyskać odpowiedź jak najszybciej, dlatego często precyzujemy zapytanie o dane miasto, czy region np. pozycjonowanie stron Grudziądz. Tym są właśnie słowa kluczowe, które bywają nazywane także frazami kluczowymi. Trafny wybór słów kluczowych pozwala na skuteczne pozycjonowanie. Warto pamiętać, że słowa kluczowe powinny być dobierane do rodzaju i charakteru działalności, firmy, czy produktu, ponieważ tylko wtedy ich skuteczność jest najwyższa. Istnieje kilka rodzajów słów kluczowych takich jak:
• ogólne, które informują nas wprost o produktach, czy usługach (buty damskie, odzież sportowa),
• brandowe, czyli te, które odnoszą się do konkretnych marek, czy firm,
• frazy z długim ogonem - nazywane też long tailami – określają one konkretniej daną usługę czy produkt (skórzane buty damskie, wygodna odzież sportowa),
• branżowe, czyli te odnoszące się do konkretnych zagadnień z danej dziedziny i branży.
W prawidłowym dobieraniu słów kluczowych najważniejsze jest, by zostały one właściwie dopasowane do działalności, czy konkretnego produktu. W samodzielnym dobieraniu słów kluczowych bardzo pomocne są narzędzia online, takie jak KW Finder, czy Google Trends.
Pozycjonowanie, to proces długofalowy, dlatego oczekiwanie na rezultaty po kilku dniach działań, jest zdecydowanie przedwczesne. Niemożliwe jest wdrożenie wszystkich rozwiązań i działań od razu, ponieważ pozycjonowanie musi być stałe i systematyczne. Warto podkreślić, że dobra agencja SEO szybko reaguje na zmieniające się algorytmy Google, a te zmieniane są około 500-600 razy w ciągu roku. Z tego powodu pierwsze efekty pozycjonowania pojawiają się po kilku, a nawet kilkunastu tygodniach działań. Wiele agencji SEO przyjmuje bezpieczny okres trzech miesięcy, po których widoczne są pierwsze efekty. Oczywiście zależy to od jakości prowadzonych działań, doświadczenia, odpowiedniego reagowania na zmianę algorytmów, a także konkurencyjności fraz kluczowych. Dlatego stosowanie wyłącznie bezpiecznych i sprawdzonych metod pozwala na uzyskanie znacznie szybszych i bardziej satysfakcjonujących efektów na pozycjonowanie stron Grudziądz.
SEMhub - Michał Jania
Poręba 182
32-425 Trzemeśnia