Oprócz działania jako dodatkowy zasób dla pomysłów na posty na blogu, słowa kluczowe typu longtail powinny stanowić kluczowy element strategii pisania treści przez każdego specjalistę SEO. Dostarczają bardziej szczegółowe informacje, które zauważają zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki. Na przykład strona internetowa z kilkoma różnymi odmianami słów kluczowych typu longtail związana z konkretną branżą i ofertami jest postrzegana jako o wiele bardziej renomowana niż blog lub strona internetowa, która powtarza to samo ogólne słowo kluczowe w branży. Jest to również znane jako słowa kluczowe LSI (Latent Semantic Indexing), które zwiększają wiarygodność i trafność Twojego artykułu w oczach wyszukiwarek, dzięki czemu uzyskuje się lepszą pozycję w rankingu dla większej liczby słów kluczowych.
Innym powodem, dla którego słowa kluczowe typu longtail pomagają w tworzeniu treści i ogólnej strategii marketingu w wyszukiwarkach, jest to, że im bardziej szczegółowe zapytanie prowadzi użytkownika do Twojej witryny, tym większe jest prawdopodobieństwo, że przekształci się w płatnego klienta. Na przykład, jeśli dystrybutor dywanów jest jedną z niewielu witryn internetowych oferujących „fioletowe geometryczne dywany 5 × 7” w cenie 100 USD lub mniejszej i zawiera zoptymalizowaną treść wokół tego rodzaju wyszukiwania, użytkownik szukający tego konkretnego produktu z dużym prawdopodobieństwem kupi dywan tam, w przypadku wyszukiwania frazy “sklep z dywanami” mógłby na tą podstronę nie trafić.
SEMhub - Michał Jania
Poręba 182
32-425 Trzemeśnia