Ponieważ pozycjonowanie strony internetowej stanowi szereg działań w różnych obszarach, koszty pozycjonowania są zatem bardzo różne.
Audyt SEO.
Pierwszym zadaniem jest zawsze audyt SEO, którym zajmuje się agencja lub freelancer. Audyt dostarcza istotnych informacji związanych ze stanem kondycji domeny. Ujawnia sektory wymagające naprawy i wskazuje błędy. Audyt taki analizuje treści zawarte na stronie, a także usterki w kodzie, indeksowaniu czy mobilności. Czas poświęcony na audyt waha się od 2 do kilkunastu godzin i jest uzależniony od wielkości strony. Średni koszt prac,y osoby przeprowadzającej audyt wynosi w granicach 100 zł. Zatem koszt samego audytu może wynosić od 200 zł do kilku tysięcy złotych. Jednakże niektóre agencje SEO wykonują go w ramach umowy, nie traktując audytu jako odrębnego działania.
Optymalizacja strony.
Kolejnym etapem jest optymalizacja strony internetowej obejmująca między innymi analizę fraz kluczowych, właściwą indeksację, duplikację treści, utworzenie opisów meta title i meta discription. Rozbudowanie stron o treści zawierające frazy kluczowe, wprowadzenie poprawnego rozstawienia nagłówków czy utworzenie przyjaznego adresu URL. Ponadto do prac na tym etapie należą także czynności takie jak: utworzenie plików robots.xt oraz sitemap.xml. Opracowanie taktyki skutecznego linkowania wewnętrznego, odpowiednie opisanie zdjęć, wprowadzenie danych strukturalnych czy eliminacja błędów.
Jest to proces czasochłonny, jednak stanowi on solidny fundament pod przyszłe działania. Pracę ta należy wykonywać również regularnie w związku ze ciągłym ewoluowaniem rynku, sposobem korzystania z Internetu oraz systematycznych aktualizacji algorytmów Google.
Przeciętny czas przeznaczony na działania optymalizacyjne waha się od 4 do 40 godzin. Biorąc pod uwagę średni koszt specjalisty SEO oscylujący w granicach 100 zł, kwota jaką, należy wziąć pod uwagę kalkulując koszty samej optymalizacji wynosi od 400 zł do 4000 zł.
Unikalne treści.
Dodatkowym kosztem związanym z optymalizacją strony są nowe, unikalne teksty, których długość powinna oscylować w granicach 5000 znaków. Średnia stawka copywritera za tekst takiej długości wynosi 50-200 zł. W przypadku stron internetowych, ilość nowych tekstów powinna wynosić minimum dwa miesięcznie. Z kolei w przypadku sklepów internetowych nowe teksty powinny pojawiać się zdecydowanie częściej. Zatem reasumując, koszty związane z dostarczaniem profesjonalnych treści, powinny być traktowane jako stałe.
Optymalizacja strony to także modernizacja treści poprzez jej dodanie, formatowanie czy linkowanie wewnętrzne. Średni czas pracy nad funkcjonalizacją tekstu wynosi około 1 godziny. Natomiast cena jednej roboczogodziny osoby optymalizującej teksty wynosi średnio 200 zł. Oczywiście w przypadku sklepów internetowych czas pracy jest zdecydowanie dłuższy, co wiąże się z wyższymi kosztami.
Koszty SEO- krótkie podsumowanie.
Wszystkie opisane powyżej czynności są niezbędne, celem wyniesienia strony na górne pozycje wyszukiwarek. Na cenę takiej usługi składa się szereg etapowych działań. Niemożliwym jest określenie kosztów bez ustalenia zakresu niezbędnych prac. Wiele też zależy od stopnia obszerności strony www, ilości podstron, branży, a także zasięgu. Zatem zakres cenowy w przypadku pozycjonowania stron jest bardzo szeroki i waha się od kilkuset, nawet do kilkunastu tysięcy złotych.
Pozycjonowanie stron- działania ukryte.
Poza oczywistymi działaniami mającymi wpływ na wypromowanie strony internetowej istnieje szereg czynności niewidocznych dla Klienta. Są to działania polegające między innymi na pozyskiwaniu zewnętrznych linków.
Koszty całego procesu bywają różne, bezsprzecznie należy jednak pamiętać, że bez pozycjonowania po prostu nie istniejesz w Internecie. Ponadto każda taka inwestycja zwraca się w postaci zwiększonego ruchu na stronie lub większej sprzedaży w e-sklepie.
Pozycjonowanie stron internetowych Lublin- korzyści dla Ciebie.
Dla lokalnej działalności gospodarczej, zwłaszcza usługowej istotnym jest zarówno zdobycie rozpoznawalności jak i pozyskanie rzeszy Klientów spośród okolicznych mieszkańców.
- Decydując się na usługi profesjonalnej agencji SEO w Lublinie, zwiększasz szanse na dynamiczny rozwój Twojego biznesu.
- Agencja SEO Lublin prawidłowo doda Twoją stronę do indeksu Gogole, tak by strona w ogóle zaistniała.
- Doprowadzi do zeskanowania wszystkich podstron przez Gogole, tak, by każda z podstron mogła ukazywać się w wyniku wyszukiwania.
- Za pomocą wartościowych i oryginalnych treści wzbudzi zaufanie Gogole, który analizuje teksty pod kątem częstotliwości, prawdziwości i unikalności. I podejmuje decyzję, czy dana witryna jest godna zaufania.
Efekty z korzyścią dla Twojego biznesu.
Pozycjonowanie Lublin oznacza także zadbanie o elementy mające wpływ na pozycję strony. Są to czynności związane z treścią na stronie. Do podstawowych stymulatorów, kształtujących miejsce w wyszukiwarce należą między innymi: dopasowana modernizacja kodu HTML witryny. Częstotliwość występowania fraz kluczowych, linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami oraz tempo ładowania strony.
Drugim istotnym elementem objętym nadzorem agencji SEO Lublin jest popularność strony opierająca się na linkach z innych stron, prowadzących do Twojej witryny. Doskonałym przykładem takiego dopingu są między innymi: ilość stron, zawierających odnośnik do Twojej witryny. Ilość adnotacji o Twojej firmie i domenie na innych stronach oraz łączna ilość wszystkich linków z innych stron.
Aspekty techniczne-monitoring.
Agencja SEO Lublin to również czuwanie nad wszelkimi aspektami technicznymi, mającymi wpływ na miejsce strony w wyszukiwarce. Dotyczy to także oceny czytelności strony i jej ewentualnej przebudowy. Dbałość o dopasowanie witryny do urządzeń mobilnych i przede wszystkim uruchomienie lokalizacji doprowadzającej do Twojej firmy.