fbpx
semhub - pozycjonowanie stron internetowych

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych jest praktyką polegającą na zwiększeniu zarówno jakości, jak i ilości ruchu w witrynie, a także eksponowania Twojej marki za pośrednictwem darmowego ruchu z Google.

Pozycjonować w Google można dosłownie wszystko co może zostać odnalezione, zeskanowane i wyrenderowane przez roboty Google,

Duże marki i sklepy internetowe wydają nawet dziesiątki tysięcy złotych na działania pozycjonerskie. Najczęściej jest to budżet o wiele większy niż jest wymagany aby osiągnąć sukces w pozycjonowaniu strony. Liczy się skuteczna strategia oparta na wiedzy i doświadczeniu.

Z tego powodu w SEMhub do każdego klienta podchodzimy indywidualnie kreując skuteczną strategię na wiele miesięcy do przodu. Wszelkie działania zawsze rozpoczynamy od audytu SEO w pierwszej kolejności eliminując wszelkie błędy techniczne na stronie. W dalszej kolejności wykonujemy analizę słów kluczowych aby każda z podstron celowa w określone wartościowe słowo kluczowe, które jest wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Po analizie słów kluczowych obieramy strategię contentową i linkbuildingową na podstawie szerokiej analizy konkurencji. Tak przygotowana strategia zawsze jest skuteczna i pozwala sukcesywnie rosnąć naszym klientom w Google, co potwierdzają również referencje na temat naszej firmy.

Porozmawiajmy o Twojej stronie internetowej i omówmy, problemy, oczekiwania i cele podczas , krótkiej 30-minutowej i merytorycznej konsultacji SEO ze specjalistą. (o wartości 500 zł!)

Michał Jania specjalista SEO w SEMhub
skuteczne działania SEO

Kompleksowa usługa pozycjonowania stron - na sam szczyt!

Audyt SEO

Każdy projekt SEO wymaga audytu SEO. Jest to pierwszy element, który należy wykonać dla każdej strony.

Skuteczne strategie

W SEMhub strategie obieramy na podstawie twardych danych, wiedzy i doświadczenia naszych specjalistów.

Linkbuilding

Dla stron dobieramy linki na podstawie danych porównawczych i publikujemy na stronach partnerskich.

Konsultacje

W ofercie posiadamy również konsultacje, które są nieodłącznym elementem marketingu online

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron jest bardzo ciężko do wyceny bez znajomości adresu URL strony pozycjonowanej, jej konkurentów, czy słów kluczowych w które ma celować. Jest to trudne ponieważ z SEO jest jak z biznesem. Jeden jest bardziej konkurencyjny od drugiego.

W naszej ofercie wyszliśmy naprzeciw przeciwnością rynku i rozbiliśmy ofertę pozycjonowania strony na 3 elementy, z których się ono składa

  • Koszt pracy specjalisty SEO
  • Treści (copywriting)
  • Link Building

Z tych trzech elementów, zawsze składało się SEO - i się to nie zmieni. Aby wyliczyć koszt docelowy należy zrobić odpowiednią analizę konkurencji i odnaleźć różnice w postaci

  • różnić treści (ilościowe i jakościowe)
  • różnice linkbuildingowe (jak bardzo strona pozycjonowana odbiega i konkurentów)
  • Ilość błędów i wielkość strony, która wpływa na ilość koniecznej pracy nad stroną.

Mają powyższe informacji wraz z cennikiem za treści, linki oraz pracę bardzo prosto można oszacować potrzebny budżet na pozycjonowanie wybranej strony internetowej.

Rozliczenie abonamentowe

Za działania SEO rozliczamy się w abonamencie, ze względu na złożoność projektu i działań.

Dla przykładu zwykła strona wizytówkowa działająca lokalnie będzie wymagała 500-1000 zł netto budżetu miesięcznego na działania w związku z link buildingiem, treściami i pracą nad nią

Jednak mały sklep internetowy w zależności od branży będzie wymagał co najmniej 1500-4000 zł netto na pozycjonowanie ze względu na złożoność projektu, konkurencyjność,
konieczność napisania treści oraz zbudowania linków.

Korzyści pozycjonowania strony

Pozycjonowanie strony ma ogromną ilość zalet i korzyści a ruch pozyskany z organicznych wyników wyszukiwania w Google jest jednym z najlepiej konwertujących źródeł ruchu w Internecie.

  1. Sprecyzowana grupa docelowa - Reklama w Google, czy to za pomocą Google Ads lub za pomocą pozycjonowania strony internetowej, jest znacznie lepsza i lepiej konwertująca w porównaniu do mediów społecznościowych. Dlaczego? Dlatego, że odpowiadamy na bezpośrednie zapytanie użytkownika. Jestem przekonany że to nie na Facebooku będziesz szukał hydraulika w Twojej miejscowości, tylko właśnie w Google!
  2. Wzrost sprzedaży - Oczywiście skuteczne pozycjonowanie strony w Google jest równoznaczne z pozyskiwaniem ruchu na stronę, który finalnie może przełożyć się na sprzedaż.
  3. Wzrost wiarygodności i zaufania marki - Wyszukiwarka Google to jedno z podstawowych źródeł informacji, któremu ufają internauci. Dane mówią, że ludzie znacznie bardziej ufają stronom internetowym, które wysoko wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i chętniej się z nimi kontaktują.
  4. Długoterminowe efekty - Pozycjonowanie strony internetowej to proces trwający miesiącami, a nawet latami. “SEO to nie sprint tylko maraton”, jednak ma on na celu systematyczny wzrost widoczności i ruchu organicznego na stronie. Skutecznie prowadzone działania SEO, a w tym przyjazne dla użytkowników i precyzyjnie odpowiadające na zapytania użytkowników w Google, finalnie mają szanse na długoterminowe efekty. Nawet wieloletnie!
  5. Zwiększenie użyteczności, a przy tym konwersji - Dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO strony, ma również za zadanie przeanalizowanie i poprawę użyteczności dla użytkowników, co finalnie będzie miało impakt na wzrost świadomości i zaufania do marki. Warto również wspomnieć, że wkrótce będzie to również czynnik rankingowy w Google (informacja z 18.06.2020)
  6. Rozwój biznesu - Jak to każde działanie marketingowe w Internecie, pozycjonowanie strony internetowej ma zadanie wzrost ruchu sprzedaży, a co za tym idzie - rozwój Twojego biznesu online.

Efekty pozycjonowania strony

Finalnym efektem pozycjonowania jest pozyskanie jak największej ilości najlepszych pozycji w Google dla poszczególnych słów kluczowych oraz pozyskiwanie ruchu organicznego z Google. W to również zalicza się wzrost widoczności, świadomości i zaufania marki wśród docelowej grupy odbiorców.

Pozycjonowanie strony w Google jest długoterminowym działaniem i wymaga szerokiego spektrum działań takich jak analiza techniczna, analiza contentu, analiza słów kluczowych czy pisanie i publikowanie treści. Z tego powodu w SEMhub podchodzimy do pozycjonowania strony każdego z naszych klientów indywidualnie i strategicznie na podstawie rzetelnych danych i informacji, które zapewnia obranie skutecznej kampanii SEO dopasowanej do indywidualnych potrzeb.

Poniżej opisane studium przypadku SEO odzwierciedla, nasze podejście do klienta, jego potrzeb i problemów.

CEL I ZAŁOŻENIA

Obrane cele i założenia w projekcie

Klient z branży produktów metalowych postanowił stworzyć trzy nowe sklepy internetowe na trzy kraje Europejskie ( Polskę, Słowację i Węgry). Od momentu decyzji klient powierzył nam pełne działania nad stroną. Począwszy od jej zakodowania. Razem z klientem opracowaliśmy strategię na podstawie szerokiej analizy konkurencji. Celem strategii był wzrost widoczności sklepów internetowych na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na główne frazy kluczowe związane z jego biznesem w ciągu 12 miesięcy.

DZIAŁANIA

Wykonanie działania pozycjonowania

Pierwszym etapem (stworzeniu strony internetowej) była analiza słów kluczowych i na jej podstawie przygotowanie odpowiedniej architektury informacji w każdym z 3 sklepów, które nam powierzył. Audyt techniczny nie był wymagany, ponieważ strona została zakodowana przez nas zespół. Po analizie słów kluczowych mieliśmy obraz tego, co jest konieczne aby osiągnąć sukces. Jak wiele podstron (kategorii produktowych oraz wpisów blogowych) musi powstać na przestrzeni kolejnych 6-12 miesięcy. Następnie wykonaliśmy bardzo dokładną analizę konkurencji, która dała nam podgląd tego jak długie mają być treści, w jakie słowa kluczowe mają celować oraz jak wiele linków musimy pozyskać statystycznie każdego miesiąca aby “dogonić” konkurencję w działaniach SEO.

OSIĄGNIĘTE EFEKTY

Uzyskane efekty w trakcie pozycjonowanie strony

Rzetelne i systematyczne działania zarówno on-site jak i off-site oparte na danych (nie spekulacji), pozwoliły nam już po pierwszych 4 miesiącach zwiększyć widoczność każdego ze sklepu w Google o 200-300%. Wykonując systematyczne działania zarówno contentowe jak i linkbuildingowe w kolejnych miesiącach zaowocowały kolejnym znacznym wzrostem i pozwolił pojawić się na ok 13 pozycji na główną frazę kluczową. Dalsze efekty pozycjonowania to była tylko kwestia czasu. Po 8 miesiącach większość głównych fraz kluczowych w każdym kraju osiągnęły pozycje z zakresu TOP1-TOP6. Taki efekt zaowocował znacznym wzrostem sprzedaży, kreowaniem marki klienta jako lidera rynku i do dnia dzisiejszego sprzedaż za pomocą ruchu organicznego działa i wciąż jest rozwijana.

Na poniższym ekranie można zobaczyć efekt współpracy z klientem oraz jak jego strona każdego miesiąca rosła w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron - rezultaty działań
Pozycjonowanie stron na Słowacji

Co ma wpływ na pozycjonowanie stron w Google?

najważniejsze czynniki rankingowe google

Google wykorzystuje ponad 200 różnych czynników rankingowych w celu, wyświetlenia strony na konkretnych pozycjach za pomocą procesu nazywanym pozycjonowaniem.

Jednak jest w tym haczyk. Nie wszystkie z tych czynników są równie ważne. Niektóre mają znacznie większe impakt na SEO w stosunku do drugich.

Poniżej przedstawię te, które są niemal elementarnymi fundamentami skutecznego pozycjonowania strony internetowej.

Nagłówek H1 to kolejny czynnik trafności, służący jako opis zawartości stron. Pomimo toczącej się dyskusji na temat jego znaczenia, nadal bardzo dobrą i skuteczną praktyką jest umieszczanie słowa kluczowego w unikalnym tagu H1 na stronie.

Słowo kluczowe w tytułe ()

Meta tag tytułowy (tytuł strony prościej mówiąc) jest jednym z najsilniejszych sygnałów i najważniejszych dla wyszukiwarki. Sam title tag służy do dokładnego opisu zawartości stron. Wyszukiwarki używają go do wyświetlania głównego tytułu wyniku wyszukiwania. Umieszczenie w nim słowa kluczowego wskaże zarówno wyszukiwarce, jak i użytkownikowi, tematyczność danej podstrony oraz co się na niej znajduje.

Stosunkowo, najlepszym rozwiązaniem podczas jest umieszczenie słowa kluczowego na początku tytułu. W teorii strony z taką techniką optymalizacji tytułów mają szanse na uzyskanie lepszej pozycji niż strony, których słowa kluczowe używają na końcu takiego tytułu. JEDNAK należy pamiętać, że pozycjonowanie stron oraz sam Google coraz bardziej ewoluuje i coraz bardziej rozumie treści. Powyższa technika z pewnością działa jednak śmiało mogę stwierdzić, że nie jest to aż tak istotne jak było jeszcze rok temu.

Słowo kluczowe w meta description

Znaczenie tagu meta description jest bardzo często omawiane w świecie SEO. Jednak wciąż jest to pewien czynnik rankingowy, nawet jeśli nie bezpośredni to wciąż pośredni (może skutkować zwiększeniem CTR co finalnie może przełożyć się na wzrost pozycji). Dlatego ma kluczowe znaczenie dla pozyskiwania większej ilości kliknięć z organicznych wyników wyszukiwania Google. Umieszczenie słowa kluczowego w meta opisie sprawia, że wynik stanie się bardziej widoczny, a tym samym odpowiedni dla wyszukujących i wyszukiwarki.

Słowo kluczowe w nagłówku H1

Nagłówek H1 to kolejny czynnik trafności, służący jako opis zawartości stron. Pomimo toczącej się dyskusji na temat jego znaczenia, nadal bardzo dobrą i skuteczną praktyką jest umieszczanie słowa kluczowego w unikalnym tagu H1 na stronie

Zagęszczenie słów kluczowych w treści strony

Jeszcze do niedawna wypychanie strony słowami kluczowymi (keyword stuffing) było skutecznym sposobem na zwiększenie jej pozycji w rankingu dla danego słowa kluczowego. Jednak to już przeszłość. Warto spróbować zagęścić artykuł wartościowymi słowami kluczowymi (świetnie to działa), jednak należy to robić umiejętnie i z głową tak aby tekst wciąż był wartościowy i czytelny.

Długość artykułu/treści.

Pozycjonowanie stron, w gruncie rzeczy głównie opiera się na treści. Przecież google to maszyna odpowiadająca na pytania za pomocą... treści!. Przeszukując sieć. internauci chcą konsumować informację i wiedzę, dlatego z pewnością nie będą zadowoleni z krótkich i mało wartościowych artykułów (thin content). Z tego powodu Google szuka autorytatywnych i informacyjnych treści, które zajmą pierwsze miejsce. Nieprawdą jest, że im dłuższa treść, tym nasze szanse na zdobycie wysokich pozycji znacznie rosną. Treści należy pisać tak, aby wyczerpywały temat i były użyteczne dla użytkowników. Oczywistym jest również fakt, że konkurent posiadający tekst na 20 000 znaków, ma znacznie większe szanse na zdobycie wysokich pozycji, gdy napiszemy podobny artykuł, tylko na 2500 znaków. Dlatego nie wahaj się pisać długich, ale bardzo przydatnych tekstów.

Plagiaty treści (zduplikowana treść)

Nie wszystkie czynniki rankingowe pozytywnie wpływają na widoczność i pozycje strony internetowej. Posiadanie skopiowanej lub podobnej zawartości na różnych stronach może w rzeczywistości pozycjonowanie stron w ten sposób zaszkodzić Twojej stronie dlatego unikaj powielania treści i staraj się pisać unikalne teksty na każdą swoją podstronę czy kategorię w sklepie.

Linki kanoniczne (canonical)

Czasami bywa i tak, że nie jesteśmy w stanie uniknąć posiadania dwóch, trzech a nawet pięciu adresów URL o tej samej lub bardzo podobnej treści. Jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest zastosowanie linków kanonicznych. Ten tag wdraża jedną prostą rzecz; informuje Google, że jeden adres URL jest równoważny drugiemu, wyraźnie stwierdzając, że pomimo dwóch stron o tej samej treści, w rzeczywistości są one jednym.

Optymalizacja obrazków

Rzeczy wymagające optymalizacji pod kątem SEO to nie tylko treści. Ba! Jestem w stanie stwierdzić, że obrazki potrafią więcej napsuć niż wnieść do projektu. Bardzo często ludzie wrzucając obrazki na stronę, nie zmniejszają ich i nie kompresują. Wyobraźmy sobie, że zamieszczając na stronie obrazek ważący 5mb, gdy cała nasza strona waży maksymalnie 1mb podczas ładowania. Pomyślmy teraz o prędkości strony - która również jest czynnikiem rankingowym. Dodatkowo, poprawnie zoptymalizowane obrazy mogą wysyłać sygnały trafności wyszukiwarkom np. poprzez wykorzystanie opisów alternatywnych (altów).

Aktualizacja treści

Algorytm Google preferuje i lubi świeże, aktualne lub zaktualizowane treści. Nie oznacza to, że musisz cały czas edytować teksty na swojej stronie. Uważam, że w przypadku stron e-commerce, takich jak opisy produktów, Google uznaje fakt, że nie są one tak wrażliwe na czas, jak artykuły na blogach dotyczące ostatnich wydarzeń. Rozsądne jest jednak włączenie strategii aktualizacji niektórych rodzajów treści np co 6-12-18 miesięcy.

Linki wychodzące

Linkowanie do wiarygodnych stron wysyła sygnał zaufania do wyszukiwarki. Pomyśl o tym w ten sposób: jedynym powodem, dla którego odeślesz użytkownika do innej witryny jest to, że chcesz, aby dowiedział się on więcej na określony temat. Może to być ogromny czynnik zaufania dla Google. Jednak pamiętaj, że zbyt wiele linków wychodzących może znacznie ograniczyć przepływ link juice i PageRank strony, powodując spadek pozycji.. Linki wychodzące mogą wpływać na twoje pozycje.

Wewnętrzne linkowanie

strony z linkami w obrębie Twojej witryny mogą przenosić między nimi swoją siłę. Jest to świetna metoda na poprawienie crawl budgetu oraz doświadczeń użytkowników na witrynie.

Słowo kluczowe w adresie URL

Dołączenie słowa kluczowego do informacji o adresie URL (ten fragment, który pojawia się po części „.pl /” adresu URL) wysyła kolejny sygnał trafności do Google. Jednak nie należy przesadzać z jego długością. Przykładowo dla poradnika SEO wystarczy adres url: “/poradnik-seo”

Mapa strony (Sitemap XML

Mapa witryny pomaga wyszukiwarce w indeksowaniu wszystkich stron w witrynie. Jest to najprostszy i najskuteczniejszy sposób przyspieszenia indeksacji oraz poinformowania Google, jakie strony zawiera Twoja witryna.

Zaufanie i autorytet domeny

zaufanie i autorytet mają bardzo duże znaczenie podczas pozycjonowania strony. Logicznym jest, że strony , którym ufa Google, zajmują wysokie pozycje. Jednak w jaki sposób to zaufanie? Brian z Backlinko ma tutaj pełną listę czynników zaufania. Nie trzeba dodawać, że budowanie czynników zaufania w Twojej domenie z pewnością zaowocuje.

Jak Google ustala kolejność wyników organicznych?

Czasami (a nawet i często) może zdarzyć się, że wyszukamy dane słowo kluczowe w wyszukiwarce Google na dwóch bądź nawet trzech różnych urządzeniach i otrzymamy różne wyniki. Na takie zdarzenie wpływ może mieć kilka czynników tj. aktualna lokalizacja (przede wszystkim dla wyszukiwań lokalnych) czy urządzenie, z którego aktualnie korzystamy.

Jednak pytanie brzmi: jakie czynniki mają największy wpływ na różnorodne wyniki podczas pozycjonowania stron ?

Indywidualne preferencje użytkowników

W dobie coraz to nowocześniejszego marketingu i możliwości technologicznych, reklamodawcy chcą dostarczyć nam jak najbardziej dopasowane reklamy do naszych indywidualnych preferencji. W przypadku Google jest dokładnie tak samo. Gdy będziemy korzystać z Google podczas gdy jesteśmy zalogowani na swoje konto Gmail, wyniki wyszukiwania zarówno płatne jak i organiczne, mogą być bardziej dopasowane do naszej indywidualnej historii wyszukiwania czyli tzw. indywidualnych preferencji.

Dlatego gdy chcemy sprawdzić manualnie na jakiej pozycji znajduje się aktualnie nasza strona internetowa należy to zrobić wykorzystując albo inną przeglądarkę albo (najlepiej) wykorzystać tryb incognito. Używając tego trybu nie posiadamy ani ciasteczek (plików cookies) ani historii przeglądania dzięki czemu wyniki są najbardziej rzeczywiste.

Frazy lokalizacyjne i geolokalizacja

Różnice wyników wyszukiwania w Google powoduje lokalizacja, z której wysyłamy zapytania do Google (zwłaszcza dla zapytań lokalizacyjnych jak pozycjonowanie stron Kraków czy hydraulik Kraków). Jednak to nie wszystko. Dokładnie tak samo dzieje się w przypadku wpisywania ogólnych słów kluczowych jak fryzjer czy hydraulik. Przykładowo, będąc w Krakowie wpiszemy hydraulik - Google pokaże nam firmy hydrauliczne znajdujące się na terenie Krakowa, jednak gdy zrobimy to w Gdańsku - to z Gdańska.
Warto również wspomnieć, że użytkownicy korzystający ze smartfonów (a jest ich aktualnie bardzo dużo i ta liczba wciąż rośnie) mogą dostać bardzo precyzyjnie stargetowane reklamy od sklepów, czy usług znajdujących się najbliżej Twojej okolicy. Dzieje się to przez śledzenie lokalizacji za pomocą nadajników telekomunikacyjnych

Pliki Cookies - ciasteczka w SEO

Pewnie zwróciłeś uwagę na wyświetlaną na większości stron www informację “akceptuję politykę prywatności”, bądź po prostu “ciasteczka”. Są to właśnie małe pliki zapisywane na komputerze przez przeglądarkę zawierające podstawowe dane na temat Twojego zachowania w Internecie, jak i aktywność każdego innego użytkownika. Są wykorzystywane do wyświetlania zawartości strony wg indywidualnych preferencji, a w tym i reklam. Właśnie dzięki nim, gdy przez 1h szukamy butów w sieci, to przez kolejny tydzień reklamy butów napotykamy na zdecydowanej większości odwiedzanych przez siebie stron.

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest ważne?

Podczas gdy płatne reklamy, media społecznościowe oraz inne platformy internetowe mogą generować ruch na stronach internetowych, większość ruchu online jest napędzana przez wyszukiwarki.

Organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania wydają się bardziej wiarygodne dla doświadczonych użytkowników i uzyskują znacznie więcej kliknięć niż płatne reklamy. Na przykład spośród wszystkich wyszukiwań w USA, tylko ok. 2,8% osób klika w płatne reklamy. W skrócie SEO ma około 20 krotnie większy potencjał ruchu niż płatne reklamy PPC zarówno na urządzeniach mobilnych jak i komputerach.

Pozycjonowanie stron internetowych oraz optymalizacja (SEO) to także jeden z niewielu kanałów marketingu internetowego, który przy prawidłowym skonfigurowaniu, z czasem nadal przynosi zyski. Jeśli dostarczysz solidną i wartościową treść, która posiada wiele odpowiednich słów kluczowych, ruch może z czasem wzrosnąć, podczas gdy płatna reklama wymaga ciągłego finansowania, abyś mógł pozyskiwać z niej ruch.

Wyszukiwarki są coraz mądrzejsze i coraz bardziej udoskonalane, jednak wciąż potrzebują naszej pomocy.

Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek pomaga dostarczać lepsze informacje do wyszukiwarek, dzięki czemu treści będą odpowiednio indeksowane i wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Jak długo należy czekać na efekty pozycjonowania strony?

To pytanie jest jednym z najczęściej zadawanych pytań dotyczących działań SEO. Odpowiedź jednakże nie jest taka prosta, ponieważ optymalizowanie stron internetowych pod kątem wyszukiwarek jest bardzo złożonym procesem. W pewnym sensie działania SEO dają natychmiastowy efekt, w postaci ulepszonego i bardziej wartościowego kontentu, lepszej organizacji strony, czy dobrej bazy linków, jednak większość klientów oczekuje tak naprawdę jednego, czyli pierwszego miejsca w Google.

Istnieje wiele różnych czynników, które wpływają na to, kiedy strona zaczyna być coraz bardziej zauważalna przez Google. Działania SEO to nieustanny ruch i zmienna, ponieważ Google oficjalnie podaje, że zmienia swoje algorytmy około 600 razy w ciągu roku. Tak częste zmiany wymagają ciągłej adaptacji i elastyczności działań, dlatego pozycjonowanie to działanie długodystansowe, a nie sprint. Jeżeli skusimy się na szybkie i spektakularne wyniki (Black Hat SEO), to z pewnością stracimy na tym nie tylko czas, ale także i pieniądze. Nie da się wypozycjonować strony w tydzień, czy miesiąc. Owszem, po kilkunastu tygodniach pierwszych działań, mogą być widoczne jakieś różnice, jednakże optymalnym czasem, w którym można spodziewać się lepszych wyników jest około 6 miesięcy.

Optymalne wyniki jakości pozycjonowania powinny być widoczne po 9-12 miesiącach działań SEO. Dlatego też SEO powinniśmy brać jako długofalową inwestycję, a nie szybki strzał, który być może zapewni nam zwycięstwo. Konsekwentne, jednostajne i systematyczne działania stopniowo budują coraz wyższą pozycje danej strony w wyszukiwarkach, dlatego efekty działań SEO widoczne są dopiero po jakimś czasie. Przyspieszanie tego procesu kończy się karami od Google, dlatego warto wykazać się cierpliwością i stopniowo oraz konsekwentnie budować pozycję swojej witryny.

Co Google twierdzi na temat pozycjonowania stron?

Zobacz pełne video: https://www.youtube.com/watch?v=BS75vhGO-kk&feature=emb_title

Matt Cutts na powyższym video bardzo fajnie opisuje co dokładnie Google myśli na temat SEO i czy uznaje je za SPAM. Odpowiedź z góry jest NIE. Google nie traktuje optymalizacji (SEO) jako spam. Jak sama nazwa wskazuje, SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek co w zasadzie samo z siebie mówi, że właściciele stron internetowych mogą starać się udoskonalić swoją stronę tak aby była jak najlepiej prezentowana w wynikach organicznych Google.

  • możesz upewnić się, że Twoja strona jest dostępna dla robotów i indeksowalna, tak aby ludzie klikając w adres URL mogli na nią wejść
  • możesz upewnić się że wykorzystujesz poprawne i dobrze stargetowane słowa kluczowe. Jeżeli używasz przykładowo żargonu biznesowego, to poprawną analizą będziesz mógł dostrzec, że w rzeczywistości to nie te słowa kluczowe miałeś na myśli (tak samo Twoi odbiorcy)
  • możesz pomyśleć aby przyspieszyć swoją stronę internetową. Nie jest to jedyny czynnik rankingowy w Google, jednak jeśli sprawisz że Twoja strona stanie się szybsza, będzie to również również wpływało na doświadczenia użytkowników (UX)

Właśnie dlatego jest masa rzeczy które SEOwcy robią.

Najczęściej zadawane pytania

Poniżej przygotowaliśmy dla Państwa najczęściej zadawane pytania i problemy w branży pozycjonowania stron internetowych.

Czy powinienem zatrudnić specjalistę SEO, konsultanta lub agencję SEO?

Jest to zależne od Twojego czasu na działania SEO a także wiedzy i doświadczenia z tego zakresu. Oczywiście możesz rozpocząć działania wstępne zaczynając od analizy słów kluczowych, architektury informacji oraz napisania treści. Jednak jeśli trafisz na ścianę w działaniach to sugeruję konsultację ze specjalistą pozycjonowania stron.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

W działaniach pozycjonowania stron internetowych jesteśmy w 100% transparentni i strategiczni. Nie wykonujemy żadnych działań "po kryjomu". Jeżeli wymaga tego sytuacja i musimy wprowadzić jakiekolwiek zmiany techniczne bądź optymalizacyjne na witrynie naszego klienta - robimy to za jego zgodą - i jest tego w 100% świadomy. Wyszliśmy rónież naprzeciw branży i dla naszych klientów przygotowaliśmy PLIK KLIENTA, w którym klient na bieżąco widzi zadania aktualne i przyszłe przygotowane dla jego projektu. Takie rozwiązanie powoduje, że cała współpraca jest przejrzysta i w jednym celu. SUKCESU

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron jest bardzo ciężko do wyceny bez znajomości adresu URL strony pozycjonowanej, jej konkurentów, czy słów kluczowych w które ma celować. Jest to trudne ponieważ z SEO jest jak z biznesem. Jeden jest bardziej konkurencyjny od drugiego.

Dla przykładu zwykła strona wizytówkowa działająca lokalnie będzie wymagała 500-1000 zł netto budżetu miesięcznego na działania w związku z link buildingiem, treściami i pracą nad nią

Jednak mały sklep internetowy w zależności od branży będzie wymagał co najmniej 1500-4000 zł netto na pozycjonowanie ze względu na złożoność projektu, konkurencyjność,
konieczność napisania treści oraz zbudowania linków.

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Cena pozycjonowania strony internetowej jest zależna od wielu czynników. Od złożoności projektu, konkurentów, kosztów developera w celu zmian technicznych, jakości i ilości aktualnej treści na stronie oraz jakości, ilości aktualnego profilu linkowania do strony. Jeżeli powyższe elementy aktualnie są słabo rozwinięte - będą wymagały nakładu finansowego w celu rozwoju danej strony czy sklepu internetowego.

Czy pozycjonowanie/SEO gwarantuje wysoką pozycję?

Niestety nie. I są to słowa bezpośrednio Google. "Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google." Z tego powodu, nie jesteśmy dać 100% gwarancji osiągnięcia topowych pozycji w Google. Szczególnie, że na wyniki w pozycjonowaniu strony składa się wiele niezależnych od nas czynników.

link do wypowiedzi Google: https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl

Jak długo trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony trwa od 3 do 24 miesięcy w zależności od konkurencji danej branży oraz od aktualnej kondycji strony internetowej. Dla przykładu strona w branży lokalnej, która widnieje w wynikach wyszukiwania i wymaga tylko optymalizacji i podlinkowania może uzyskać efekty nawet w 2-3 miesiące. Jednak nowy sklep internetowy w średnio konkurencyjnej branży, który wymaga dużej ilości tresci, strategii i linkowania na efekty musi czekać nawet 8-14 miesięcy. Zwłaszcza, że statystyki  z Ahrefs'a mówią, że ponad 90% nowych stron internetowych nie pozycjonuje się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania w pierwszym roku swojej działalności.

Czy pozycjonowanie strony się opłaca?

Pozycjonowanie strony docelowo jest relatywnie tańszym i bardziej precyzyjnym ruchem na stronie.

Jak przebiega i jakie są warunki współpracy?

Współpraca z SEMhub jest prosta i przejrzysta. Po decyzji o podjęciu współpracy, podpisujemy krótką bezterminową umowę z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Przechodzimy do działania uzyskując od klienta wszelkie wymagane informacje i dostępy. Klient w niedługim czasie dostaje dostęp do swojego pliku klienta, gdzie ma wgląd aktualne i przyszłe działania.

Naszym motto jest sukces i transparentność!

Co jest potrzebne do rozpoczęcia pozycjonowania?

Do rozpoczęcia współpracy wymagamy dostępu do panelu strony, Google Search Console, Google Analytics oraz kilku dodatkowych informacji, o które klient zostaje poproszony po rozpoczęciu współpracy.

Zmiana lub migracja strony a SEO - czekać, czy działać?

Nie czekaj! Źle przeprowadzona zmiana lub migracja może spowodować utratą ogromnej ilości ruchu i widoczności. Ten zabieg wymaga odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i przygotowania. Nie podejmuj się tego na własną rękę!

Czy pozycjonowanie wymaga zmian wizualnych strony?

Samo pozycjonowanie strony zazwyczaj nie. Jednak naszym klientom zawsze doradzamy standardy UXowe, lub przedstawiamy błędy, które odnotowaliśmy. W takiej sytuacji zmiana wizualna jest wskazana.

Kiedy zauważę pierwsze efekty pozycjonowania strony?

Pierwsze efekty pozycjonowania możemy odnotować relatywnie szybko ponieważ już w pierwszych trzech miesiącach współpracy po pierwszej gruntowej optymalizacji i podlinkowaniu. W dalszym etapie prowadzimy projekt ku dalszym sukcesom.

Czy działania SEO można zakupić i zlecić jednorazowo?

Oczywiście, że tak. Mogą Państwo zlecić jednorazowo pełną optymalizację serwisu, audyt seo czy analizę słów kluczowych a także godzinne konsultacje. Jednak są to działania jednorazowe i w tym czasie nie jesteśmy realizować obranej strategii na przestrzeni czasu.

Porozmawiajmy o Twojej stronie internetowej i omówmy, problemy, oczekiwania i cele podczas , krótkiej 30-minutowej i merytorycznej konsultacji SEO ze specjalistą. (o wartości 500 zł!)

Michał Jania specjalista SEO w SEMhub
pencilstarstar-halfstar-emptyusersrocketlinkmenu-circlecross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram