Bardzo ciekawe jest, że za każdym razem, gdy w jakimś odstępie czasu wpisujemy dane hasło w wyszukiwarkę, mogą się nam pokazywać inne wyniki. Może się to zdarzyć również wtedy, gdy dwóch różnych użytkowników wpisuje to samo hasło w tym samym czasie; jest to spowodowane różną lokalizacją, jaką wychwytuje urządzenie, z którego korzystają. Ponadto duży wpływ na wyniki wyszukiwania mają preferencje użytkownika, czyli historia jego wyszukiwania. Google zapamiętuje nasze poprzednie wyszukiwania i sugeruje je przy następnych odwiedzinach. Dzięki temu właśnie, osoby zainteresowane modą, otrzymają inne podpowiedzi wyszukiwania od tych, które wolą czytać o sprawach biznesowych. Poza tym, wyszukiwarka, z jakiej korzystamy również ma wpływ na wyniki, jakie otrzymujemy.
Abstrahując od tego, pozycjonowanie Poznań, ma tylko jeden cel: sprawienie, aby dana strona internetowa pojawiała się, jako pierwsza w wynikach wyszukiwania, aby zyskiwała popularności, nowych klientów, a co za tym idzie czerpała z tego korzyści finansowe.
W momencie, gdy użytkownik wpisuje konkretną frazę w Google, wyszukiwarka znajduje wyniki najbardziej pasujące do wpisywanego hasła. Wtedy uruchamiane są specjalne algorytmy, w których zwraca się uwagę na liczbę słów związanych z konkretnym tematem, na danej stronie internetowej. Im częściej się ono pojawia, tym wyżej w wynikach wyszukiwania znajdzie się dana strona. Dlatego właśnie, liczba słów kluczowych oraz trafność ich doboru decydują, w największym stopniu, o efektownym pozycjonowaniu. Ostatnimi czasy popularne stało się lokowanie płatnych reklam w Google, co sprawia, że witryna pojawia się na samym szczycie wyszukiwania, jednak warto jest ciągle walczyć o nowe pozycje.