Tylko 15% ruchu korzysta z płatnych reklam typu PPC (pay per click czyli np. AdWords), a aż 85% klika wyłącznie w organiczne wyniki wyszukiwania zupełnie pomijając reklamy. Co więcej. Ponad 65% ruchu przypada na frazy z TOP5 organicznych wyników wyszukiwania.
W naszym przykładzie firmy działającej w branży organizacji wesel sytuacja będzie wyglądała więc następująco: 11 osób kliknie w reklamy, a 59 w organiczne wyniki wyszukiwania z tego, aż 40 osób zakończy proces poszukiwania na ofercie firm wyświetlających się na pozycjach od 1-5.
Oznacza to, że firmy z TOP5 wyników wyszukiwania fraz „sala weselna wadowice” i „dom weselny wadowice” zgarnie ok. 5 000 000 złotych czyli sporo ponad 50% całego rynku wynajmu sal weselnych w Wadowicach.
Lokalne pozycjonowanie w Wadowicach oraz pozycjonowanie globalne to inwestycja długoterminowa o trwałych efektach. Narzędzia pozycjonera zaprzęgnięte do realizacji skutecznych strategii marketingu cyfrowego pomogą podnieść widoczność twojej firmy w rankingach wyszukiwania Google. Mimo, że SEO lokalne to zagadnienie, w którym używa się pojęć z obszaru prawdopodobieństwa, a nie gwarancji rezultatu, to profesjonalna kampania SEO, cena jaką trzeba za nią zapłacić i czas jej trwania (z czasem pojawia się efekt kuli śnieżnej z ang. compound effect czyli bardzo pożądane zjawisko nakładania się na siebie korzyści i wartości płynących z różnych obszarów działalności agencji SEO prowadzącej kampanię) silnie uprawdopodobniają sukces rozumiany jako trwałe zajęcie kluczowych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Niemal automatycznie gwarantuje to stały dopływ dobrze konwertującego ruchu na stronę internetową pozycjonowanej firmy, a co za tym idzie silne podstawy do przejęcia istotnej części udziału w lokalnym rynku usług czy jest to wynajem sal weselnych Wadowice czy pozycjonowanie stron Wadowice czy nawet usługowa produkcja kosmetyków pod marką własną zamawiającego.