Na pozycjonowanie stron internetowych składa się szereg działań, mających za zadanie zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu przez internautów określonych fraz. Pozycjonowanie lokalne również sprowadza się do tego samego, ale z jedną zasadniczą różnicą - nie jest ważny wynik globalny, ale ten z określonego obszaru. Może on być związany z miastem, województwem lub regionem. Jeżeli ktoś prowadzi swoją działalność gospodarczą w mieście X, to nie jest dla niego ważne, żeby na jego stronę www trafiali mieszkańcy z drugiego krańca Polski, ponieważ nie są oni źródłem potencjalnych klientów. Zadaniem pozycjonowania stron we Włocławku, jest wypromowanie witryny w taki sposób, żeby w pierwszej kolejności była ona widoczna dla mieszkańców tego miasta.
Niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od konkurencyjności danej branży i tego jak aktualnie witryna radzi sobie w Google. Jednak SEO sklepów internetowych zaczyna się od około 1500-3000-5000 zł. W zasadzie górnego limitu nie ma.
W przypadku, gdy chcemy zająć się pozycjonowaniem strony firmy działającej we Włocławku, musimy zwrócić uwagę na dwa ważne aspekty: geolokalizację i pytania z nią związane. Pod pierwszym pojęciem kryje się określenie aktualnego miejsca, w którym przebywa użytkownik i dopasowaniu pod to wyników wyszukiwania. Jak to wygląda w praktyce? Gdy osoba przebywająca we Włocławku wpisze w wyszukiwarkę Google frazę np.: "mechanik", to w pierwszej kolejności zostaną mu wyświetlone najlepiej ocenione serwisy samochodowe działające w tym mieście.
Dla wyszukiwarki mocniejszym sygnałem są jednak pytania związane z geolokalizacją. Co to dokładnie oznacza? Miejsce, w którym się znajdujemy przestaje mieć większe znaczenie, a liczy się lokalizacja wpisana w Google razem z frazą. Jeżeli więc przebywamy aktualnie na urlopie w Zakopanem i wpiszemy frazę "pozycjonowanie Włocławek", to naszym oczom ukaże się lista firm zajmujących się tą usługą w tym mieście. Duże znaczenie, zwłaszcza dla użytkowników smartfonów, ma tutaj odległość danej osoby od siedziby firmy.
Chcąc jak najlepiej wypromować swoją stronę internetową na lokalnym rynku należy w pierwszej kolejności zadbać o wizytówkę Google Moja Firma. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ jest ona ściśle powiązana z geolokalizacją. To właśnie dzięki niej wyszukiwarka Google jest w stanie powiązać danego użytkownika z witryną naszej firmy. Trzeba więc o nią właściwie zadbać. Bardzo ważne jest wypełnienie wszystkich elementów, takich jak: opis firmy, dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Nie wolno również pominąć dopasowania odpowiednich kategorii. Warto dodać również zdjęcia oraz umożliwić internautą wirtualny spacer za pośrednictwem Street View. Kolejną kluczową sprawą przy wizytówce są oceny i opinie użytkowników. Potrafią one wpływać na pozycję w wynikach wyszukiwania, dlatego warto zachęcać swoich klientów do ich wystawiania.
Jeżeli chcemy zająć się pozycjonowaniem strony we Włocławku, to musimy również odpowiednio zoptymalizować naszą witrynę. Chcąc być lepiej widocznym na lokalnym rynku, należy przede wszystkim podkreślić obszar naszej działalności. Można tego dokonać poprzez dodanie nazwy miasta do tytułu strony, umieszczenie danych teleadresowych lub stworzenie indywidualnej podstrony dla danej miejscowości. Bardzo ważne jest również zadbanie o odpowiednie treści, które pojawiają się na stronie internetowej. Tam również musi przewijać się nazwa miasta, w którym działamy. To wszystko pozwoli robotom wyszukiwarki powiązać naszą firmę z konkretną lokalizacją.
Zanim rozpoczniemy jednak optymalizację naszej witryny, to musimy najpierw się do tego dobrze przygotować. W tym celu należy przeanalizować działania swoich potencjalnych konkurentów, a następnie wykonać audyt SEO swojej dotychczasowej witryny. To wszystko pozwoli na wyłapanie ewentualnych błędów oraz w przygotowaniu skutecznej strategii działania.
Lokalne pozycjonowanie powinno być priorytetem dla wszystkich firm działających we Włocławku i jego najbliższych okolicach. Dotyczy to zwłaszcza firm usługowych, takich jak: fryzjerzy, mechanicy, salony kosmetyczne czy restauracje, ponieważ najważniejsze dla nich jest dotarcie do klientów z najbliższego otoczenia. Nie muszą walczyć o klientów z całej Polski, bo szanse, że trafią do nich klienci z Rzeszowa czy Wrocławia są znikome. Taka forma promocji doskonale sprawdzi się również wśród hydraulików, korepetytorów, lekarzy czy stomatologów.