W przypadku, gdy chcemy zająć się pozycjonowaniem strony firmy działającej we Włocławku, musimy zwrócić uwagę na dwa ważne aspekty: geolokalizację i pytania z nią związane. Pod pierwszym pojęciem kryje się określenie aktualnego miejsca, w którym przebywa użytkownik i dopasowaniu pod to wyników wyszukiwania. Jak to wygląda w praktyce? Gdy osoba przebywająca we Włocławku wpisze w wyszukiwarkę Google frazę np.: „mechanik”, to w pierwszej kolejności zostaną mu wyświetlone najlepiej ocenione serwisy samochodowe działające w tym mieście.
Dla wyszukiwarki mocniejszym sygnałem są jednak pytania związane z geolokalizacją. Co to dokładnie oznacza? Miejsce, w którym się znajdujemy przestaje mieć większe znaczenie, a liczy się lokalizacja wpisana w Google razem z frazą. Jeżeli więc przebywamy aktualnie na urlopie w Zakopanem i wpiszemy frazę „pozycjonowanie Włocławek„, to naszym oczom ukaże się lista firm zajmujących się tą usługą w tym mieście. Duże znaczenie, zwłaszcza dla użytkowników smartfonów, ma tutaj odległość danej osoby od siedziby firmy.