Dzisiejsze działania marketingowe w dużej mierze opierają się na internecie. Ten środek masowego przekazu skutecznie przewyższa tradycyjną telewizję, prasę, czy radio i jest obecnie najpopularniejszym źródłem pozyskiwania informacji. Powodów, przez które internet jest tak bardzo popularny jest wiele, ale najważniejsze z nich, to:
• dostępność 24/7, 365 dni w roku,
• informacje na każdy możliwy temat,
• brak ograniczeń, jeśli chodzi o treści zamieszczane w sieci (oczywiście z wyjątkiem tych, które zabronione są przez prawo),
• prosta forma, dzięki której każdy może być internautą, bez względu na jego wiek, czy wykształcenie.
Śmiało można powiedzieć, że w internecie zawarta jest niemalże cała wiedza ludzkości, dlatego szukając jakichkolwiek informacji, zamiast przeczesywać biblioteki, czy prasę codzienną, wpisujemy zapytanie w wyszukiwarkę Google. Warto zaznaczyć, że internet nieustannie ewoluuje, ponieważ treści zamieszczone przez twórców na portalach, są cały czas ulepszane. Dzięki internetowi działania marketingowe przestały kojarzyć się z nachalnymi spotami reklamowymi, które wyświetlane są w telewizji. Dziś internet pozwala na skuteczne reklamowanie swojej firmy, marki, produktu, czy usługi, co realnie przekłada się na zwiększenie zysków. Warto zaznaczyć, że dzięki internetowi możliwe jest skuteczne dotarcie do grupy odbiorców, którzy interesują się daną tematyką. Zawęża to grono użytkowników, do tych, którzy prawdopodobnie zdecydują się na zakup naszej usługi czy towaru.