fbpx
Odbierz bezpłatną analizę SXO z omówieniemTUTAJ

Pozycjonowanie stron

SEO jak STERYDY dla Twojego biznesu

Pomagamy sklepom E-commerce zwiększyć sprzedaż za pomocą skutecznych strategii SEO opartych na badaniach i danych

Pozycjonowanie stron to najtańsze źródło ruchu i sprzedaży online. Wspólnie dobierzmy najlepszą strategię dla Twojego biznesu.

Tak jak zwiększamy sprzedaż i widoczność naszych partnerów średnio o 297% rocznie!

Zaufało nam ponad 100 firm, m.in.:

Pogadajmy o tym. Do dzieła!

Duże marki i sklepy internetowe wydają nawet dziesiątki tysięcy złotych na działania pozycjonerskie. Najczęściej jest to budżet o wiele większy niż jest wymagany aby osiągnąć sukces w pozycjonowaniu strony. Liczy się skuteczna strategia oparta na wiedzy i doświadczeniu.

Z tego powodu w SEMhub do każdego klienta podchodzimy indywidualnie kreując skuteczną strategię pozycjonowania strony na wiele miesięcy do przodu. Wszelkie działania zawsze rozpoczynamy od audytu SEO w pierwszej kolejności eliminując wszelkie błędy techniczne na stronie.

W dalszej kolejności wykonujemy analizę słów kluczowych aby każda z podstron celowa w określone wartościowe słowo kluczowe, które jest wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Po analizie słów kluczowych obieramy strategię contentową i linkbuildingową na podstawie szerokiej analizy konkurencji. Tak przygotowana strategia zawsze jest skuteczna i pozwala sukcesywnie rosnąć naszym klientom w Google, co potwierdzają również referencje na temat naszej firmy.

Umów bezpłatną 45-minutową strategiczną rozmowę SEO

I wspólnie stwórzmy kolejną #HistorięSukcesu SEO

Kompleksowa usługa pozycjonowania stron - na sam szczyt!

audyt seo ikona

Audyt SEO

Każdy projekt SEO wymaga audytu SEO. Jest to pierwszy element, który należy wykonać dla każdej strony.
wzrost strony w Google wykres

Strategie

W SEMhub strategie obieramy na podstawie twardych danych, wiedzy i doświadczenia naszych specjalistów.
architektura SEO

Linkbuilding

Dla stron dobieramy linki na podstawie danych porównawczych i publikujemy na stronach partnerskich.
konsultacje seo ikona

Konsultacje

W ofercie posiadamy również konsultacje,
które są nieodłącznym elementem marketingu online

Pozycjonowanie stron internetowych inaczej nazywane SEO (ang. Search Engine Optimization) to proces mający na celu zwiększenie widoczności domeny w organicznych wynikach wyszukiwania pod określonymi frazami kluczowymi. Działania składające się na pozycjonowanie stron internetowych obejmują czynności prowadzone on-site (na stronie klienta), jak i off-site (poza stroną klienta). Pozycjonowanie stron jest złożonym procesem, na który ma wpływ kilkaset parametrów takich jak optymalizacja wszystkich kluczowych elementów witryny (treść, kod strony czy dostosowywanie funkcjonalności domeny według zasad UX) oraz prowadzenie skutecznego i wartościowego link buildingu. Wszystkie działania SEO oceniane są przez algorytmy Google. Prowadząc pozycjonowanie stron, warto pamiętać, że jest to proces długotrwały. Budowanie i utrzymywanie wysokich pozycji wymaga stałego monitorowania algorytmów, stron konkurencji i prowadzenia działań mających na celu dopasowanie się do obowiązujących trendów SEO.

Z czego się składa i na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron?

Audyt SEO – pierwszy etap działań w SEO

Nim rozpoczniemy właściwe i kompleksowe pozycjonowanie, warto przyjrzeć się poziomowi optymalizacji strony i jej funkcjonalności. W tym celu warto przeprowadzić audyt SEO, który wnikliwie i szczegółowo przestudiuje wszystkie najważniejsze elementy budowy strony wpływające na jej skuteczność, funkcjonalność i wygodę użytkowania. Czym on jest? Audyt SEO to analiza całościowego stanu Twojej strony www. Na jego podstawie ustalamy strategię pozycjonowania i działania, które będą miały prowadzić do zbudowania silnej i wysokiej pozycji strony internetowej.

Analiza słów kluczowych

Kluczem do skutecznych działań pozycjonowania stron internetowych jest analiza słów kluczowych. Pozycjonowanie stron www opiera się na optymalizacji treści zawartych na stronie tak, by wyświetlały się one w wyszukiwarce Google pod określonymi i wyselekcjonowanymi frazami, które są wpisywane przez użytkownika. Takie działanie ma na celu zbudowanie mocnej pozycji strony www w wynikach wyszukiwania. Odpowiednia analiza fraz kluczowych i dopasowanie ich do poszczególnych podstron i elementów strukturalnych strony wpływa na ich odpowiedni odczyt przez algorytm wyszukiwarki Google. Wykorzystywanie fraz kluczowych w strategii pozycjonowania jest długofalowym działaniem, pozwalającym, na stopniowe ulepszanie kolejnych segmentów na stronie. Wybór dopasowanych słów kluczowych o wysokim wolumenie wyszukiwania jest mocnym fundamentem, na którym budujemy sukces Twojej strony internetowej.

Analiza słów kluczowych w SEO

Analiza i optymalizacja treści on-page

Osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron wiedzą, że „Content is King” i nie zapowiada się na to, by miało to ulec zmianie. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę dlatego, wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych klientów i przeprowadzamy szczegółową analizę treści na stronie oraz optymalizację strony pod kątem on-page. Treści strony mają niezwykle ważny wpływ na efekty pozycjonowania stron. W związku z tym proces optymalizacji strony zaczynamy od oceny bieżącej ilości i jakości contentu zawartego na podstronach. Sprawdzamy, czy strony zostały uzupełnione treścią oraz, czy są one odpowiednio rozbudowane i długie. W sytuacji, gdy strona nie jest uzupełniona lub widocznej treści jest mało, pierwszymi krokami optymalizacji będzie uzupełnienie treści z uwzględnieniem konkretnych wytycznych.

Odpowiednia ilości treści na stronie to połowa sukcesu. Innym ważnym czynnikiem wpływającym na to, jak google ocenia strony, jest także jakość i przydatność contentu proponowanego przez stronę www. Przy tworzeniu treści zawsze pamiętamy o tym, że są to teksty tworzone przede wszystkim z myślą o czytającym go użytkowniku. Algorytmy wyszukiwarki Google są wyczulone na styl tekstu pisanego i z łatwością umieją namierzyć treści pisane wyłącznie na potrzeby SEO. Pisane treści mają być przydatne dla odbiorcy i mają nieść za sobą wartości — należy o tym pamiętać przy tworzeniu contentu udostępnionego na stronie internetowej.

Analiza i optymalizacja on-page

Bezpłatna analiza SXO i rozmowa

Wspólnie stwórzmy kolejną #HistorieSukcesu SEO 🚀
Do dzieła!

Linkbuilding i content marketing

Innym czynnikiem wpływającym na wiarygodność i popularność witryny według wyszukiwarki Google jest to, jakie inne źródła internetowe linkują do Twojej strony. Czym są te źródła? Są nimi strony www i fora internetowe o zbliżonej tematyce i wysokiej jakości. Umieszczając odnośnik do strony www w wiarygodnym miejscu, wpływamy na wartość pozyskanego linku, tym samym budując pozycję i widoczność strony internetowej. Parametrem służącym do oceny tej wartości jest Domain Rating (DR). Pokazuje nam on, ile wartościowych linków udało się nam pozyskać i z jakich stron internetowych one pochodziły. To także główny czynnik, według którego oceniamy profil linkowania posiadany przez domeny, które będziemy potencjalnie wykorzystywać w naszej strategii pozycjonowania. To proces potrzebujący czasu i sumienności w działaniu. Cierpliwość popłaca jednak pięknymi rezultatami i silną reputacją strony www.

Znaczenie content marketingu dla działań SEO jest niepodważalne i jasne dla wszystkich osób zajmujących się promowaniem stron internetowych i budowaniem strategii ich działania. W planowaniu pozycjonowania strony zawsze bierze się pod uwagę trzy podstawowe kryteria, które musi spełnić content na stronie:

  • unikalność
  • ilość znaków
  • jakość publikowanej treści

Kopiowanie tekstu z innych stron jest zabronione i surowo karane przez algorytm Google. Są one na tyle zaawansowane i inteligentne, że są w stanie szybko znaleźć skopiowaną treść z wcześniej zaindeksowanej witryny i zaszkodzić pozycji naszej strony. Przy tworzeniu treści warto pamiętać, że my także jesteśmy użytkownikami internetu i odbiorcami treści w nim zawartych. Twórzmy treści, które same mogłyby się nam przydać i które odpowiadają na nasze pytania. Z takim podejściem do content marketingu nasza strona internetowa znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.

linkbuilding w SEO

Copywriting a pozycjonowanie stron

O tym, jak ważna jest rola odpowiedniej treści w strategii pozycjonowania, wspominaliśmy już wyżej. Odkąd algorytm Panda czuwa nad unikatowością i wysokim poziomem publikowanych treści, skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest silnie sprzężone z obecnością wyczerpującego i jakościowego contentu, dedykowanego wyłącznie jednej stronie internetowej. Jak google ocenia strony pod względem treści? Przede wszystkim nagradza je na podstawie oryginalności, długości i wartości. Dodatkowymi zaletami publikowanych artykułów i opisów jest wzbogacanie ich o grafiki, filmiki i wykresy, które jeszcze bardziej obrazowo przedstawiają temat i wyczerpują go.

W związku z tym warto zadbać o treści, które będą najlepszą wizytówką Twojej strony. Jeśli zależy Ci, na jakości publikowanego contentu warto zadbać o to, by treści powstawały pod okiem specjalistów lub wykwalifikowanych copywriterów, którzy doskonale znają i rozumieją realia Twojej branży i potrafią tworzyć treści dopasowane do tematyki Twojej strony internetowej, potrzeb odbiorców i wyszukiwarki Google.

copywriting czyli pisanie treści

Podsumowanie czyli skuteczna strategia pozycjonowania stron

By nasi klienci mogli cieszyć się wzrostem pozycji swojej strony w wyszukiwarce oraz dobrą promocją swoich usług wśród nowych odbiorców dokładamy wszelkich starań, by proponowana przez nas strategia zapewniała skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Bierzemy pod uwagę wszystkie niezbędne elementy, badania i dane składające się na to, by strony pojawiały się w naturalnych wynikach wyszukiwania, dopasowujemy je do indywidualnych potrzeb klienta oraz do realiów jego branży i proponujemy rozwiązania przynoszące najlepsze rezultaty.

Pozycjonowanie stron w Google – dlaczego warto to robić?

Dla rozkręcających się biznesów i sklepów e-commerce widoczność w Internecie jest niezwykle ważna. Ma ona bezpośredni wpływ na zwiększenie sprzedaży i ruchu. Pozycjonowanie stron www oferowane przez nas opiera się na doświadczeniu, wiedzy i znajomości rynku. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, kreując przy tym kompleksowy plan działania na każdy miesiąc współpracy — tak, by osoby korzystające z naszych usług wiedziały jakie kroki będą podejmowane w związku z budowaniem ich mocnej pozycji w wyszukiwarce Google. Naszą pracę zaczynamy od szczegółowego przeskanowania stron klientów i przygotowania audytu SEO. Oceniamy optymalizację techniczną strony i eliminujemy wszelkie błędy techniczne. Następnie wykonujemy analizę słów kluczowych, aby każda z podstron posiadała dopasowane frazy kluczowe, które wpisywane są przez potencjalnych klientów. Po przygotowaniu analizy słów kluczowych dopracowujemy strategię content marketingu i dbamy o pozyskiwanie wartościowych linków na podstawie przeprowadzonej analizy konkurencji. Dzięki tak kompleksowemu podejściu nasza strategia pozwala klientom decydującym się na współpracę na rozwój i znajdowanie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Zadowolenie z naszych usług potwierdzają zdobyte referencje.

Internet jest potężnym narzędziem sukcesu dla firm i sklepów. Jeśli chcesz, by Twoja firma nieustannie rozwijała się i budowała mocną obecność w branży to pozycjonowanie stron będzie doskonałym rozwiązaniem dla Ciebie.

Skuteczne pozycjonowanie stron – Efekty

Efektem pozycjonowania jest pozyskanie jak największej ilości najlepszych pozycji w Google dla poszczególnych słów kluczowych oraz pozyskiwanie ruchu organicznego z Google. W to również wlicza się wzrost widoczności, świadomości i zaufania marki wśród docelowej grupy odbiorców.

Pozycjonowanie strony w Google jest długoterminowym działaniem i wymaga szerokiego spektrum działań takich jak analiza techniczna, analiza contentu, analiza słów kluczowych czy pisanie i publikowanie treści. Z tego powodu w SEMhub podchodzimy do pozycjonowania strony każdego z naszych klientów indywidualnie i strategicznie na podstawie rzetelnych danych i informacji, które zapewnia obranie skutecznej kampanii SEO dopasowanej do indywidualnych potrzeb.

Poniżej opisane studium przypadku SEO odzwierciedla, nasze podejście do klienta, jego potrzeb i problemów.

Klient z branży produktów metalowych postanowił stworzyć trzy nowe sklepy internetowe na trzy kraje Europejskie ( Polskę, Słowację i Węgry). Od momentu decyzji klient powierzył nam pełne działania nad stroną. Począwszy od jej zakodowania i w tym pozycjonowanie strony www. Razem z klientem opracowaliśmy strategię pozycjonowania  na podstawie szerokiej analizy konkurencji. Celem strategii był wzrost widoczności sklepów internetowych na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na główne frazy kluczowe związane z jego biznesem w ciągu 12 miesięcy.

DZIAŁANIA

Pozycjonowanie stron:
Obrane cele i założenia w projekcie

Pierwszym etapem do skutecznych działań pozycjonowania strony www (stworzeniu strony internetowej) była analiza słów kluczowych i na jej podstawie przygotowanie odpowiedniej architektury informacji w każdym z 3 sklepów, które nam powierzył. Audyt techniczny nie był wymagany, ponieważ strona została zakodowana przez nas zespół. Po analizie słów kluczowych mieliśmy obraz tego, co jest konieczne aby osiągnąć sukces. Jak wiele podstron (kategorii produktowych oraz wpisów blogowych) musi powstać na przestrzeni kolejnych 6-12 miesięcy. Następnie wykonaliśmy bardzo dokładną analizę konkurencji, która dała nam podgląd tego jak długie mają być treści, w jakie słowa kluczowe mają celować oraz jak wiele linków musimy pozyskać statystycznie każdego miesiąca aby “dogonić” konkurencję w działaniach SEO.

OSIĄGNIĘTE EFEKTY

Pozycjonowanie stron:
Uzyskane efekty w trakcie pozycjonowanie strony

Systematyczne i rzetelnie prowadzone działania on-site i off-site opieraliśmy na danych i świeżych doniesieniach o wszelkich zmianach w algorytmach Google. Nie spekulujemy — analizujemy, obmyślamy i działamy. Dzięki temu już po 4 miesiącach zwiększyliśmy widoczność każdego sklepu o 200-300%. Prowadzone działania contentowe, jak i link building, zaowocowały systematycznym wzrostem, który pozwolił na pojawienie się strony internetowej na 13 pozycji na główną frazę kluczową. Dalszy proces pozycjonowania strony internetowej klienta zapewnił jej kolejne efekty. Po 8 miesiącach współpracy większość słów kluczowych w każdym kraju osiągnęła pozycję z zakresu TOP1-TOP6. Te wyniki zaowocowały także wzrostem sprzedaży, umocnieniem reputacji lidera rynku.

Pozycja tego klienta wciąż jest rozwijana, a sprzedaż pozyskana w organicznych wynikach wyszukiwania zapewnia zadowolenie i motywację do dalszej pracy!

Jesteś ciekaw efektów współpracy? Poniżej znajdziesz wykresy przedstawiające imponujący wzrost pozycji słów kluczowych w wynikach wyszukiwania na przestrzeni miesięcy pracy.

Audyt SEO jako fundament całej strategii SEO

Pozycjonowanie strony internetowej warto zacząć od dokładnego przeanalizowania jej stanu. Jeśli strona nie przynosi oczekiwanych rezultatów, warto sprawdzić przyczyny tego zjawiska. Zazwyczaj źródło problemów znajduje się na poziomie technicznych aspektów jej działania. Nie wystarczy naprawić objawów wskazujących na złe działanie strony, lecz trzeba dotrzeć do przyczyny, dla której tak się dzieje. W tym pomaga audyt SEO, który jest czytelnym dokumentem zawierającym rzeczową i skrupulatną analizę, a także uwagi, porady i zalecenia dla strony internetowej. To skarbnica wiedzy o stronie klienta. Na jej podstawie można wdrożyć proces pozycjonowania i ulepszania strony pod względem jej budowy i aspektów technicznych. Dzięki audytowi SEO można dotrzeć do wszelkich błędów na stronie, filtrów Google, źle prowadzonych działań SEO, duplikowania treści czy błędów w funkcjonalności strony. To rzetelna i obiektywna dokumentacja stanu strony www.

audyt seo

Audyt SEO od A do Z

Przeprowadzanie audytu SEO jest przydatną praktyką zarówno w przypadku stron internetowych, które istnieją od wielu lat, jak i stron, które są w fazie budowania. Dzięki przeprowadzeniu dokładnej analizy strony możesz odkryć problemy, z którymi boryka się Twoja strona a o których nie miałeś pojęcia! Niektóre usterki mogą mieć swoje źródło w wykupionej domenie. Zdarza się, że treści, które były na niej wcześniej zawarte, zostały w jakiś sposób ukarane przez Google.W takim przypadku proces pozycjonowania może być trudniejszy, niż nam się zdaje. Odpowiednia diagnoza zawarta w sumiennie wykonanym audycie pozwoli jednak wykryć takie problemy i uporać się z nimi, by witryna mogła rozwijać się i wzrastać w pozycjach wyszukiwarki.

Skoro już wiemy, czym jest audyt SEO, warto zastanowić się, od czego należy zacząć przeprowadzanie go. Pierwszą rzeczą, którą należy uczynić, jest wpisanie nazwy sklepu lub witryny w wyszukiwarkę. Warto sprawdzić, na jakiej pozycji obecnie plasuje się strona, jak wygląda jej wizytówka i czy strona w ogóle pojawia się w wynikach wyszukiwania. Co może być tego przyczyną? Możliwości jest całkiem sporo. Jedną z nich jest nałożenie blokady indeksowania na kod strony. Jest to kara zastosowana przez wyszukiwarkę Google spowodowana niewłaściwym prowadzeniem strony.

Jedną z pierwszych rzeczy, którą sprawdza się w audycie SEO, jest przeanalizowanie tytułów strony i meta opisów. Wyświetlają się one w wynikach wyszukiwania. Czym jest tytuł? To nazwa linku/ podstrony, która przekazuje informację o tym, czego ona dotyczy. To pewnego rodzaju „wizytówka”, która pokazuje użytkownikowi, jakie informacje znajdzie na danej podstronie. Zarówno tytuł, jak i opis strony powinny zawierać słowa kluczowe związane z tematyką treści zawartej w linku. Dzięki temu wyszukiwarka Google może korzystnie spojrzeć na naszą stronę i umieścić ją jako pierwszą w wynikach wyszukiwania.

Warto podkreślić, że te znaczniki, zarówno jak inne elementy strony, muszą być unikatowe! To treści, które mają zachęcić użytkownika do kliknięcia i zapoznania się z tym, co chcemy im zaoferować. Innymi czynnikami sprawdzanymi przy wykonaniu analizy strony głównej i podstron są:

  • linki wewnętrzne i zewnętrzne,
  • grafiki,
  • treści i nagłówki,
  • duplikacja zewnętrzna i wewnętrzna,
  • błędy serwera i ich potencjalne przyczyny.

Audyt SEO zawiera wiele zagadnień, istotnych dla wysokiej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Należą do nich także takie elementy jak:

  • analiza błędów technicznych w kodzie strony,
  • dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych,
  • prędkość wczytywania stron,
  • wiek i historia domeny,
  • autorytet strony,
  • przekierowania,
  • analiza widoczności i fraz kluczowych.

Przy przeprowadzaniu audytów stron warto także uwzględnić analizę konkurencji, która może być dla nas dobrym odnośnikiem do tego, co jeszcze warto poprawić, by Twoja strona internetowa pięła się w wynikach wyszukiwania i mogła przerosnąć innych przedstawicieli branży. 

Analiza słów a pozycjonowanie strony

Zrobiliśmy już jeden milowy krok w przygotowaniu do rozpoczęcia pozycjonowania stron i wykonaliśmy audyt SEO. Co jest następnym krokiem?

Przeprowadzenie analizy słów kluczowych i wyselekcjonowanie fraz, które będą dopasowane do poszczególnych podstron i zwiększą ich szanse na pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania. Wyselekcjonowanie odpowiednich słów i wyrażeń jest niezwykle istotne przy planowaniu strategii pozycjonowania. To o nie oparte są kolejne elementy strony www takie jak tytuł, opisy, nagłówki czy treść zawarta na poszczególnych podstronach.

Odpowiednio dopasowane frazy o wysokim wolumenie wyszukiwania sprawią, że podstrony zostaną odpowiednio zaindeksowane przez algorytm Google, zwiększając ich pozycje podstron, jak i całej strony internetowej. W przypadku treści wykorzystywanych przy pozycjonowaniu stron to frazy są pierwszym elementem dobieranym przez specjalistów. Dlaczego?

Dzięki tym elementom budulcowym powstały artykuł, opis produktu czy kategorii jest jasną odpowiedzią na zapotrzebowanie użytkowników wpisujących określone wyrażenia w wyszukiwarce Google. Bo przede wszystkim o to chodzi w funkcjonowaniu algorytmów Google — mają one sortować zgromadzone dane tak, by wyświetlać najtrafniejsze wyniki i odpowiedzi na pytania odbiorców. Analiza fraz kluczowych i dobór nowych słów wymaga dużego wyczucia i znajomości branży klienta.

W SEMhub dokładnie analizujemy słowa kluczowe, na które wyświetla się strona internetowa i proponujemy nowe frazy kluczowe short tail i long tail, na których będzie opierać się pozycjonowanie Twojej strony www. Na potrzeby analizy przygotowujemy plik, w którym zawarte są informację o Domain Rating i URL Rating oraz główne i poboczne frazy kluczowe wraz z ich pozycją i wolumenem, najlepiej pasujące do Twojej strony.

Przy tworzeniu strategii pozycjonowania stron internetowych bierzemy pod uwagę wiele różnorodnych czynników. Działamy indywidualnie, dopasowując się do potrzeb biznesowych klienta. Uważnie słuchamy jakie oczekiwania względem usługi pozycjonowania ma klient i na jakim efekcie najbardziej mu zależy. Niezależnie od tego, czy Twoim głównym celem jest widoczność witryny w wyszukiwarce, czy może bardziej zależy Ci na wzroście sprzedaży, frazy kluczowe wybrane przez nas pomogą Ci w osiągnięciu ambitnych planów.

Odbierz bezpłatną analizę SXO z omówieniem!

Wspólnie stwórzmy kolejną #HistorieSukcesu SEO 🚀

Analiza i optymalizacja on-page czyli strategiczne pozycjonowanie stron internetowych

Po wykonaniu fundamentu procesu pozycjonowania stron, jakim jest audyt SEO i analiza słów kluczowych, nadszedł czas na kolejny etap strategii. Wykonanie analizy on-page pomaga w rozłożeniu na czynniki pierwsze elementów contentu, które są niezwykle ważne i kluczowe dla sukcesu Twojej strony w wynikach wyszukiwania. W SEMhub dbamy, aby najważniejsze informacje dotyczące Twojej strony znalazły się w czytelnym dokumencie pozwalającym Ci zapoznać się z tym, jakie zmiany należy wprowadzić na stronie.

Optymalizacja on-page – linkowanie wewnętrzne

W strategii SEO liczą się nie tylko linki zewnętrzne pozyskiwane z innych stron o dobrych parametrach. W swoich praktykach pozycjonowania stron warto także prowadzić linkowanie wewnętrzne wewnątrz podstron i artykułów zawartych na blogu.

Linkowanie wewnętrzne polega na umieszczaniu linków odsyłających użytkownika do innych podstron w obrębie jednej witryny. Takie odnośniki umieszcza się zazwyczaj we wspomnianych wyżej artykułach blogowych, ale i w opisach produktów i kategorii.

Jednym z najbardziej powszechnych przykładów linkowania wewnętrznego jest menu strony, które po kliknięciu określonej kategorii lub podkategorii odsyła do ich zawartości.

To praktyka służy wygodzie użytkowników i ich intuicyjnemu poruszaniu się po strukturze strony oraz robotów wyszukiwarek, które mogą podróżować po podstronach witryny i usprawnić proces indeksowania poszczególnych podstron.

Odpowiednio zaplanowane linkowanie wewnętrzne ma nie tylko nieoceniony wpływ na korzystny odbiór strony przez użytkowników, ale także wpływa na zwiększenie ruchu na stronie, podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google a co za tym idzie konwersji i sprzedaży.

W tym procesie warto zastosować frazy kluczowe — anchory odpowiednio dopasowane do zawartości podstrony i na które chcemy pozycjonować stronę. W żadnym wypadku nie powinno to być przypadkowe, losowe użycie wyrazu, które nie jest związane z podstroną.

Strategia optymalizacji SEO – dlaczego jest to istotny składnik w SEO?

Pozycjonowanie stron SEO działa na zasadzie naczyń połączonych, wszystkie prowadzone działania mają znaczenie i mogą znacząco przyczynić się do tego, że proces pozycjonowania strony internetowej okaże się skuteczny. Tworzenie strategii optymalizacji SEO nie przyjmuje przypadkowych czynności, tutaj wszystkie działania są przemyślane i mają przynosić określony rezultat. Optymalizacja strony nie zawsze wygląda jednakowo. Działania, które sprawdzą się w przypadku sklepu internetowego, mogą nie przynieść tego samego efektu w przypadku bloga czy wizytówki firmowej. Cały proces optymalizacji strony musi być ściśle dopasowany do potrzeb Twojej firmy i branży, w której się funkcjonuje. Optymalizacja strony pod kątem SEO, dopasowana do charakteru witryny i celów, które chcesz osiągnąć to sposób na sukces szyty na miarę Twojej działalności.

Pozycjonowanie stron a copywriting

Słowo pisane ma nieocenioną siłę i moc. Jest to szczególnie widoczne w przypadku sklepów internetowych i stron dla których uwaga użytkownika jest w pełni uzależniona od treści na nich zawartych. Niestety, wielu właścicieli sklepów nie zdaje sobie z tego sprawy i często korzysta z kopiowanych opisów produktów zapożyczonych ze strony producenta lub opisów wykorzystywanych przez konkurencję. Wykorzystywanie takich treści jest jasnym sygnałem dla robotów Google, że są one skopiowane ze stron, które już istnieją. W efekcie może dojść do nałożenia kary i filtra na stronę internetową. Z tego względu wykorzystywanie oryginalnych tekstów pisanych przez dobrych copywriterów znających zasady, którymi rządzi się pozycjonowanie stron www. Treści zawarte na podstronach sklepów internetowych powinny być nasycone słowami kluczowymi, pisane przystępnym językiem spełniającym wymogi marketingu oraz powinny być dość obszerne. Dzięki temu można w pełni wykorzystać opisywaną tematykę i odpowiedzieć na potencjalne pytania użytkowników. Nie wolno zapominać, że to, co znajduje się na stronie, ma służyć użytkownikom i zachęcać ich do korzystania z usług.

Wysokiej jakości treści są także kluczem do rozkręcenia bloga związanego ze stroną internetową lub sklepem internetowym. Odpowiednio prowadzony blog tematyczny lub firmowy może znacząco poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wszystko dzięki temu, że blog jest przestrzenią, która umożliwia nam tworzenie jeszcze większej ilości treści, wyczerpującej tematykę związaną z branżą. Odpowiada na pytania klientów i buduje wizerunek danej firmy jako autorytetu w swojej dziedzinie. Oryginalne i ciekawie skonstruowane treści, które są odpowiednio zoptymalizowane i wzbogacone o odpowiednią ilość fraz kluczowych, przyczyniają się do tego, że zostają one przypisane do haseł wpisywanych przez ludzi w wynikach wyszukiwania Google.

Content znajdujący się na naszej stronie może być ogromnym atutem w oczach użytkowników i algorytmów wyszukiwarek. Z pewnością wzmocni pozycjonowanie strony internetowej i pomoże Ci w budowaniu ruchu na stronie.

Link building

Wiemy już, że na popularność witryny ma duży wpływ to, jakie wartościowe strony do niej linkują. Źródła internetowe, które najczęściej są wykorzystywane w tym procesie to fora internetowe, tematyczne i strony www. Wszystkie źródła powinny reprezentować wysoką jakość i dobre parametry. Pokazują one, jak bardzo wiarygodna jest witryna w oczach wyszukiwarki Google. Jak już zostało wspomniane, parametrem, który służy nam do oceny wiarygodności i popularności witryny wykorzystywanej do linkowania jest Domain Rating (DR). To wykładowa ilości linków i ich jakości. Jednym z narzędzi, informujących nas tym parametrze jest Ahrefs, który w 100 punktowej skali ocenia popularność witryny i jakość linków pochodzących z danej witryny.

Niestety, link building często kojarzony jest z nieprawidłowymi praktykami pozycjonowania. W SEMhub kierujemy się jednak zasadą, że linki pozyskiwane dla naszych klientów mają reprezentować najwyższą jakość. To ona jest najważniejszym czynnikiem — nie ilość. W naszych praktykach dbamy o to, by pozyskiwane linki pochodziły z wartościowych domen o wysokim autorytecie. Przy przygotowywaniu linkowania zewnętrznego dbamy o to, jak prezentuje się chmura anchorów wykorzystywanych do umieszczenia odnośnika. W praktykach wykorzystujemy linki w różnej postaci – „czyste” (czyli w swojej naturalnej postaci) lub anchory (linki umieszczone pod określoną, dopasowaną frazą).

Jak pozyskać dobre linki zewnętrzne

Żeby pozyskać sieć wartościowych linków, warto wykonać porządny research miejsc, które będą wykorzystywane w procesie. Powinniśmy dbać, aby ich parametry były jak najwyższe a linki przychodzące i wychodzące prezentowały wysoką jakość. W naszych praktykach wykorzystujemy różnego rodzaju strony, które linkują do kategorii, produktów czy artykułów zawartych na stronach klientów. Warto zadbać o to, żeby forma linków była naturalna a stosunek anchorów do czystych linków proporcjonalny.

W celu pozyskania dobrych linków zewnętrznych warto zadbać o tworzenie artykułów blogowych czy treści na podstronach, które będą doskonałym materiałem do linkowania. Innym sposobem, który pozwoli nam na zdobycie cennych linków, jest zamieszczenie wpisów gościnnych na zewnętrznych blogach i stronach służących do publikacji tematycznej treści. Nie można tu zapomnieć o skuteczności forów internetowych, katalogów firm, specjalistycznych witryn internetowych czy mediach społecznościowych. Warto jednak zadbać tutaj o dokładną selekcję wybieranych miejsc i sprawdzanie ich w odpowiednich narzędziach SEO.

W swoich praktykach warto też uwzględnić obserwację konkurencji i monitoring stron, z których pozyskuje ona linki. Taka praktyka pozwoli nam przerosnąć konkurencję i umocnić swoją pozycję i wiarygodność naszej witryny.

Czy link building jest ważny?

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne stron internetowych to istotny element strategii pozycjonowania. Link building jest obecny w praktykach SEO i ma się całkiem nieźle! Zmieniły się jednak zasady, na jakich powinno się go stosować. Nie wystarczy już tworzyć jak największej ilości linków bez zważania na ich zawartość. Stawianie na zależność „ilość nie jakość” przy pozycjonowaniu stron internetowych może przynieść tylko więcej negatywnych skutków.

Obecnie jakość linków, miejsce ich zamieszczenia i to jak prezentuje się treść, w którą wpisany jest odnośnik to główne czynniki, na podstawie których, roboty Google oceniają wiarygodność Twojej strony i plasują ją wysoko w wynikach wyszukiwania.

Odbierz bezpłatną analizę SXO z omówieniem!

Pozycjonowanie stron to najtańsze źródło ruchu i sprzedaży online. Wspólnie dobierzemy najlepszą strategię dla Twojego biznesu.

Jak u innych, którzy rosną średnio o 297% rocznie!

Wspólnie stwórzmy kolejną #HistorieSukcesu SEO 🚀

Tak! Do dzieła!

SEO a pozycjonowanie - różnice

Zagłębiając się w świat marketingu internetowego, często można spotkać się ze stosowaniem terminu SEO i pozycjonowania jako równoważnych pojęć. Jak się jednak okazuje — jest to dość mylne przekonanie. To jak jest naprawdę?

Pozycjonowanie stron to gałąź marketingu wykorzystująca działania on-site związane z optymalizacją SEO i off-site wykonywane z pracami marketingowymi prowadzonymi poza obrębem pozycjonowanej strony www. Jak widać — to pojęcie o wiele szersze i obejmuje zespół działań składających się na skuteczne pozycjonowanie i widoczność witryny w wyszukiwarce.

SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron internetowych wykonywana w ich obrębie. To działania wykonywane z myślą o algorytmach wyszukiwarek, które mają na celu osiągnięcie wysokich pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google i nie tylko. Optymalizacja SEO dzieli się na tę techniczną stronę (dbanie o poprawność w kodzie strony, wyglądu, układu strony, nawigacji i linkowania wewnętrznego) i na elementy content marketingu takie jak angażujące i niezduplikowane treści na stronie.

SEO on-site vs SEO off-site

Wiemy już, jaka jest różnica między Pozycjonowaniem stron internetowych a optymalizacją SEO. Przyjrzyjmy się zatem bliżej działaniom składającym się na skuteczne pozycjonowanie i ich efekty widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Czym jest on-site SEO

On-site SEO to zespół działań przeprowadzanych w obrębie danej witryny w celu optymalizacji strony i pozycjonowania jej. Działania on-site wymagają dostępu do strony i jej głównego panelu CMS. Optymalizacja strony zaczyna się od poprawy najistotniejszych elementów witryny wpływających na efekty w wynikach wyszukiwania. Elementami, które warto uporządkować, są dobrze skonstruowane URL, prawidłowa struktura w kodzie strony, meta opisy i tytuły stron zamieszczone na każdej podstronie oraz optymalizacja grafiki na stronie. Następnym krokiem jest optymalizacja i dobranie odpowiedniej treści na stronę. Sama treść musi być także zoptymalizowana pod względem nagłówków. Powinny one zawierać słowa kluczowe i być odpowiednio skonstruowane. Etapy optymalizacji on-site przekładają się na to, że Google uznaje naszą stronę za godną zaufania i wartościową dla użytkowników i umieszcza ją na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja on-site uwzględnia także zadbanie o właściwą konstrukcję strony i jej intuicyjność użytkowania. Podział na podstrony, kategorie, obecność breadcrumbs wpływają na klarowność strony i wygodę jej użytkowania.

Czym jest off-site SEO

Off-site SEO to wszystkie działania pozycjonowania strony, które nie mają miejsca na stronie www. Zalicza się do niego pozyskiwanie dużej ilości wartościowych linków o wysokiej jakości. Na off-site SEO składają się wszystkie odnośniki kierujące użytkownika do Twojej strony. Jak wiemy, przy tworzeniu linków zewnętrznych liczy się przede wszystkim ich jakość. Warto jednak dbać o to, by jak największa ilość wartościowych linków pochodzących z wiarygodnych źródeł odsyłała do naszej strony. Źródła pozyskiwania linków zewnętrznych powinny być związane z tematyką naszej strony. Rekomendacje naszej witryny przez strony internetowe, portale i fora o wysokiej renomie automatycznie będą miały wpływ na budowanie pozytywnego odbioru naszej strony w Google.

Pozycjonowanie stron samemu - Zrób to sam!

Zagłębiając się w temat pozycjonowania stron samodzielnie, można poczuć się nieco zagubionym. Nie wiadomo, od czego zacząć, gdzie szukać odpowiedzi na pytania i rozwiązań, które będą jasną receptą na sukces oraz dadzą pewne efekty pozycjonowania stron. Nim zdecydujesz się na skorzystanie z profesjonalnej usługi pozycjonowania stron www, możesz podjąć kroki, które z pewnością przygotują Twoją stronę do użytkowania przez odbiorców i kontaktu z robotami wyszukiwarek. Rozpocznij swoją przygodę z SEO — zadbaj o swoją pozycję w wynikach wyszukiwania i zdobądź potencjalnych klientów! Odpowiemy ma zadawane pytania o to, jak samodzielnie zająć się pierwszą optymalizacją strony i przygotować ją do dalszych działań!

Analiza słów kluczowych

Pierwsze schody mogą pojawić się już na tym etapie. Dlaczego? Pozornie może nam się wydawać, że wiemy jakie terminy najczęściej przewijają się w naszej branży. Słowa kluczowe nie powinny być jednak wybierane czysto instynktownie. Warto zweryfikować je pod kątem wyszukiwania przez potencjalnych klientów i zastanowić się dłużej nad tym, jaki zysk mają nam one dać. Skąd wziąć frazy kluczowe i jak sprawdzić ich wartość? Należy skorzystać z narzędzi, które dają nam informacje o tym, jakie słowa kluczowe są wpisywane przez naszych klientów. Należą do nich np.:

  • Senuto czyli narzędzie, które pokazują nam frazy pokrewne, frazy long tail i całe pytania związane z określoną, wpisaną frazą. Dostajemy także informację o potencjale pozycjonowania wybranego słowa.
  • Übersuggest to darmowe narzędzie, które z pewnością przyda się przy stawianiu pierwszych kroków w samodzielnym pozycjonowaniu stron www. Narzędzie podpowiada jakie słowa kluczowe są wpisywane w wyszukiwarkę i przedstawiają listę w alfabetycznej kolejności.
  • Planer słów kluczowych Google to jedno z najpopularniejszych narzędzi w Polsce. Podaje ono wyniki oparte na kliknięciach w reklamę utworzoną pod konkretne słowo kluczowe. To narzędzie, które wymaga utworzenia konta Adwords i stworzenia kampanii. Po tym można korzystać z narzędzia, które pokazuje nam informacje o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań słów kluczowych i ich stawkę. Można tu także podejrzeć listę fraz pokrewnych, o wysokim potencjale.

Przy wyborze fraz należy pogrupować je na różne rodzaje takie jak ogólne słowa kluczowe, brandowe słowa kluczowe czy frazy long tail. Pojawia się tu także inne pytanie — ile fraz należy wybrać? Na to pytanie, nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Każdy biznes jest inny i wymaga innego zakresu działań. Warto dbać jednak o to, aby jak najlepiej opisywały one nasz biznes i były odpowiednio dobrane do poszczególnych podstron naszej witryny.

Optymalizacja SEO off-page treści na stronie

Przy pozycjonowaniu strony nie można zapomnieć o działaniach optymalizacyjnych Off-site. W swoich praktykach warto zadbać i widoczność naszej strony w internecie i o zamieszczanie wartościowych informacji o niej. Warto skorzystać z możliwości zamieszczania linków w gościnnych wpisach blogowych, forach internetowych, katalogach firm, informacjach prasowych czy mediach społecznościowych. Trzeba jednak dokładnie sprawdzać wybierane miejscówki do linkowania i dbać o to, by były wartościowe pod względem pozyskanych linków czy domen, które także do nich odsyłały. Do tego można wykorzystać narzędzie Ahrefs, które pokazuje informacje na temat parametrów stron i wskazuje informacje na temat modelu linkowania do danej strony.

Tytuł strony czyli Page Title

Przy wykonywaniu samodzielnej optymalizacji strony, nie powinieneś zapominać także o ustaleniu Page Titles dla podstron kategorii i produktów. Page Titles to jeden z najważniejszych czynników rankingowych związanych z optymalizacją strony. Pomaga wyszukiwarkom dowiedzieć się, jaki jest temat strony, a dla użytkowników to pierwszy komunikat o tym, co zawiera Twoja strona. Tytuł strony pojawia się w wynikach wyszukiwania i ma formę klikalnego nagłówka i jest widoczny także w karcie przeglądarki internetowej. Przy samodzielnym tworzeniu Page Titles warto pamiętać o tym, że powinny mieć one odpowiednią długość. Ich zawartość powinna być całkowicie widoczna w wynikach wyszukiwania. Przyjmuje się, że optymalna długość Page Title wynosi ok. 56-60 znaków ze spacjami. Jest to jednak wartość przybliżona. Poszczególne litery zajmują więcej miejsca niż inne. Zastanawiasz się co z tytułami strony, które przekraczają zalecaną ilość znaków? Wówczas ostatnie wyrazy tytułu mogą zostać ucięte przez wyszukiwarkę i zastąpione wielokropkiem. Niestety, nie prezentuje się to zbyt estetycznie i może utrudnić to odbiór istotnej treści przez użytkownika. O czym jeszcze powinieneś pamiętać przy konstrukcji Page Titles? Każda podstrona powinna być nim uzupełniona! Zaleca się także, by wszystkie Page Titles były unikalne i nie dublowały się. Zapisz w nich najważniejsze informacje o stronie, kategorii lub produkcie! Konstruuj je w sposób naturalny, stosuj w nich najważniejsze słowa kluczowe. Stosując te rady, z pewnością poradzisz sobie z tym zadaniem.

Meta opis czyli meta description

Wiemy już jak skonstruować prawidłowy Page Title — czas dowiedzieć się jak napisać meta opisy. Meta description to atrybut HTML, który znajduje się w kodzie strony. Jego celem jest dostarczenie skróconego opisu zawartości strony. Wyświetla się pod Page Title i jest jego rozszerzeniem. Dlaczego powinieneś zadbać o uzupełnienie go? Gdy nie wprowadzimy Meta Description samodzielnie, wyszukiwarka Google sama zapełni go treścią znajdującą się na danej podstronie. Nie dość, że takie działanie może generować duplikację, to jeszcze może nie dać takiego ruchu, jaki byśmy chcieli. Każde Meta description powinno być w pełni dedykowane konkretnej podstronie i przygotowywane w taki sposób, by informować o tym, co według nas jest istotą zawartości danej witryny.

Długość tekstu zawartego w Meta Description oscyluje wokół 120-160 znaków ze spacjami. Rozbieżność w podawanych znakach różni się ze względu na to, że w zależności od tego, że na każdym urządzeniu wielkość wyświetlanego pola z Meta Description się różni. W Meta opisach warto wykorzystywać emoji, które przykuwają uwagę i pomagają w wypunktowaniu najważniejszych części opisu.

Tak jak w przypadku Page Title warto zadbać o to, by każda podstrona została uzupełniona Meta opisem. To pierwsza informacja o podstronie, która przykuwa uwagę użytkownika, i może przekonać go do odwiedzin i do zakupów.

Struktura adresów URL

Skuteczne pozycjonowanie i optymalizacja SEO nie mogłyby się obyć bez zwrócenia uwagi na poprawność adresów URL. URL to określony format adresowania. Są nim nazywane strony www. Po wpisaniu URL konkretnej strony zostajemy przekierowani pod jej adres i możemy zobaczyć zawartość strony internetowej. W wyszukiwarce adres URL wyświetla się między tytułem a opisem stron internetowych znajdujących się w SERP-ach. Musimy dbać, aby forma URL na naszej stronie była przyjazna. Co to oznacza? Przyjazny link to jego najprostsza i najbardziej czytelna forma. Zawiera ona słowa kluczowe dopasowane do danej podstrony i jest łatwy do zrozumienia. Czytelna forma URL nie tylko ułatwia poruszanie się po stronie użytkownikom. Jest także pomocna dla robotów indeksujących poruszających się po strukturze strony. Jeśli jesteś w stanie zapisać adres swojej strony i poszczególnych jej elementów od ręki to znaczy, że adresy są prawidłowe! Warto pamiętać, że adresy URL powinny być skonstruowane prawidłowo także pod względem używanych separatorów. Należy zadbać o to, by w adresach nie znalazły się znaki specjalne i polskie znaki. Poprawny adres strony powinien mieć następującą budowę:

http://domena serwisu.pl/kategoria nadrzędna/produkt

Co ciekawe istotna jest także długość konstruowanego adresu URL. Przyjmuje się, że link nie powinien przekraczać 115 znaków. W innym przypadku wyszukiwarka Google może mieć problem z indeksowaniem adresu.

Optymalizacja SEO on-page treści na stronie

Gdy chcemy samodzielnie pozycjonować strony, musimy zadbać także o poprawną optymalizację SEO on-page. Warto zadbać o uzupełnienie meta opisu, tytułu strony czy optymalizację tekstów. Zajmując się pozycjonowaniem stron www, musisz zadbać zarówno o elementy wewnątrz strony, jak i poza nią.

Długość treści

Jak już wspominaliśmy, treści zawarte na stronie odgrywają na niej niezwykle ważną rolę. Pozycjonując stronę www samodzielnie, warto zadbać o dobrą jakość tekstów. Warto zastanowić się, czy chcemy pisać je samodzielnie, czy korzystać z pomocy profesjonalisty. Często jest tak, że najodpowiedniejszą osobą do pisania artykułów blogowych czy opisów jest właśnie osoba działająca w konkretnej branży. Dla wyszukiwarki Google w dużej mierze liczy się ilość treści. Dlatego, warto starać się, by poruszane tematy były w pełni wykorzystane i wyczerpane. Ilość treści jest jednym z czynników rankingowych. Liczy się także to, żeby publikowany content reprezentował wysoką jakość i wnosił wartość dla użytkowników. Staranność przy pisaniu treści może zaowocować korzystnymi rezultatami, dlatego warto dołożyć wszelkich starań, by konstruowane teksty wpisywały się w normy marketingu internetowego i były ciekawe dla czytelników.

Optymalizacja treści pod kątem zagęszczenia słów kluczowych

Przy pisaniu treści przeznaczonych na stronę internetową ważny jest dobór odpowiednich fraz kluczowych. Nie sprawdzi się tu przypadkowe i jak największe nagromadzenie fraz — ilość, wybór i rozmieszczenie fraz powinno być dokładnie przemyślane. Wszystko zawdzięczamy algorytmowi Panda, który bierze opublikowane teksty pod lupę i wyłapuje te, które były tworzone wyłącznie z myślą o SEO i wykorzystują niewłaściwe praktyki pozycjonowania. Dobre treści powinny zawierać frazy kluczowe, które oddają charakter tekstu i są odpowiednio dopasowane. Najważniejsze, aby frazy były wykorzystywane w naturalnej formie. Co do ilości słów kluczowych — nie ma idealnej ilości, która powinna znaleźć się w tekście. Przyjęło się jednak, że częstotliwość fraz powinna wynosić mniej więcej 2-3 frazy na 1000 znaków. Upewnij się, by frazy były odpowiednio dobrane do artykułów, opisów kategorii i produktów. To ważne, by roboty Google zaindeksowały odpowiednie podstrony do konkretnych słów kluczowych.

Wewnętrzne linkowanie

Jeśli masz już odpowiednio przygotowane treści nasycone wartościowymi słowami kluczowymi warto, abyś zadbał także o prawidłowe wykonanie linkowania wewnętrznego. Wewnątrz strony najczęściej robi się hiperłącza do innych artykułów, podstron, produktów i innych kategorii (w przypadku sklepów) w obrębie tej samej witryny. Linkowanie wewnętrzne to działanie służące poprawie nawigowania na stronie. Może się sprawdzić, szczególnie gdy strony internetowe są rozbudowane i samodzielne przekierowywanie użytkowników na inne podstrony może być pomocne.

Linkowanie wewnętrzne nie tylko służy użytkownikowi i pomaga mu dostać się zakamarków strony, z których dowie się więcej na temat interesujących go tematów. To także przydatne rozwiązanie, które sprawia, że osoby odwiedzające stronę spędzą na niej więcej czasu. To także aspekt brany pod uwagę przy ocenianiu stron internetowych.

Linkowanie wewnętrzne ma także szereg innych korzyści takich jak:

  • poprawienie przepływu mocy wewnątrz strony (Page Rank),
  • ułatwienie indeksacji robotom wyszukiwarek,
  • zmniejszenie współczynnika odrzuceń,
  • zwalczanie kanibalizacji na stronie www,
  • wzmocnienie pozycjonowania strony na określone frazy kluczowe,
  • podkreślenie tematyki strony i połączenie artykułów z innymi podstronami rozszerzającymi temat.

Zadbaj o linkowanie wewnętrzne i popraw proces pozycjonowania strony przez odpowiednią optymalizację wewnątrz niej!

Linkbuilding

O tym, jak ważne jest linkowanie zewnętrzne, wspominaliśmy już we wcześniejszych akapitach. Jeśli jesteś przedsiębiorcą lokalnym, warto byś zadbał szczególnie o pozycjonowanie lokalne i był rozpoznawalny w swojej okolicy! Wymaga ono nieco innego podejścia, w jego przypadku warto zadbać o pozycjonowanie strony i widoczność w wynikach wyszukiwania po wpisaniu hasła związanego z konkretnym miastem czy województwem. Do tego mogą przydać się inne katalogi firm lub portale skupione wokół konkretnych regionów.

Więcej informacji na temat link buildingu znajdziesz tutaj [odnośnik]

Podsumowanie czyli co ma wpływ na pozycjonowanie stron w Google i o czym pamiętać:

Usługi pozycjonowania są niezwykle istotne w procesie pozyskiwania potencjalnych klientów, zwiększenia ruchu na stronie i ugruntowania pozycji stron www w wynikach wyszukiwania. Wiemy już, na czym polega ten proces, jakie są jego poszczególne elementy i dlaczego są niezbędne do wykonania. W związku z tym, że wiedza jest obszerna, postanowiliśmy go nieco uporządkować i podsumować te działania, które będą kluczem do ustalenia skutecznej strategii.

Przed pozycjonowaniem stron internetowych warto najpierw określić konkretne cele, które chcemy osiągnąć tymi działaniami. Oczywiście, że sprzedaż jest głównym punktem docelowym, na którym zależy każdemu przedsiębiorcy. Jest on jednak zbyt ogólny. Nim będziemy myśleć szeroko, warto najpierw skupić się na pomniejszych działaniach, które przełożą się na efekt sprzedaży i pomogą nam ją zwiększyć. Celem może być np. zwiększenie widoczności określonych kategorii produktowych, wykorzystanie ich sezonowości, lub zwiększenie widoczności konkretnych produktów ze sklepu internetowego. Warto jednak przemyśleć strategię, zbudować jej mocne fundamenty i określić cele, które będzie można zrealizować, by zwiększyć widoczność naszej witryny.
Strategię marketingu internetowego w dużym stopniu należy oprzeć na odpowiednim doborze słów kluczowych. W dużym mierze sukces jest uzależniony właśnie od nich. Frazy kluczowe wybierane do naszych działań nie mogą być zbyt ogólne — zwłaszcza w przypadku stron internetowych, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki na rynku i dopiero walczą o pozycje ze starymi wyjadaczami branży. Warto wybierać słowa kluczowe, które wpisują w wyszukiwarkę potencjalni klienci. Czasem może się wydawać, że konkretna fraza będzie idealnym materiałem do pozycjonowania, niestety może się okazać, że będzie ona zbyt konkurencyjna i nie da nam oczekiwanych rezultatów. Zadaj sobie pytanie, jakie hasła TY wpisałbyś w wyszukiwarkę, by znaleźć interesującą Cię grupę produktów lub konkretny z nich. Umieszczenie fraz w strategicznych miejscach strony to ważny aspekt optymalizacji, przy ich doborze warto wykorzystać także Google Search Console, który także pokaże Ci, z jakimi frazami kojarzone są konkretne podstrony Twojej witryny.
Pisaliśmy już o tym, że słowa kluczowe należy zamieścić w strategicznych miejscach dla pozycjonowania stron internetowych — jednym z nich jest tytuł strony. Słowa kluczowe wybrane do zamieszczenia w nagłówku powinny najdokładniej oddawać charakter usługi i to, co dokładnie ona obejmuje. Umieszczenie słowa kluczowego o dużym wolumenie wyszukiwania w tytule strony sprawi, że roboty wyszukiwarek szybko powiążą z nim stronę internetową. Dzięki temu zabiegowi będziesz mógł zyskać przewagę nad swoją konkurencją w branży. Przy umieszczaniu fraz kluczowych należy zachować jednak naturalność i zbyt duże nagromadzenie słów związanych z pozycjonowaniem może zostać źle odebrane. Zachowaj więc umiar i spraw, by forma słów kluczowych i ich zagęszczenie prezentowało się czytelnie!
Tak jak w przypadku tytułów strony, nagłówki H1 i nagłówki niższego rzędu (np. H2, H3, H4) powinny zawierać słowa kluczowe. Są to jedne z najważniejszych elementów strony, które w pierwszej kolejności są sprawdzane przez roboty Google. Tak jak w przypadku tytułów strony — zalecany jest umiar pod względem ilości fraz. Warto także zadbać o to, by struktura nagłówków nie została zaburzona i żeby na stronie zawsze znajdował się jeden nagłówek H1 (nie powinno się jednak traktować tej zasady bardzo rygorystycznie — wszystko jest zależne od wielkości strony) i nagłówki niższego rzędu od H2 do H6. Nagłówki mogą pełnić inną formę w zależności od tego, jakie strony internetowe bierzemy pod uwagę. Nagłówek H1 na stronie kategorii sklepu internetowego może być nazwą kategorii, na stronie produktu może być jego nazwą a na podstronie artykułu lub wpisu blogowego przyjmie formę jego tytułu. Przykładowe zastosowanie H2 na stronie może mieć formę nazw poszczególnych bloków takich jak bestsellery sklepu z butami czy nowości, na stronie produktu przyjmie on formę nagłówków w rozwiniętym opisie (np. zastosowanie czy skład), a we wpisie blogowym nagłówki H2 będą śródtytułami dzielącymi tekst na poszczególne sekcje. Niezmiennie należy umieszczać w nich odpowiednio dobrane słowa kluczowe dopasowane do danego tematu.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że po uświadomieniu sobie jak ważny wpływ na pozycjonowanie stron mają słowa kluczowe, możemy uważać je za rozwiązanie na każdą bolączkę związaną z prowadzeniem sklepu internetowego lub strony firmowej. Tu także zalecany jest jednak umiar! To zasada o, której należy pamiętać zarówno przy tworzeniu tekstów, jak i przy optymalizacji ich na stronie www. Zastosowanie wyszukiwanych haseł w treści strony musi być przede wszystkim naturalne i poprawne. Każda próba wstawiania ich w sposób niezgodnymi z zasadami SEO może spotkać się z negatywnym odbiorem zarówno przez użytkowników, jak i algorytm Google, który w takim przypadku może uznać stronę za podejrzaną i niewartą promowania w wynikach wyszukiwania. Mogłoby się wówczas okazać, że takie działania przyniosą nam więcej szkody niż pożytku. Dlatego dbajmy przede wszystkim o naturalne występowanie słów kluczowych w różnych ich odmianach.
Określenie tego, jaką długość powinny mieć treści zawarte na stronie, jest nie lada wyzwaniem. Nie ma tu jednego słusznego rozwiązania i stałej liczby wokół, której powinna oscylować długość treści. Przyjmuje się, że artykuł powinien być na tyle długi, żeby wyczerpać temat i uwzględnić wszystkie najistotniejsze informacje, które mogą przydać się użytkownikowi, ale nie powinien też być zbyt długi, bo czytelnik może stracić zainteresowanie czytanym tekstem. Nie ulega jednak wątpliwości, że ilość treści na stronie odgrywa dużą rolę i powinniśmy dbać, by treści były uzupełniane i żeby było jej sporo. W tym przypadku warto rozeznać się w tym, jak długie treści są tworzone przez konkurencje i starać się jeszcze lepiej przedstawić dany temat i umieścić w artykule wątki, które nie zostały rozwinięte na stronach rywali. Zalecana długość treści na stronie to żywy temat, który nieustannie się zmienia — warto więc być na bieżąco i śledzić nowinki związane z pozycjonowaniem stron internetowych.
Unikalna, oryginalna treść to priorytet dla osób, które chcą zająć się promowaniem strony w Google. Chodzenie na łatwiznę, przeklejanie tych samych treści na każdej podstronie czy wykorzystywanie wpisów ze stron producenta nie ujdzie uwadze czujnych robotów wyszukiwarek. Chcesz, żeby Twoja firma była kojarzona z uczciwością i profesjonalizmem? Zadbaj więc o treści dedykowane Twojej stronie! Content na stronie, który jest wartościowy i ciekawy dla użytkownika, wzbogacony o słowa kluczowe i zoptymalizowane nagłówki to czynnik, który z pewnością wypromuje Twoją stronę internetową w wynikach wyszukiwania. Niestety, próbując obejść tę zasadę, możemy tylko pogorszyć pozycję naszej strony i spowodować spadek jej widoczności.
Żeby zwiększyć liczbę treści na swojej stronie i zyskać opinię eksperta w swojej dziedzinie, warto stworzyć blog, który będzie wzbogacany o teksty dotyczące tematyki strony. To zabieg, który w bezpieczny sposób pozwoli Ci na zwiększenie liczby słów kluczowych, umożliwi Ci tworzenie ciekawych i edukujących artykułów dla czytelników oraz da Ci pole do szerszego zastosowania linkowania wewnętrznego.
Czy myślałeś, że duplikacja treści dotyczy jedynie tekstów zamieszczonych na stronie? Nic bardziej mylnego! Duplikacja treści może występować także w adresach URL strony. Określenie linków kanonicznych na stronie pozwoli Ci jednak uniknąć duplikowania się treści. Adresy kanoniczne to meta tagi, które znajdują się w sekcji strony. Służą do określania, który adres URL jest oryginalny i powinien być zindeksowany. Stosowanie linków kanonicznych jest szczególnie ważne w przypadku rozbudowanych stron internetowych.
Pozycjonowanie stron internetowych nie uwzględnia jedynie treści, grafiki umieszczane na stronie również są tutaj ważne i nie powinno się ich pomijać! Grafiki to ważny aspekt strony — przyciągają uwagę użytkownika, obrazują zawartość strony i również wpływają na wygodę użytkowania jej. Dzięki odpowiedniej optymalizacji zdjęć sprawisz, że strona będzie się szybciej ładować, stanie się widoczna w wynikach Google Grafika. Dzięki temu zwiększysz ruch na stronie i zyskasz potencjalnych klientów, którzy trafią do Ciebie przez zdjęcia wyświetlane w SERP-ach. Źle dobrane i niezoptymalizowane grafiki mogą znacząco spowalniać działanie Twojej strony, co wpływa zarówno na jej odbiór przez wyszukiwarki, jak i użytkowników, którzy mogą niecierpliwić się zbyt długim czasem oczekiwania na załadowanie się całości strony. Nie chcesz dopuścić do tego, by klient opuścił Twoją stronę i udał się do konkurencji? Zadbaj o optymalizację grafiki! Zdjęcia o wysokiej jakości, które doskonale obrazują zawartość strony lub produkt mogą wpłynąć na przychylne spojrzenie robotów wyszukiwarek. Zadbaj także o uzupełnienie alternatywnych opisów zdjęć, które są informacją dla robotów i użytkowników co do zawartości grafiki. To przydatne w przypadku, gdy strona boryka się z drobnymi problemami technicznymi.
Wracamy do tematu treści. Zapewne wiesz już, że pozycjonowanie stron internetowych to proces, który należy stale monitorować i dbać o jego aktualność. Niestety, nie wystarczy napisać treści i zostawić jej samej sobie. Po pewnym czasie tekst opublikowany na stronie może ulec przedawnieniu lub może się okazać, że konkurencja znacząco nas wyprzedziła w momencie, gdy my postanowiliśmy przymknąć oko na to, ile czasu minęło od ostatniej optymalizacji. Pamiętaj, że SEO to żywy organizm i dziedzina, która ciągle ulega uaktualnieniu i zmianie. Algorytmy Google są ulepszane, usprawniane, dzięki czemu zaczynają działać na innych zasadach niż dawniej. Przez to musimy nieustannie dopasowywać się do nowych, wskazywanych przez nie trendów. Zadbaj o aktualizację treści, monitoruj wyniki i sprawdzaj, jak jeszcze możesz usprawnić działanie strony i ulepszyć publikowany content.
Zdobywając renomę i zaufanie wyszukiwarki Google, przyjmujemy na siebie także odpowiedzialność i obowiązek pilnowania jakie treści są przez nas linkowane. Linkowanie wychodzące budzi sporo kontrowersji przez to, że wiąże się z przekazywaniem mocy rankingowej i uwagi użytkowników pomiędzy domenami. Jest to jednak działanie, które może przynieść sporo korzyści także naszej witrynie. Odwzajemnione linkowanie, korzystne warunki dla dwóch stron i uczciwość prowadzonego działania mogą jednak sprawić, że my także zyskamy w tej wymianie. W związku z tym, że należy być ostrożnym przy takich procesach, warto zadbać o odpowiednią strategię tego procesu. Przede wszystkim — linkuj kontekstowo — nigdy nie powinniśmy linkować do stron, które nie są związane z naszą tematyką. Dzięki temu, że nie będziemy przesadzać z nadmierną ilością linków wychodzących, zadbamy o nasz content i zachowamy kontrolę nad linkowaniem wychodzącym, staniemy się naturalną częścią pewnego ekosystemu branżowego.
Jak już wspominaliśmy linkowanie wewnętrzne, jest także ważnym aspektem optymalizacji SEO. Ułatwia poruszanie się po witrynie zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek. Pomaga stworzyć naturalną sieć przekierować i sprawia, że korzystanie z naszej strony staje się intuicyjne, łatwe i przyjemne!
Pozycjonowanie stron internetowych nie może obyć się bez odpowiedniej konstrukcji adresów URL. Powinny być one przyjazne i jak najprostsze w swojej postaci. Informują użytkowników i roboty wyszukiwarek o krokach, jakie należy podjąć, by dostać się do poszukiwanej podstrony. Ważne jest także to, żeby wykorzystać odpowiednie słowo kluczowe w adresie URL. Dzięki temu podstrona jest na nie pozycjonowana i pojawi się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu danego hasła.
Gdy jesteśmy w nowym miejscu i chcemy rozeznać się w terenie, zdajemy sobie sprawę z tego, że dobrze opisana mapa jest jak zbawienie, a gdy ktoś wskaże nam drogę, automatycznie staje się naszym bohaterem! Nie inaczej jest w przypadku stron internetowych. Mapa strony Sitemap XML to plik tekstowy, który używany jest do sporządzenia listy wszystkich adresów URL występujących na stronie. Może ona zawierać także dodatkowe metadane (aktualizacje czy wersje językowe). Taka mapa strony ma za zadanie wspierać wyszukiwarki internetowe i ich roboty w szybkim i skutecznym poruszaniu się po witrynie i indeksowaniu podstron. Dzięki temu, roboty wyszukiwarek mogą lepiej analizować zawartość podstron i zwiększyć częstotliwość ich indeksowania — dzięki temu wszelkie zmiany będą szybciej dostrzegane i doceniane!
Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który szczególnie dba o budowanie zaufania i autorytetu wśród użytkowników czy wyszukiwarek. Ten proces ma wiele składowych — linkowanie zewnętrzne, optymalizacja czy pisanie wartościowych treści sprawia, że rośnie nasza pozycja i oczekiwania względem publikowanych przez nas treści. Sprawdzaj dokładnie jakie witryny wykorzystujesz do link buildingu i dokładaj wszelkich starań, aby stać się autorytetem w swojej branży.
Żadna strona nie może obyć się bez certyfikatu SSL, który świadczy o jej bezpieczeństwie. Bez protokołu SSL pozycjonowanie strony nie jest możliwe. To nie jest tajemnica, że kłódka widoczna przy pasku adresu przeglądarki ma realny wpływ na ranking stron w wyszukiwarce. Każdemu użytkownikowi zależy na tym, by korzystać jedynie z bezpiecznych stron — to istotne zwłaszcza przy dokonywaniu zakupów, przy których musimy dzielić się swoimi danymi. Kłódka świadcząca o posiadaniu certyfikatu SSL sprawia, że dane poufne przesyłane wewnątrz witryny sklepu, są szyfrowane przez co, nie można ich wykraść. Posiadanie certyfikatu SSL sprawia, że strona automatycznie oznaczana jest jako bezpieczna — sprawia to, że automatycznie jest godna zaufania i wiarygodna w oczach użytkownika. Bo kto z nas chciałby wejść na stronę, która uznawana jest za niebezpieczną? Zwiększ ilość odwiedzin i wpłyń pozytywnie na pozycjonowanie strony www i zadbaj o protokół SSL.
To jedno z ważniejszych przykazań pozycjonowania stron internetowych. Zadbaj o jego odpowiednią długość, wykorzystanie słowa kluczowego i dokładność w opisaniu tematyki strony a z pewnością zauważysz pierwsze efekty pozycjonowania strony.
Nagłówki są niezbędnym elementem strukturalnym każdej strony. Na ocenę strony ma wpływ zarówno obecność nagłówków, ich odpowiednia kolejność, budowa, oraz wykorzystanie słów kluczowych o wysokim wolumenie wyszukiwania. Najczęściej wykorzystywane są nagłówki H1, H2 i H3, jednak w strukturze sklepów internetowych warto zastosować także nagłówki niższego rzędu.
Content zawarty na stronie staje się coraz ważniejszy. Pozycjonowanie stron zmienia się i coraz częściej stawia się na dobrej jakości treści, które są oryginalne i odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarki. Pamiętaj, że każdy tekst dodawany na stronę powinien być dedykowany konkretnej kategorii, produktowi czy wpisowi blogowemu. Nie wykorzystuj tych samych treści w innych miejscach i nie kopiuj contentu konkurencji lub stron producentów. Takie działanie może znacząco wpłynąć na obniżenie pozycji strony i sprawić, że ciężka praca poświęcona pozycjonowaniu SEO nie przyniesie oczekiwanych efektów.
Utworzenie prawidłowego linkowania może korzystnie wpłynąć na aspekt User Experience i szybsze indeksowanie się podstron na Twojej stronie. Wprowadź poprawne linkowanie wewnątrz Twojej witryny i spraw, aby Twoja strona była przemyślanym systemem wpływającym na korzystne wrażenia zarówno klientów, jak i algorytmów wyszukiwarek.
Chcesz mieć pewność, że Twoja strona nie będzie miała problemu z duplikacją? Określ adresy kanoniczne na swojej stronie i spraw, by indeksowane były jedynie te, które są najlepiej dopasowane do Twojej strony i mogą przynieść jej realne korzyści.
Obecnie zdecydowana większość zakupów dokonywanych jest za pośrednictwem Internetu. Co ciekawe — coraz więcej zakupów dokonywanych jest również z innych urządzeń niż komputer. Użytkownicy polubili wygodę robienia zakupów z poziomu smartfona czy tabletu. Wystarczy kilka kliknięć i wymarzony produkt jest w drodze do Ciebie! W związku z tym powinieneś upewnić się, że Twoja strona ma swoją mobilną wersję. Zadbaj o jej odpowiednią optymalizację, wygodę użytkowania i czas wczytywania, by Twoja strona była dopasowana do wymogów urządzeń mobilnych. Dzięki temu zyskasz klientów niezależnie od tego, jaki rodzaj urządzeń wykorzystują do korzystania z Internetu. Chcesz sprawdzić, czy Twoja strona jest dopasowana do wymów komórek i innych urządzeń? Skorzystaj z takich narzędzi jak test stron na urządzeniach mobilnych lub Page Speed Insight i dopasuj swoją stronę do widocznych tam zaleceń.
Proces pozycjonowanie stron nie mógłby się odbyć bez wykorzystywania profesjonalnych narzędzi SEO. Są one nieocenione przy tworzeniu szkieletu strategii działania i skutecznym optymalizowaniu SEO. Jeśli chcesz skutecznie mierzyć, planować i monitorować efekty swoich działań w Internecie powinieneś zapoznać się z dostępnymi narzędziami SEO i nauczyć się korzystania z nich.
Osoby zajmujące się marketingiem internetowych z pewnością znają Google Search Console, który służy webmasterowi do obserwowania postępów indeksowania i monitoringu strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Znajdziesz tam wiele ważnych informacji o swojej stronie. Dowiesz się, jaki jest status błędów obecnych na Twojej stronie, sprawdzisz dane dotyczące słów kluczowych kojarzonych z nią i wpisywanych przez użytkowników.
Prócz Google Search Console powinieneś poznać także działanie innego narzędzia, które wesprze proces pozycjonowania stron internetowych. Jest nim Google Analytics, który pozwoli Ci na szczegółową analizę ruchu na stronie. Dowiesz się z niego jakie podstrony są najczęściej odwiedzane i ile czasu spędzają na nich klienci, sprawdzisz też, w jakich regionach Twoja strona jest najczęściej odwiedzana i nie tylko. Dzięki temu będziesz mógł szybko i sprawnie dostosować strategię postępowania do danych widocznych w tym narzędziu.
Oczywiście, narzędzi SEO, które powinieneś wykorzystywać w swoich praktykach, jest o wiele więcej! Dotyczą one wielu innych istotnych aspektów pozycjonowania stron i pokazują wiele danych, które powinieneś monitorować i uwzględniać w pracy — Screaming Frog, Page Speed Insights, Redirect Checker czy Senuto — to jedynie część z nich.

Pozycjonowanie lokalne

Posiadając sklep lub działalność w konkretnym mieście i regionie często możemy liczyć na pojawianie się klientów, którzy dowiedzieli się o naszej działalności przez polecenie innych zadowolonych klientów. Z czasem jednak takie rozwiązania przestają wystarczać. Konkurencja rośnie, a wszelkie działania sprzedażowe opierają się głównie na zakupach internetowych. Wówczas warto skorzystać z możliwości, jakie daje Ci pozycjonowanie lokalne. Wymaga ono nieco innego podejścia. Przede wszystkim ma ono za zadanie zwiększenie widoczności strony na hasła związane z regionem czy miastem, w którym działa promowany sklep lub usługa. Jeśli działasz lokalnie i zależy Ci głównie na promocji w Twojej okolicy, to jest to rozwiązanie dla Ciebie!

Pozycjonowanie lokalne może dotyczyć osób świadczących usługi w konkretnym mieście i mają siedzibę stacjonarną (restauracje, usługi mechaniczne, lekarskie, sklepy z meblami). Często korzystają z niego firmy zajmujące się dystrybucją maszyn, artykułów budowlanych czy świadczących określone usługi na terenie konkretnego województwa. Nie są to jednak jedyne możliwości.

Pozycjonowanie lokalne daje wiele korzyści, wymaga jednak modyfikacji procesu. Żeby zwiększyć widoczność sklepów lub usług na konkretne słowa kluczowe należy sięgnąć przede wszystkim po te lokalne, oparte na długim ogonie (składające się z kilku wyrazów). Frazy te nie są tak konkurencyjne, jak te działające bardziej globalnie. Dzięki temu stosunkowo szybko można zaobserwować pierwsze efekty pracy. Pozycjonowanie nastawione na konkretne miasto czy województwo daje też korzyści związane z większą konwersją! Jeśli pojawisz się wysoko w wynikach wyszukiwania a osoba szukająca usługi bądź sklepu w konkretnym regionie lub mieście zobaczy Twoją ofertę, to może się nią zainteresować. Widoczność w Internecie to także widoczność offline! Dzięki pozycjonowaniu zwiększysz zasięg działania swojego sklepu lub usługi, ale i zadbasz o to, by klienci zainteresowani produktami z Twojej oferty mogli najpierw zdobyć informacje o nich, zapoznać się z ofertą, by później zdecydować się na zakup w sklepie stacjonarnym.

W pozycjonowaniu lokalnym stosujemy działania podobne do tych standardowych, jednak precyzujemy je i targetujemy je na konkretną lokalizację. Podkreślamy informację o mieście, w którym działa dany sklep lub usługa, wykorzystujemy słowa kluczowe związane z miastem lub regionem i umieszczamy je w działaniach off-site i on-site oraz dbamy o wprowadzenie uaktualnionych danych do wizytówki Google Moja Firma.

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie w mapach

Bycie zauważonym w mapach Google jest szczególnie ważne dla małych, lokalnych biznesów. Dzięki pozycjonowaniu w mapach klienci z łatwością odnajdą Twoją lokalizację, wybiorą najkorzystniejszą trasę i dokonają zakupu właśnie u Ciebie! Taka opcja pozwoli im zapoznać się z Twoją ofertą, zobaczyć jak prezentują się oferowane produkty z Twojego asortymentu i sprawdzą jakie opinie na ich temat mają inni klienci. Duża część użytkowników wykorzystuje także wizytówki firm do kontaktowania się z danym sklepem bądź usługodawcą. W wizytówkach map Google i Google Moja firma znajduje się nie tylko informacja o lokalizacji, ale także numer telefonu, godziny pracy i informacje o innych portalach społecznościowych, na których można znaleźć daną działalność.

Pozycjonowanie w Google Maps

Pozycjonowanie w Google Moja firma

Pisząc o pozycjonowaniu w mapach Google, nie można nie wspomnieć o pozycjonowaniu w Google Moja firma. Wizytówka Google Moja Firma to sposób na zarządzanie wizerunkiem swojej firmy w wyszukiwarce i Mapach. Dzięki niej decydujemy o tym, jakie informacje o naszej działalności wyświetlają się klientom po wpisaniu nazwy brandowej. Za pośrednictwem wizytówki można także kontaktować się z klientami. W wizytówce Google Moja Firma można publikować takie informacje jak adres firmy, numer telefonu, tematykę i kategorie związane z firmą, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu lub inne grafiki związane z usługami, opis firmy, przyciski wzywające do działania dla klientów czy pokazywać opinie klientów. Posiadanie Google Moja Firma umożliwia zamieszczenie w niej linku do strony głównej sklepu internetowego lub strony usług. To przydatne narzędzie zarządzania informacjami o firmie, które warto wprowadzić w przypadku swojej usługi.

Optymalizacja wizytówki Google Moja firma

Jeśli jesteś zainteresowany założeniem wizytówki Google Moja Firma, powinieneś przede wszystkim założyć konto Google i zadbać o to, by wszystkie prezentowane były uaktualnione i uzupełnione. Zastanów się jakie informacje najlepiej oddają Twoja działalność. Z racji tego, że w ramach konta działającego w tej usłudze, informację moją się wyświetlać także w sieci Google+, serwisie Google Mapy i wyszukiwarce. Zakres działania wizytówki jest więc dość szeroki i może działać na odbiór naszej działalności na wielu płaszczyznach. Z tego względu warto zadbać o jej odpowiednią aktualizację i optymalizację. Przede wszystkim warto sprawdzić poprawność danych adresowych! Stosuj zawsze ten sam sposób zapisu adresu i przy każdych zmianach aktualizuj wizytówkę. Warto także zweryfikować czy podane godziny i kategorie usług zostały podane poprawnie, by nie wprowadzać klientów w błąd. Wizytówkę warto uatrakcyjnić zdjęciami dokumentującymi to, jak prezentują się nasze produkty czy usługi. Praktyką, którą warto zastosować w swojej wizytówce, jest umożliwienie klientom wirtualny spacer po lokalu lub panoramiczne spojrzenie na okolicę. Dzięki temu klienci będą mieli ochotę odwiedzić to miejsce i będą zaznajomieni z miejscem. Warto także pokusić się o uzupełnienie opisu wizytówki zgodnego z założeniami SEO. Zamieść w opisie odpowiednie słowa kluczowe i odnośniki, które zachęcą użytkowników do odwiedzenia Twojego lokalu lub będą dla niego pomocne przy dokonywaniu rezerwacji, lub umawianiu się na spotkanie. W wizytówce Google Moja Firma warto umożliwić klientom dodawanie opinii, pytań oraz dodać informację o tym, jakie metody płatności są praktykowane w Twojej placówce.

Google Moja Firma

Pozycjonowanie sklepów

Czy pozycjonowanie sklepów internetowych różni się od pozycjonowania stron firmowych, czy blogów? Jak pozycjonuje się sklepy internetowe powstałe w różnych systemach do zarządzania treścią? To często zadawane pytania, które mogą mieć wielkie znaczenie przy stawianiu pierwszych kroków w branży e-commerce. W firmie SEMhub oferujemy usługi pozycjonowania sklepów zbudowanych na różnych CMS, które różnią się nie tylko swoją budową czy funkcjonalnościami, ale i działaniami, które powinny być wprowadzone, aby strony funkcjonowały jak najlepiej. Zobacz, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych!

Pozycjonowanie stron www

To specyficzna usługa, która wymaga odmiennego planu działania i technik niż w przypadku innych stron usługowych. Dokładamy wszelkich starań, by wykorzystać potencjał, każdego sklepu internetowego niezależnie od jego charakteru i przyczynić się do maksymalizacji zysków. Przy pozycjonowaniu stron www należy zadbać o czytelny projekt strony, który sprawi, że korzystanie z niej będzie łatwe i szybkie. Warto pamiętać, że użytkownicy szybko się niecierpliwią i nudzą, jeśli muszą zbyt długo szukać wymarzonego produktu, lub strona stawia opór przy próbie załadowania. W przypadku sklepów internetowych warto zadbać o to, by pozycjonowanie odbywało się zarówno w kwestii technicznej strony, jak i zewnętrznie. Na efekty pozycjonowania sklepów internetowych ma wpływ wiele czynników takich jak:

  • dobór fraz kluczowych dla kategorii i produktów,
  • dopasowywanie działań do sezonowości w swojej branży
  • planowanie działań i strategii na kilka miesięcy do przodu
  • usprawnianie funkcjonalności strony
  • odpowiedź na potrzeby użytkowników
  • obserwacja konkurencji z branży

W pozycjonowaniu sklepów internetowych platforma, na której powstał sklep internetowy, może mieć całkiem duży wpływ na przebieg tego procesu. Otworzenie sklepu internetowego wybranego na podstawie jego ceny i łatwości przebiegu tego procesu, może nie być najlepszym pomysłem. Przeróbki programistyczne i późniejsze zmiany w kodzie mogą być kosztowne, a czas dokonywania zmian może się wydłużyć. Warto poświęcić więcej czasu na dobór odpowiedniego CMS, który będzie w pełni odpowiadał wymogom naszego sklepu. To ile trwa pozycjonowanie stron internetowych i sklepów, może być uzależnione także od ilości pracy, którą trzeba wykonać wewnątrz panelu. Czasem może się okazać, że lepszym rozwiązaniem będzie wykonanie migracji strony do innego CMS. Poniżej opisujemy, czym charakteryzuje się pozycjonowanie na różnych platformach do zarządzania treścią.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – WordPress/WooCommerce

Jest jedną z popularniejszych platform służących do zakładania sklepów jest WordPress, sam WooCommerce to wtyczka sprzedażowa stworzona na jego potrzeby. Służy do utworzenia i prowadzenia sklepu internetowego. Jest rozwinięciem dla przestrzeni, która może służyć także jako platforma do zakładania bloga i oparcie go jedynie o treść. To jeden z bardziej intuicyjnych i prostszych w obsłudze CMS. Sama wtyczka WooCommerce również jest wygodna w użyciu i z pewnością będzie odpowiadać osobom, które zaczynają swoją działalność w Internecie. Pozycjonowanie sklepu internetowego na Woocommerce odbywa się poprzez wtyczkę SEO Yoast. W wersji darmowej mamy do dyspozycji wersję okrojoną tej wtyczki, rozszerzone opcje i funkcjonalności są dostępne dopiero w wersji premium. Dla dobra naszego sklepu zaleca się jednak inwestycję w wersję rozszerzoną tej wtyczki. To wtyczka, która skutecznie i szybko umożliwia skorzystanie z najważniejszych działań optymalizacyjnych. Wprowadzenie tytułów, meta opisów, linków kanonicznych to część możliwości dostępnym w SEO Yoast. Wtyczka jest przydatna także pod względem optymalizacji fraz kluczowych czy ocenie czytelności publikowanych treści. Wtyczka podpowiada jakie działania optymalizacyjne warto wprowadzić, by tekst był jak najlepszy pod względem wytycznych SEO, dba również o przyjazne adresy URL i inne usprawnienia techniczne. To dobry punkt wyjściowy do pozycjonowania profesjonalnego prowadzonego przez doświadczonych pozycjonerów.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Shoplo

To system CMS funkcjonujący w modelu Saas w ramach abonamentu miesięcznego otrzymuje się usługę hostingową, na której zostaje uruchomiony sklep i subdomena. W Shoplo.com występują cztery plany abonamentowe. Najtańszy z nich jest skierowany do małych i dopiero rozwijających się sklepów e-commerce. Nie można na nim założyć konta klienta i nie pozwala na wykorzystanie większej ilości walut czy wersji językowych. Udostępnia jednak inne praktyczne rozwiązania takie jak szablony czy powiadomienia e-mail. Droższy plan abonamentowy umożliwia już wprowadzenie większej ilości walut i daje możliwość prowadzenia sklepu w dwóch wersjach językowych, logowanie się klientów i wiele innych opcji. To CMS, który daje spore możliwości edycji treści i umożliwia łatwe i intuicyjne dodawanie unikalnych opisów, tytułów i słów kluczowych dla produktów. Edycja treści jest przyjemna i klarowna. To CMS, który daje sporo możliwości rozbudowania platformy osobom rozkręcającym swoją działalność. Bardzo zaawansowane zmiany należy jednak wprowadzać przez support. To CMS skierowany do małych i średnich sklepów.

Pozycjonowanie sklepów Magento

Magento to, platforma e-commerce, która jest uznawana za jedną z najlepszych na rynku. To miejsce, które z łatwością poradzi sobie także z dużymi sklepami. Posiada wiele funkcji i intuicyjną budowę ułatwiającą poruszanie się po jej strukturze. Dostępna jest w trzech wersjach abonamentowych. Zaletami Magento jest stabilny kod i wyposażenie w narzędzia SEO, które umożliwiają automatyczne i manualne generowanie sitemapy, ustawianie i grupowanie metadanych dla produktów i kategorii i tworzenie popularnych wyszukiwań na stronie czy wysyłanie informacji o produktach. W sklepie zbudowanym na Magento możesz optymalizować pliki robots txt, znaczniki meta title, meta description, nagłówki, cannonicale, opisy produktów i kategorii, sitemapy czy ustawić certyfikat SSL. Platforma Magento umożliwia też integrację sklepu z Google Search Console i optymalizację adresów URL. Jedną z usług, którą warto tu wykorzystać, jest edycja słów kluczowych i umiejscowienie ich w odpowiednich miejscach na stronie. Magento, daje duże możliwości rozwoju i pozwala na zaawansowane działania pozycjonowania proponowane przez profesjonalne firmy marketingowe.

Pozycjonowanie sklepów Shoper

Platforma e-commerce Shoper jest jednym z popularniejszych rozwiązań wybieranych przez osoby rozkręcające swój sklep internetowych. Jest prosta i łatwa w obsłudze. Nie będzie dużym wyzwaniem dla osób, które dopiero uczą się technicznych aspektów prowadzenia strony. Dzięki tej platformie z łatwością zoptymalizujesz najważniejsze elementy takie jak nagłówki, meta dane, czy dokonasz optymalizacji i edycji opisów produktów i kategorii. Shoper umożliwia funkcjonalność umożliwiającą włączenie sekcji komentarzy pod produktami. To działanie, które może okazać się całkiem korzystne w procesie pozycjonowania stron internetowych. Platforma Shoper umożliwia szybkie i łatwe skonstruowanie bloga, na którym będzie można umieścić dodatkowy content. To platforma, na której także bez problemu dokonasz optymalizacji SEO dla grafik, ustawisz przekierowania, zmienisz URL produktów czy wygenerujesz mapę strony xml, którą można dodać do Google Search Console i zindeksować.

Pozycjonowanie sklepów Idosell

To platforma, która również da Ci szerokie pole do popisu w zakresie pozycjonowania strony i optymalizacji SEO. Idosell sprawdzi się również w przypadku osób początkujących. Tutaj ustawisz najważniejsze elementy takie jak meta dane, nagłówki, tagi i nie tylko. To CMS, który sprawi, że pozycjonowanie sklepu będzie prawdziwą przyjemnością i pozwoli Ci na samodzielne działanie. Jeśli chcesz osiągnąć lepsze wyniki i wyciągnąć ze swojej strony maksimum potencjały — warto zgłosić się do specjalistów w swojej branży takich jak nasza firma i skorzystać z ich doświadczenia i wiedzy. Na Idosell masz możliwość skorzystania z pomocy supportu, który pomoże Ci wdrożyć własne pomysły i rozwiąże potencjalne problemy występujące w czasie pracy na CMS.

Pozycjonowanie sklepów Sote

To platforma, która funkcjonuje na rynku od długiego czasu, umożliwi Ci budowanie baz klientów, da Ci dostęp do szablonów graficznych sklepu. Dokonasz tu także integracji z innymi systemami (np. wysyłkowymi). To oprogramowanie, które pozwala na założenie i obsługę zarówno małych, jak i bardziej rozbudowanych sklepów działających zarówno w kraju, jak i na skalę międzynarodową. To miejsce idealne do przeprowadzenia pozycjonowania organicznego, jak i wprowadzenia reklam płatnych w swoją sprzedaż.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Prestashop

To bardziej skomplikowana i wymagająca platforma e-commerce. Pozycjonowanie sklepu internetowego będzie musiało być poparte instalacją wtyczek umożliwiających optymalizację witryny bez konieczności edycji kodu. PrestaShop posiada także funkcjonalności, które mogą być dość problematyczne dla osób niezwiązanych z marketingiem internetowym. Optymalizacja SEO jest dość skomplikowana — powielanie opisów kategorii nie sprzyja pozytywnemu odbiorowi przez wyszukiwarki. W PrestaShop warto pamiętać też sprawdzenie widoczności wszystkich zakładek w opisach produktów oraz o włączeniu przyjaznych adresów URL — nie jest to ustawienie automatycznej platformy. To ważne dla dobra pozycji i widoczności sklepu. To zdecydowanie jedno z najbardziej wymagających systemów CMS, dlatego chcąc osiągnąć zadowalające rezultaty, zaleca się, by skorzystać z pomocy specjalistów z profesjonalnej agencji marketingowej zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych.

Pozycjonowanie SKYshop

SKYshop to platforma pozwalająca na skonstruowanie sklepu internetowego i pozwala na jego integrację z Allegro i innymi systemami. Z roku na rok staje się ona coraz bardziej popularna i przedsiębiorcy coraz częściej wybierają ją dla swoich sklepów. SKYshop jest platformą, która jest intuicyjna i przyjemna  w użytkowaniu.

Pozycjonowanie GOshop

Pozycjonowanie stron internetowych w platformie GOshop to wdzięczny materiał do tego, żeby, by ją rozwijać i obserwować wzrost jej pozycji w wyszukiwarkach. Jest prosta w obsłudze i z pewnością nie sprawi wielu problemów nawigacyjnych nawet początkującej osobie. Umożliwia uzupełnienie produktów i tagów. Daje też możliwość ustawienia tekstów alternatywnych zdjęć. Posiada także opcję generowania mapy xml. Z pomocą GOshop stworzysz także przyjazne adresy URL i ustalisz, które z nich mają  być linkami kanonicznymi.

Bezpłatna analiza SXO i rozmowa

Wspólnie stwórzmy kolejną #HistorieSukcesu SEO 🚀
Do dzieła!

Pozycjonowanie - samemu czy z agencją SEO

Przy rozkręcaniu swojej działalności internetowej z pewnością staniesz przed wyborem — postawić na pozycjonowanie strony internetowej we własnym zakresie czy skorzystać z pomocy profesjonalistów z agencji SEO?

Samodzielne pozycjonowanie stron internetowych jest możliwe, jednak stawia na swojej drodze wiele wyzwań i może grozić tym, że zrobione błędy odcisną trwałe piętno na brak satysfakcjonującej pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Przy podejmowaniu decyzji warto pamiętać o tym, że branża SEO stale się rozwija, zmienia i wymaga elastyczności w swoich działaniach. Nie wystarczy zastosować poprawnych rozwiązań – tutaj trzeba wyprzedzać konkurencję i stale wprowadzać optymalizacje lepsze niż inni. Warto też pamiętać, że pozycjonowanie stron to proces wymagający czasu, zaangażowania i … nerwów! Efektów nie widać od ręki, nie wystarczy też wprowadzić procesu pozycjonowania raz – wszystkie działania trzeba powtarzać, ulepszać i systematyzować.

Warto też pamiętać o tym, że samodzielne działanie przy optymalizacji SEO może pochłonąć dużą ilość pieniędzy, które praktycznie będą wrzucone w błoto — inwestycja w złe linkowanie, artykuły sponsorowane, nieznajomość branży czy brak dostępu do profesjonalnych narzędzi, może sprawić, że budżet wrzucony w samodzielne działania nie zwróci się, lecz zostanie zmarnowany. Z tego względu warto zaufać profesjonalistom, którzy doskonale znają swoją branżę, mają dużą wiedzę na temat tajników pozycjonowania i dysponują odpowiednimi narzędziami do pomiaru wyników przeprowadzanych działań.

Oszczędź swój czas z naszym sprawdzonym procesem pozycjonowania i zespołem, który przeprowadzi dokładną analizę SEO Twojej strony i konkurencji i przedstawi Ci przemyślany plan na działania rozłożone w czasie tak, by dały najszybsze i satysfakcjonujące rezultaty.

Skontaktuj się z nami — odpowiemy na wszystkie zadawane pytania i sprawimy, że Twoja strona będzie plasować się wysoko w wynikach wyszukiwania. Nim to zrobisz — zapoznaj się najpierw z najczęściej zadawanymi pytaniami dotyczącymi pozycjonowania stron internetowych. Sprawdź, czy znajdziesz tam odpowiedzi na nurtujące Cię zagadnienia!

Co Google twierdzi na temat pozycjonowania stron?

Zobacz pełne video: https://www.youtube.com/watch?v=BS75vhGO-kk&feature=emb_title

Matt Cutts w powyższym video bardzo fajnie opisuje co dokładnie Google myśli na temat SEO i czy uznaje je za SPAM. Odpowiedź z góry jest NIE. Google nie traktuje optymalizacji (SEO) jako spam. Jak sama nazwa wskazuje, SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek co w zasadzie samo z siebie mówi, że właściciele stron internetowych mogą starać się udoskonalić swoją stronę tak aby była jak najlepiej prezentowana w wynikach organicznych Google.

  • możesz upewnić się, że Twoja strona jest dostępna dla robotów i indeksowana, tak aby ludzie klikając w adres URL mogli na nią wejść
  • możesz upewnić się że wykorzystujesz poprawne i dobrze stargetowane słowa kluczowe. Jeżeli używasz przykładowo żargonu biznesowego, to poprawną analizą będziesz mógł dostrzec, że w rzeczywistości to nie te słowa kluczowe miałeś na myśli (tak samo Twoi odbiorcy)
  • możesz pomyśleć aby przyspieszyć swoją stronę internetową. Nie jest to jedyny czynnik rankingowy w Google, jednak jeśli sprawisz że Twoja strona stanie się szybsza, będzie to również również wpływało na doświadczenia użytkowników (UX)

Właśnie dlatego zakres działań SEOwców jest tak szeroki i złożony.

Jest to zależne od Twojego czasu na działania SEO a także wiedzy i doświadczenia z tego zakresu. Oczywiście możesz rozpocząć działania wstępne zaczynając od analizy słów kluczowych, architektury informacji oraz napisania treści. Jednak jeśli trafisz na ścianę w działaniach to sugeruję konsultację ze specjalistą pozycjonowania stron.
W działaniach pozycjonowania stron internetowych jesteśmy w 100% transparentni i strategiczni. Nie wykonujemy żadnych działań "po kryjomu". Jeżeli wymaga tego sytuacja i musimy wprowadzić jakiekolwiek zmiany techniczne bądź optymalizacyjne na witrynie naszego klienta - robimy to za jego zgodą - i jest tego w 100% świadomy. Wyszliśmy rónież naprzeciw branży i dla naszych klientów przygotowaliśmy PLIK KLIENTA, w którym klient na bieżąco widzi zadania aktualne i przyszłe przygotowane dla jego projektu. Takie rozwiązanie powoduje, że cała współpraca jest przejrzysta i w jednym celu. SUKCESU
Pozycjonowanie stron jest bardzo ciężkie do wyceny bez znajomości adresu URL strony pozycjonowanej, jej konkurentów, czy słów kluczowych w które ma celować. Jest to trudne ponieważ z SEO jest jak z biznesem. Jeden jest bardziej konkurencyjny od drugiego.
Dla przykładu zwykła strona wizytówkowa działająca lokalnie będzie wymagała 500-1000 zł netto budżetu miesięcznego na działania w związku z link buildingiem, treściami i pracą nad nią
Jednak mały sklep internetowy w zależności od branży będzie wymagał co najmniej 1500-4000 zł netto na pozycjonowanie ze względu na złożoność projektu, konkurencyjność, konieczność napisania treści oraz zbudowania linków.
Cena pozycjonowania strony internetowej jest zależna od wielu czynników. Od złożoności projektu, konkurentów, kosztów developera w celu zmian technicznych, jakości i ilości aktualnej treści na stronie oraz jakości, ilości aktualnego profilu linkowania do strony. Jeżeli powyższe elementy aktualnie są słabo rozwinięte - będą wymagały nakładu finansowego w celu rozwoju danej strony czy sklepu internetowego.
Niestety nie. I są to słowa bezpośrednio Google. "Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google." Z tego powodu, nie jesteśmy dać 100% gwarancji osiągnięcia topowych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Szczególnie, że na wyniki w pozycjonowaniu strony składa się wiele niezależnych od nas czynników.
link do wypowiedzi Google: https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl
Pozycjonowanie strony trwa od 3 do 24 miesięcy w zależności od konkurencji danej branży oraz od aktualnej kondycji strony internetowej. Dla przykładu strona w branży lokalnej, która widnieje w wynikach wyszukiwania i wymaga tylko optymalizacji i podlinkowania może uzyskać efekty nawet w 2-3 miesiące. Jednak nowy sklep internetowy w średnio konkurencyjnej branży, który wymaga dużej ilości tresci, strategii i linkowania na efekty musi czekać nawet 8-14 miesięcy. Zwłaszcza, że statystyki z Ahrefs'a mówią, że ponad 90% nowych stron internetowych nie pozycjonuje się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania w pierwszym roku swojej działalności.
Pozycjonowanie strony docelowo jest relatywnie tańszym i bardziej precyzyjnym ruchem na stronie.
Współpraca z SEMhub jest prosta i przejrzysta. Po decyzji o podjęciu współpracy, podpisujemy krótką bezterminową umowę z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Przechodzimy do działania uzyskując od klienta wszelkie wymagane informacje i dostępy. Klient w niedługim czasie dostaje dostęp do swojego pliku klienta, gdzie ma wgląd aktualne i przyszłe działania.
Naszym motto jest sukces i transparentność!
Do rozpoczęcia współpracy wymagamy dostępu do panelu strony, Google Search Console, Google Analytics oraz kilku dodatkowych informacji, o które klient zostaje poproszony po rozpoczęciu współpracy.
Nie czekaj! Źle przeprowadzona zmiana lub migracja może spowodować utratą ogromnej ilości ruchu i widoczności. Ten zabieg wymaga odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i przygotowania. Nie podejmuj się tego na własną rękę!
Samo pozycjonowanie strony zazwyczaj nie. Jednak naszym klientom zawsze doradzamy standardy UXowe, lub przedstawiamy błędy, które odnotowaliśmy. W takiej sytuacji zmiana wizualna jest wskazana.
Pierwsze efekty pozycjonowania możemy odnotować relatywnie szybko ponieważ już w pierwszych trzech miesiącach współpracy po pierwszej gruntowej optymalizacji i podlinkowaniu. W dalszym etapie prowadzimy projekt ku dalszym sukcesom.
Oczywiście, że tak. Mogą Państwo zlecić jednorazowo pełną optymalizację serwisu, audyt seo czy analizę słów kluczowych a także godzinne konsultacje. Jednak są to działania jednorazowe i w tym czasie nie jesteśmy realizować obranej strategii na przestrzeni czasu.

Odbierz bezpłatną analizę SXO z omówieniem!

Wspólnie stwórzmy kolejną #HistorieSukcesu SEO 🚀