Wizytówka firmy na Google Maps to obecnie jeden z podstawowych elementów promocji w sieci. To właśnie mapy Google wiele osób wykorzystuje do wyszukiwania lokalnych firm czy marek. Po założeniu wizytówki da się ją świadomie pozycjonować, czyli podnosić jej pozycję na liście wyników wizytówek — tak jak robimy to ze stronami i wyszukiwarką Google. Istnieje również wiele plusów, dla których warto znaleźć się na początku tej listy i aby nasza wizytówka była wyświetlana w pierwszej fali wyników. Jak zatem pozycjonować wizytówkę na Google Maps i dlaczego warto? Odpowiedzi na te pytania poniżej.
Czym jest pozycjonowanie wizytówki na Google Maps?
Pozycjonowanie wizytówek na Google Maps to podnoszenie pozycji naszej wizytówki w rankingu pinezek. Mapy Google są skonstruowane w podobny sposób co wyszukiwarka Google, a zamiast listy wyników wyszukiwania posiada listę wizytówek. Są one podzielne również na kilka stron i ranking oraz ustalane są według pewnego klucza. Pozycjonowanie wizytówek jest zatem dostosowaniem ich do map Google i optymalizacją, aby wizytówka była chętnie wyświetlana przez Google na wysokich pozycjach na tej liście. Istnieje kilka głównych działań, którymi możemy zwiększyć pozycję wizytówki na mapach Google.
Dlaczego warto pozycjonować wizytówki na Google Maps?
Pozycjonowanie wizytówki to bardzo ważny proces i warto robić to z kilku powodów. Pierwszym z nich jest możliwość wyświetlania wizytówki na szczycie listy wyników wyszukiwania na Google Maps. Oznacza to, że po wpisaniu danego hasła na mapy Google nasza pinezka zostanie wyświetlona od razu na pierwszej stronie wraz z innymi wizytówkami. Użytkownicy przeważnie nie przechodzą na kolejne strony, a wybierają w większości wypadków firmy wyświetlone od razu od wpisania hasła. Wysoka pozycja na liście wizytówek będzie pomagała pozyskiwać nam większą ilość klientów dla naszego biznesu. Wysoka pozycja to też kwestie wizerunkowe. Użytkownicy tak jak w przypadku wyszukiwarki Google oceniają profesjonalne firmy, znajdujące się na pierwszych pozycjach i ufają poleceniom Google. Samo pozycjonowanie nie jest trudne, możliwe do przeprowadzenia samodzielnie lub możliwe do zlecenia za niewielką opłatą przez wiele agencji interaktywnej/SEO, które wykonają za nas wszystkie prace. Wiele osób korzysta również chętnie z marek, o których może dowiedzieć się wszystkich informacji wcześniej niż z marek, które pozostawiają wiele niedomówień i korzystanie z nich wiąże się z pewnym ryzykiem np. odnośnie jakości lokalu, cennika, godzin otwarcie itd.
Pełne uzupełnienie i weryfikacja wizytówki
Pierwszym krokiem do wypozycjonowania wizytówki na Google Maps jest zadbanie o jej podstawowe uzupełnienie. Wizytówka taka powinna posiadać uzupełnione wszystkie możliwe formularze i to w sposób dokładny. Jest to podstawa wszystkich kolejnych działań, a Google promuje jedynie kompletne wizytówki. Wizytówkę należy zweryfikować oraz potwierdzić jej adres co najczęściej odbywa się poprzez przepisanie kodu z listu otrzymanego tradycyjną drogą. Sama wizytówka musi być też uzupełniona odpowiednimi danymi zgodnymi z prawdą. Ważnym elementem jest wybór odpowiedniej kategorii oraz tworzenie opisu z odpowiednimi słowami kluczowymi. Nigdy nie należy wybierać kategorii, do których nie należymy, gdyż wizytówka będzie źle oceniona przez użytkowników.
Dodaj komentarz