fbpx
Odbierz bezpłatną analizę SXO z omówieniemTUTAJ
Michał Jania
Michał Jania
21.05.2021

Wizytówka firmy na Google Maps – dlaczego warto ją posiadać i jak podnosić jej pozycję?

Wizytówka firmy na Google Maps to obecnie jeden z podstawowych elementów promocji w sieci. To właśnie mapy Google wiele osób wykorzystuje do wyszukiwania lokalnych firm czy marek. Po założeniu wizytówki da się ją świadomie pozycjonować, czyli podnosić jej pozycję na liście wyników wizytówek — tak jak robimy to ze stronami i wyszukiwarką Google. Istnieje również wiele plusów, dla których warto znaleźć się na początku tej listy i aby nasza wizytówka była wyświetlana w pierwszej fali wyników. Jak zatem pozycjonować wizytówkę na Google Maps i dlaczego warto? Odpowiedzi na te pytania poniżej.

    Czym jest pozycjonowanie wizytówki na Google Maps?

    Google-Maps-Card

    Pozycjonowanie wizytówek na Google Maps to podnoszenie pozycji naszej wizytówki w rankingu pinezek. Mapy Google są skonstruowane w podobny sposób co wyszukiwarka Google, a zamiast listy wyników wyszukiwania posiada listę wizytówek. Są one podzielne również na kilka stron i ranking oraz ustalane są według pewnego klucza. Pozycjonowanie wizytówek jest zatem dostosowaniem ich do map Google i optymalizacją, aby wizytówka była chętnie wyświetlana przez Google na wysokich pozycjach na tej liście. Istnieje kilka głównych działań, którymi możemy zwiększyć pozycję wizytówki na mapach Google.

    Dlaczego warto pozycjonować wizytówki na Google Maps?

    Pozycjonowanie wizytówki to bardzo ważny proces i warto robić to z kilku powodów. Pierwszym z nich jest możliwość wyświetlania wizytówki na szczycie listy wyników wyszukiwania na Google Maps. Oznacza to, że po wpisaniu danego hasła na mapy Google nasza pinezka zostanie wyświetlona od razu na pierwszej stronie wraz z innymi wizytówkami. Użytkownicy przeważnie nie przechodzą na kolejne strony, a wybierają w większości wypadków firmy wyświetlone od razu od wpisania hasła. Wysoka pozycja na liście wizytówek będzie pomagała pozyskiwać nam większą ilość klientów dla naszego biznesu. Wysoka pozycja to też kwestie wizerunkowe. Użytkownicy tak jak w przypadku wyszukiwarki Google oceniają profesjonalne firmy, znajdujące się na pierwszych pozycjach i ufają poleceniom Google. Samo pozycjonowanie nie jest trudne, możliwe do przeprowadzenia samodzielnie lub możliwe do zlecenia za niewielką opłatą przez wiele agencji interaktywnej/SEO, które wykonają za nas wszystkie prace. Wiele osób korzysta również chętnie z marek, o których może dowiedzieć się wszystkich informacji wcześniej niż z marek, które pozostawiają wiele niedomówień i korzystanie z nich wiąże się z pewnym ryzykiem np. odnośnie jakości lokalu, cennika, godzin otwarcie itd.

    Pełne uzupełnienie i weryfikacja wizytówki

    Pierwszym krokiem do wypozycjonowania wizytówki na Google Maps jest zadbanie o jej podstawowe uzupełnienie. Wizytówka taka powinna posiadać uzupełnione wszystkie możliwe formularze i to w sposób dokładny. Jest to podstawa wszystkich kolejnych działań, a Google promuje jedynie kompletne wizytówki. Wizytówkę należy zweryfikować oraz potwierdzić jej adres co najczęściej odbywa się poprzez przepisanie kodu z listu otrzymanego tradycyjną drogą. Sama wizytówka musi być też uzupełniona odpowiednimi danymi zgodnymi z prawdą. Ważnym elementem jest wybór odpowiedniej kategorii oraz tworzenie opisu z odpowiednimi słowami kluczowymi. Nigdy nie należy wybierać kategorii, do których nie należymy, gdyż wizytówka będzie źle oceniona przez użytkowników.

    Bezpłatna analiza SXO i rozmowa

    Wspólnie stwórzmy kolejną #HistorieSukcesu SEO 🚀
    Do dzieła!

    Budowanie wizytówek NAP

    Wizytówki NAP (Nameaddressphone) to wizytówki jak panorama firm, które zawierają nazwę Twojej firmy, jej dane oraz adres. Budowanie takich wizytówek pozwala Google lepiej zrozumieć Twoją stroną oraz lepiej ustalić, dopasować i uwiarygodnić Twoją lokalizację. Budowa takich wizytówek znacznie pomaga w pozycjonowaniu zarówno lokalnym, jak i wizytówek GMF.

    Zgodność NAP i usunięcie duplikatów

    Kolejnym krokiem, który pozwoli wypozycjonować naszą wizytówkę w Google Maps, jest zgodność NAP i usunięcie duplikatów. Zgodność danych NAP to zgodność adresu, nazwy firmy czy numeru telefonu. Dane takie są gromadzone przez Google, rozpoznawane i powiązywane z naszą marką przez Google. Aby nasza wizytówka i marka była wiarygodna, musi posiadać takie same dane na Facebooku, Twitterze, w innych katalogach firm i na wizytówce Google Maps. Bezwzględnie należy również usunąć duplikaty wizytówki na mapie Google, gdyż będzie ona niezwykle przeszkadzać w wypromowaniu głównej.

    Zdjęcia, filmiki i wirtualny spacer

    Na wizytówce należy dodać również innego rodzaju materiały multimedialne. Zadbana wizytówka to taka, która posiada wiele multimediów przydatnych dla użytkowników. Warto zadbać o ten element jeszcze z jednego powodu. Na wizytówce swoje zdjęcia mogą umieszczać użytkownicy i klienci zewnętrzni. Często nawet pomimo szczerych chęci nie są one jakościowe i nie budują naszego pozytywnego wizerunku. Jeśli wizytówka będzie posiadała jedynie zdjęcia z telefonu dodane przez klientów, może nie być dobrze odebrana. Należy zatem wykonać sesję zdjęciową naszej marki, restauracji czy innej siedziby. Bardzo dobrym pomysłem jest stworzenie i dodanie wirtualnego spaceru na Google Maps. Cena za zwirtualizowanie 100 m2 to ok. kilkuset złotych. Samo dodanie i przechowywanie wirtualnego spaceru jest darmowe. Przy jego wykonaniu otrzymamy też profesjonalne zdjęcia, które możemy wgrać w tradycyjnej formie.

    Powiązanie wizytówki ze stroną www

    Tworząc wizytówkę na Google Maps, należy również powiązać ją z adresem WWW. Będzie to obopólna korzyść zarówno dla serwisu, który posiada swoją wiarygodność, jak i dla samej wizytówki, która będzie powiązana z tematyczną witryną internetową. Dla Google to też sygnał, iż oferujemy klientom treści oraz przydatne informacje czy funkcjonalny serwis. Powiązanie zwiększy też jej wiarygodność.

    Wpisy i Q&A

    Rzadko wykorzystywanymi elementami, które również pomogą wzbogacić wizytówkę i dostarczają danych klientom, są wpisy i sekcja Q&A. Wpisy to zakładka umożliwiająca dodawanie krótkich postów na wzór Facebooka. Możemy wykorzystywać je do regularnego np. cotygodniowego dodawania contentu tematycznego, krótkich reklam czy informacji o naszej marce. Aktualizacje takie z pewnością będą świadczyły o zadbaniu naszej wizytówki. Sekcja Q&A to sesja krótkich pytań i odpowiedzi. Jest to ważny element dla klientów, którzy mogą z kolei od razu poznać odpowiedzi na najważniejsze pytania oraz kolejna możliwość na zadbanie o wizytówkę.

    Opinie i komentarze

    Jeśli posiadamy już stworzoną wizytówkę oraz jest ona uzupełniona, należy zadbać też o oceny i komentarze. Wizytówki Google nie są układane pod kątem najlepszych ocen. W równym stopniu liczą się oceny, dodawanie komentarzy przez klientów, odpowiadanie na nie przez nas czy aktywność w tym zakresie. Warto więc poprosić swoich klientów o pozytywny komentarz oraz odpowiedzieć na niego i kontynuować rozmowę.

    autor

    Michał Jania

    Pasjonat i specjalista pozycjonowania stron internetowych w Google od dekady. CEO w SEMhub

    Oceń artykuł

    Średnia ocena użytkowników 0 na podstawie 0 głosów

    Dodaj komentarz