fbpx
Odbierz 45-minutową strategiczną rozmowę SEO TUTAJ
Michał Jania
Michał Jania
13.12.2021

SurferSEO czyli jak napisać treści SEO pod algorytm Google

Optymalizacja treści pod algorytm, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu algorytmowi treści, którą zrozumie i uzna za atrakcyjną. Polega to między innymi na zrozumieniu NLP (zrozumieniu maszynowym treści), a także na odpowiednim zagęszczeniu słów kluczowych.

    Optymalizacja treści pod algorytm jak sama nazwa wskazuje polega na dostarczeniu algorytmowi treści, którą zrozumie i uzna za atrakcyjną. Polega to między innymi na NLP (zrozumieniu maszynowym treści), a także na odpowiednim zagęszczeniu słów kluczowych.

    Co to jest NLP (Natural language processing)

    NLP (Natural Language Processing) to nowa zmiana w algorytmie Google, która wpływa na SEO . NLP skupia się na zrozumieniu kontekstu wyszukiwań w Google, a nie tylko wybranych słów kluczowych. NLP to poddziedzina lingwistyczna służąca do zrozumienia komunikacji między ludźmi a komputerami. Wykorzystując obliczenia i sztuczną inteligencję , NLP próbuje znaleźć kontekst tej komunikacji i występujące naturalne wzorce .

    Jak napisać treść pod algorytm Google?

    Wstęp: narzędzie do analizy treści w stosunku do treści konkurencji czyli SurferSEO

    SurferSEO to narzędzie pozwalające na analizę porównawczą i statystyczną treści na stronie (tekstu, obrazków czy wewnętrznego linkowania) na wybraną frazę kluczową. W skrócie:

    1. Podajemy fraze kluczową
    2. Podajemy adres URL do skanowania
    3. Narzędzie skanuje TOPowe wyniki na podaną fraze kluczową pod kątem zagęszczeń słów kluczowych, ilość obrazków, pogrubień treści, wykorzystania słów kluczowych oraz… szeregu innych elementów o których dowiesz się poniżej.

    PRZYKŁAD PONIŻEJ

    Wykonaj analizę słów kluczowych, dobieraj słowa kluczowe w obrębie tematyki:

    Główne słowo kluczowe: lampy do ogrodu (800 wyszukiwań miesięcznie) Dodatkowe słowa kluczowe: lampy ogrodowe led(600  wyszukiwań miesięcznie), nowoczesne lampy ogrodowe(500  wyszukiwań miesięcznie), oswietlenie ogrodowe(450  wyszukiwań miesięcznie), oświetlenie ogrodowe led(400  wyszukiwań miesięcznie), lampy ogrodowe led do ziemi(300  wyszukiwań miesięcznie), lampy led ogrodowe(250  wyszukiwań miesięcznie), lampki ogrodowe led(200  wyszukiwań miesięcznie), lampy ogrodowe nowoczesne(100  wyszukiwań miesięcznie), lampy ledowe ogrodowe(90  wyszukiwań miesięcznie), lampy ledowe do ogrodu(90  wyszukiwań miesięcznie),  Następnie…

    Audyt SurferSEO (Jeśli Twoja kategori istnieje i ma treść)

    Przyszedł czas na przeanalizowanie porównawcze wybranego adresu URL naszej kategorii sklepowej na główną dobraną frazę kluczową w stosunku do TOPowych stron w Google! Do dzieła! Wejdź na SurferSEO i przejdź do audytu Audyt on-page w SurferSEO Wpisz główne słowo kluczowe (lub inne którego audyt chcesz zrobić dla danego adresu URL) Wpisz podstronę którą chcesz przeskanować tekstowo dla danej frazy kluczowej Audyt w SurferSEO Ja to wykonałem dla frazy: lampy do ogrodu Dla adresu URL: https://www.hurtelektryczny.pl/lampy-ogrodowe Następnie czekamy na wykonanie audytu. Po wykonaniu klikamy na niego aby przejść do widoku szczegółowego (sprawdź sam): https://app.surferseo.com/audits/s/olchRgn_pi5YpoBIA8Ze6TMqHd8VcaaU To, co dostaniemy, to szczegółowy audyt on-page (treści) wybranego adres URL dla danej frazy kluczowej wraz z zaleceniami do optymalizacji! Przykład poniżej: ELEMENTY AUDYTU SURFERSEO DO OPTYMALIZACJI:

    1. Słabe wewnętrzne linkowanie – pomaga ono robotowi Google lepiej zrozumieć stronę i się po niej poruszać. Prosto tłumacząc: im więcej podstron linkuje do jednej podstrony tym bardziej wskazuje na istotność tej podstrony

    Optymalizacja wewnętrznego linkowania 2. Wykorzystane frazy w treści i zagęszczenie słów kluczowych (jedna z najważniejszych opcji) – wykorzystujemy ją + wcześniej dobrane słowa kluczowe (dodatkowe) do optymalizacji treści (wykorzystanie i zagęszczenia fraz). Narzędzie pokazuje ile średnio konkurencja zagęszcza treść wybranymi frazami kluczowymi (tematycznie powiązanymi) i porównuje je do Twojego tekstu z czego podaje średnie) Zagęszczenie słów kluczowych 3. Długość treści na podstawie analizy konkurencji (TOPowej). WAŻNE!: Zawsze sprawdzaj średnią rozwijając detale. Często zdarza się sytuacja gdzie jeden konkurent znacznie wybiega od średniej i zawyża średnią. Wtedy nie ma powodu aby go gonić. Ważne aby zamknąć się w średniej. Długość treści w SEO 3. Pogrubienie słów i zdań – jest to zabieg podkreślający istotność danej części zdania w stosunku do całego tekstu. strong i bold w SEO 4. Wykorzystanie słowa kluczowego (analizowanego = w tym przypadku głównego) w tytule strony. Pamiętaj że tytuł strony to pierwszy sygnał dla algorytmu opisujący stronę. Ważne aby zawarły się w nim najważniejsze frazy/fraza. Na poniższym obrazku możemy zauważyć że połowa konkurentów wykorzystuje główne słowo kluczowe w tytule. W tym przypadku również bym zastosował takie rozwiązanie Fraza kluczowe w tytule strony Audyt surferSEO analizuje powyższe elementy oraz szereg innych takich jak

    • Średnią ilość słów w paragrafach
    • Zagęszczenie słowa kluczowe na 100 słów w treści
    • Wykorzystanie głównego słowa kluczowego w nagłówku H1
    • Wykorzystanie dodatkowych słów kluczowych na 100 słów w treści
    • Ilość nagłówków w treści
    • Ilość obrazków

    Powyższa analiza i optymalizacja na jej podstawie pozwoli Ci przygotować treści artykułu czy kategorii produktowej niemal idealnie pod algorytm na podstawie analizy JUŻ RANKUJĄCEJ konkurencji.

    Czy warto skupiać się na optymalizacji (on-page) treści pod algorytm?

    Pozwól, że odpowiem na to pytanie zrzutami wzrostu widoczności naszych klientów, u których główną strategią była poprawna optymalizacja on-page wykorzystująca surferSEO  

    Odbierz strategię na TOPowe pozycje dla Twojego biznesu w Google.

    Pozycjonowanie stron to najtańsze źródło ruchu i sprzedaży online. Wspólnie dobierzmy najlepszą strategię dla Twojego biznesu.

    Tak jak zwiększamy sprzedaż i widoczność naszych partnerów średnio o 297% rocznie!
    autor

    Michał Jania

    Pasjonat i specjalista pozycjonowania stron internetowych w Google od dekady. CEO w SEMhub

    Oceń artykuł

    Średnia ocena użytkowników 5 na podstawie 1 głosów

    Dodaj komentarz