Crawl Budget czyli budżet indeksowania strony określa liczbę podstron, które są możliwe do zaindeksowania przez roboty Google podczas pojedynczej wizyty. Narzędzia indeksujące codziennie skanują miliardy podstron z całego świata. W związku z tym wprowadzono pewne ograniczenia, które mają za zadanie usprawniać działanie botów Google przez zmniejszenie wykorzystania mocy obliczeniowej i przyczyniać się do tego, że na wysokich wynikach wyszukiwania będą się pojawiać tylko te strony, które wnoszą największą wartość dla czytelnika a ich budowa jest czytelna.
Sitemapa w kontekście SEO (Search Engine Optimization) to plik lub lista stron internetowych dostępna dla wyszukiwarek internetowych. Jest to rodzaj mapy witryny, która pomaga robotom wyszukiwarek zrozumieć strukturę strony i indeksować jej zawartość skuteczniej. Sitemapa zawiera informacje, takie jak daty ostatniej modyfikacji, częstotliwość aktualizacji i priorytety poszczególnych stron.
Google News to usługa dostarczająca materiały “newsowe”, czyli najświeższe wiadomości z różnorodnych portali informacyjnych. Treści są również dopasowane do zainteresowań użytkowników. Wiadomości Google dostępne są dla urządzeń w wersji mobilnej oraz desktop. W usłudze tej mogą pojawiać się najważniejsze artykuły dotyczące wydarzeń z całego świata, w kraju, a także wiadomości lokalne.
Duplikacja treści jest powszechnym zjawiskiem w serwisach internetowych. Właściciele stron i sklepów e-commerce często nie zdają sobie sprawy z tego, jak duży wpływ może mieć kopiowanie treści na pozycje strony w wyszukiwarce oraz czym tak naprawdę jest duplicate content. Z naszego artykułu dowiesz się, czym jest duplikacja treści i jak zapobiegać jej powstawaniu.
Linkowanie wewnętrzne to jedno z podstawowych działań optymalizacyjnych w serwisie, pozwalające użytkownikom i robotom na łatwą nawigację na stronie. Dzięki linkom wewnętrznym osoby odwiedzające witrynę mogą szybko dotrzeć do jej pozostałych podstron, a roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieć jej strukturę. Co to są linki wewnętrzne? Jak działa linkowanie wewnętrzne? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania i przedstawić najważniejsze zalety linków wewnętrznych.
Regularne pozyskiwanie odnośników do strony stanowi istotny element strategii SEO. Wartościowe backlinki pozwalają osiągać wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. To z pewnością jeden z ważniejszych czynników rankingowych w Google, dlaczego warto poświęcić mu dużo uwagi.