fbpx
Odbierz bezpłatną analizę SXO z omówieniemTUTAJ
Michał Jania
Michał Jania
25.02.2024

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Inwestycja w pozycjonowanie lokalne to szansa na wyższe pozycje w wyszukiwarce, a tym samym zwiększenie współczynnika konwersji. Budowanie pozycji lidera w regionie przekłada się ponadto na zaufanie klientów. Zanim jednak to się stanie, trzeba dokładnie przeanalizować strategię, a następnie przejść do działania. Sprawdź więc, na jakie koszty musisz się przygotować.

    Od czego zależy cena pozycjonowania?

    Aby odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, zacznijmy od podstaw: czym ono jest. Pozycjonowanie strony www znane szerszej publiczności jako SEO (ang. Search Engine Optimization), to szereg działań z pomocą będzie miała szansę na zwiększenie organicznych wyników wyszukiwania w SERPach. Najprościej rzecz ujmując, właściwie prowadzona strategia sprawi, że będzie wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce Google na określone frazy kluczowe.

    Jak już wspomnieliśmy, mowa o szeregu elementów, które składają się na sukces, jakim jest zaistnienie w świadomości użytkowników sieci. Muszą być one prowadzone dwutorowo: on-site (czyli na Twojej stronie – w tym m.in. optymalizacja istniejącej treści i tworzenie wartościowego contentu), jak i off-site (poza nią – w tym m.in. link building).

    Pamiętaj – nie tylko Ty oceniasz działania SEO. Głównymi weryfikującymi je są algorytmy Google, które stoją na straży jakości, unikalności i użyteczności. Im lepiej zoptymalizowana strona, tym większa szansa na ich uznanie, a więc wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

    Aby zobaczyć pierwsze efekty prowadzonych prac w zakresie SEO należy uzbroić się jednak w cierpliwość. Nigdy nie będą one na przysłowiowe JUŻ. Pozycjonowanie to proces długotrwały, wymagający zaangażowania, nieustannego monitorowania skuteczności działań, jak również tego, co robi Twoja konkurencja. Nie bez znaczenia pozostaje także rzecz jasna uwzględnianie najnowszych trendów SEO.

    Jak widzisz, pozycjonowanie sklepu internetowego, strony firmowej, bloga etc. jest złożony. Nie da się więc jednoznacznie ocenić ile będzie on kosztował bez uprzedniej analizy strony, jak również celów, jakie mają być osiągnięte. Przyda się również informacja, jakim budżetem dysponujesz.

    My, jako agencja, mamy swoje wypracowane metody wyceny usług z zakresu pozycjonowania i z doświadczenia wiemy, że się sprawdzają w przypadku każdego klienta. Receptą na skuteczność działań i satysfakcję zleceniodawcy jest: indywidualne podejście. To taki nasz mianownik. Potem kolejno uwzględniamy:

    • czas pracy naszych specjalistów,
    • opracowanie wysokiej jakości treści,
    • mocne linki.

    Ponadto musimy poznać Twoją branżę i przeprowadzić analizę konkurencji. Jeśli weźmiemy jednak pod lupę firmy lokalne, wówczas koszty oscylują na poziomie 800 – 1200 zł netto miesięcznie. Inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku sklepów e-commerce. Tutaj musimy dodać do tego na pewno kwotę powyżej 1000 zł. 

    Jak wycenia się pozycjonowanie stron?

    Jak już wiesz, pozycjonowanie stron internetowych to proces, a wycena działań jest uzależniona od szeregu czynników. Wiele zależy od tego, jak konkurencyjna jest Twoja branża, co zastaniemy na witrynie, czy dbasz o jej optymalizację w duecie z dobrym contentem, a ponadto o link building. W przypadku pozycjonowania lokalnego ważne jest także to czy aktualizujesz swój Profil Firmy w Google i czy w ogóle go masz.

    Warto powiedzieć sobie jeszcze o tym, że w przypadku ostatecznej wyceny często trzeba doliczyć koszty usług dodatkowych, tak między innymi: konsultacje ze specjalistami np. fizjoterapeutami, jeśli pozycjonujemy sklep rehabilitacyjny, koszty ewentualnych dodatkowych treści na bloga, media (w tym Facebook, Adwords) czy też niezbędne szkolenia SEO. 

    Jak widzisz, odpowiedź na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie stron brzmi: to zależy. Spróbujmy jednak zobrazować cały proces.

    Konsultujemy potrzeby – nie wyobrażamy sobie podjęcia współpracy z klientem bez przeprowadzenia rozmowy. Dzięki niej możemy zidentyfikować Twoje problemy, jak również cele, które chcesz osiągnąć. W ten sposób sprawdzamy, w jaki sposób możemy Ci pomóc w drodze na szczyt wyszukiwarki Google.

    Nasz następny krok to przeprowadzenie kompleksowej analizy SEO projektu, który chcesz nam powierzyć. To właśnie dzięki niej jesteśmy w stanie stworzyć skuteczną, długoterminową strategię SEO. Bierzemy pod uwagę m.in. aktualny stan domeny i to jak wypada na tle konkurencji.

    Potem przechodzimy do opracowania strategii, która jest skrojona na miarę potrzeb konkretnej firmy. Nie bez znaczenia pozostają również Twoje cele biznesowe. Dążymy do wsparcia Cię w ich realizacji. Jeśli dasz nam zielone światło, nie pozostaje nam nic innego jak ją wdrożyć.

    Kolejnym krokiem w naszym schemacie działań jest optymalizacja. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy jest zaznajomiony z tym, jak działają algorytmy wyszukiwarki i np. co biorą pod uwagę przy ustalaniu rankingu. Jeśli tylko wyrazisz chęć, tłumaczymy każdy nasz krok – wszystko po to, abyś jeszcze lepiej zrozumiał Google.

    Nie ma także mowy o tym, że kupujesz przysłowiowego kota w worku. Nasze działania szczegółowo raportujemy, ale w bardzo przystępny sposób. Prezentujemy efekty prowadzonych działań SEO i ich postępy. Otrzymujesz dostęp do dedykowanego pliku, w którym możesz śledzić w czasie rzeczywistym kolejne etapy naszej pracy – zgodne z wcześniej ustaloną strategią.

    Jak widzisz, że nie bez powodu mówimy, że nie odpowiadamy jednoznacznie na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych.

    Ile kosztuje SEO lokalne?

    Zastanawiasz się nad tym, czym różni się SEO lokalne od ogólnego? Głównie tym, że skupiamy się na tym, aby zwiększyć widoczność witryny, a tym samym szanse na sprzedaż w danym mieście, regionie bądź też dzielnicy. Jest to dobra opcja szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw działających w branży usługowo-handlowej, które chcą sprzedawać swoje usługi lub produkty na określonym obszarze.

    Jeśli chodzi o zaangażowanie w działania z zakresu pozycjonowania, to local SEO niewiele różni się od tradycyjnego nakładem pracy, jednak wymaga modyfikacji procesów. Aby widoczność usług czy też sklepów stacjonarnych była większa, musimy stawiać przede wszystkim na frazy lokalne oparte na long tail, czyli tzw. długim ogonie. To nic innego jak słowa kluczowe, które składają się z kilku wyrazów. Powód? Mniejsza konkurencja, a co za tym idzie – szybsze efekty prowadzonych działań. Przykład: dobry fryzjer męski w Krakowie.

    Możesz jednak zwrócić uwagę na kilka elementów, które są charakterystyczne dla local SEO. W praktyce mowa o takich jak m.in. zapytania geolokalizowane, adres działalności, geolokalizacja czy też odległość usługi od miejsca (z którego dany użytkownik wpisuje zapytanie do wyszukiwarki.

    Na pytanie jaki jest koszt pozycjonowania strony w ramach (lokalnego) znów musimy odpowiedzieć: to zależy. Możesz być jednak pewien tego, że będą to niższe kwoty niż w przypadku SEO ogólnego. Pamiętaj jednak o tym, że im większa konkurencja w Twoim mieście/regionie, tym cena działań będzie wyższa. Inaczej promuje się biznes w Warszawie (ogromna konkurencja), a inaczej w Opolu czy też Kielcach (mniejsze miasta = mniejsza konkurencja). Tutaj cennik pozycjonowania stron musi być zróżnicowany.

    Jakie działania obejmuje SEO lokalne?

    Jak już wspomnieliśmy, local SEO wymaga dużego zaangażowania, niemniej znacznie szybciej można zobaczyć efekty. Skupiamy się na pozycjonowaniu lokalnym – zwiększeniu widoczności strony dla lokalnych wyników wyszukiwania (najbliższych lokalizacji). Jego niewątpliwą zaletą jest to, że możesz szybciej dotrzeć do klientów niż w przypadku pozycjonowania na frazy ogólne.

    W trakcie działań z zakresu SEO lokalnego skupiamy się przede wszystkim na takich jak:

    • Frazy kluczowe związane z miastem lub regionem – dobór odpowiednich jest kluczowy dla każdego biznesu działającego na obszarze lokalnym. To właśnie dzięki nim w dużej mierze zawdzięczamy skuteczność zarówno optymalizacji, jak i pozycjonowania lokalnego Twojej strony internetowej.
    • Content Marketing – bez wysokiej jakości treści możesz zapomnieć o skutecznej strategii pozycjonowania lokalnego. Content zarówno on-site, jak i off-site musi być odpowiednio zoptymalizowany tj. przyjazny zarówno dla użytkownika, jak również algorytmów Google. Pamiętaj – dobra optymalizacja strony jest szalenie ważna!
    • Link Building – budowanie mocnego profilu linkowego do strony docelowej to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie mocy domeny. To prosta droga do lepszej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania na danym obszarze.
    • Analiza konkurencji w kwestiach technicznych – “prześwietlenie” witryn Twojej konkurencji umożliwia opracowanie odpowiedniej, a co za tym idzie, skutecznej strategii SEO lokalnego. Dzięki niej możesz liczyć na prawidłową optymalizację strony firmowej biorąc pod uwagę słowa kluczowe,
    • Analiza SEO konkurencji – przeprowadzenie jej pozwala na jeszcze skuteczniejsze pozycjonowanie lokalne na wybrane słowa kluczowe, co zwiększa Twoje szanse na dotarcie niemalże na sam szczyt wyników wyszukiwania.
    • Wizytówka Google Moja Firma – dbamy o to, aby była aktualna.

    Jakie są metody rozliczania SEO lokalnego

    Jako agencja do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Nie mamy sztywnych cenników. Kierujemy się przede wszystkim potrzebami i maksymalnym wykorzystaniem potencjału budżetu, którym dysponujesz. Jesteśmy elastyczni, więc w razie potrzeby szukamy nowych rozwiązań, które wpisują się w długoterminową strategię. Jednak jak wspomnieliśmy – szacunkowo budżety SEO dla fraz lokalnych oscylują w granicach 800-1200 zł netto miesięcznie. 

    Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne SEO?

    Koszty poniesione za prowadzenie działań z zakresu lokalnego SEO to nie obciążenie dla budżetu. To inwestycja, która się zwraca! Dobrze prowadzone działania, to synonim zwiększenia współczynnika konwersji, a co za tym idzie – przychodów.

    Dla kogo lokalne pozycjonowanie stron www? Przede wszystkim dla firm, które działają na terenie danego miasta, bądź też regionu. W praktyce mowa o takich, które świadczą swoje usługi lub sprzedają produkty:

    • stacjonarnie – w tym np. fryzjer, restauracja, dom weselny, pizzeria, klub, mechanik, lekarz, kosmetyczka, sklep rowerowy etc.,
    • mobilnie – takich jak np. elektryk, pomoc drogowa, fotograf, ekipa remontowa czy też hydraulik.

    Wśród korzyści z pozycjonowania lokalnego warto wymienić takie jak:

    • poprawa widoczności w wyszukiwarce,
    • zwiększenie ruchu na stronie, 
    • dotarcie z komunikatem do klienta, który szuka usług w Twoim mieście/regionie,
    • szybsze efekty działań niż w przypadku SEO ogólnego,
    • niższe koszty niż w przypadku SEO ogólnego. 
    • budowanie wizerunku marki na rynku lokalnym.

    Pamiętaj jednak o tym, że jedno nie wyklucza drugiego. O ile SEO lokalne jest genialnym sposobem na widoczność strony i zwiększenie konwersji, o tyle nie oznacza, że musisz rezygnować na jego rzecz z pozycjonowania ogólnego. Z powodzeniem można działać dwutorowo, o ile oczywiście Twój budżet na to pozwala.

    Zdaj się na nas – oferujemy indywidualne wyceny pozycjonowania. Mamy odpowiednich ludzi na pokładzie i narzędzia, z pomocą których zaskoczysz jakością same roboty Google!

    autor

    Michał Jania

    Pasjonat i specjalista pozycjonowania stron internetowych w Google od dekady. CEO w SEMhub

    Oceń artykuł

    Średnia ocena użytkowników 0 na podstawie 0 głosów

    Dodaj komentarz