Skuteczny link building, a tym samym - efektywne pozycjonowanie niejednemu spędza sen z powiek. Teoretycznie masz wszystko: dobrą treść, linkowanie wewnętrzne, mocne backlinki i nadal jest coś nie tak. Toniesz w gąszczu wykresów, podczas gdy Twoi konkurenci szybują w wynikach wyszukiwania. Często okazuje się, że brakującym ogniwem jest pominięcie analizy Link GAP. Czym jest i na czym polega?
Co to jest link GAP?
Link GAP co to jest – jeśli nie potrafisz odpowiedzieć sobie na to pytanie, już spieszymy z odpowiedzią. Jest to analiza mocno związana ze skutecznym link buildingiem, która polega na weryfikowaniu luk w linkach zwrotnych. Z jej pomocą porównujesz Twój profil linkowy z tym, który stworzyła konkurencja. Dokładniej: identyfikujesz witryny, które zawierają wartościowe odnośniki do niej, a nie do Ciebie.
Sęk w tym, abyś dobrze zidentyfikował owe luki i zaczął je skrupulatnie wypełniać poprzez zdobycie wspomnianych mocnych linków. To bardzo dobra droga do tego, aby zwiększać efektywność działań strategii SEO. Budujesz tym samym wiarygodność w swojej grupie docelowej i zyskujesz przewagę nad konkurencją.
Link GAP w SEO – jakie ma znaczenie?
Link GAP w SEO nie powinno się bagatelizować. Ma ona duże znaczenie na drodze do znalezienia dobrej jakości, skrojonych na miarę potrzeb Twojej witryny potencjalnych miejsc publikacji. Tym samym otwierasz się na nowe możliwości w wydajności działań w optymalizacji. Masz szanse na zwiększenie zasięgu odbiorców, a co za tym idzie – budowania relacji.
Bardzo ważną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę w analizie Link GAP jest możliwość identyfikacji obszarów, w których musisz usprawnić pracę. Nie bez znaczenia pozostaje także monitorowanie działań konkurencji. Bądź o krok przed nią. Pamiętaj – nie kończ na jednorazowej analizie. Regularność musi Ci wejść w krew. Monitoruj więc i mierz wyniki – zarówno swoje, jak i konkurencji. Śledzenie zmian w profilu linków umożliwia wiele narzędzi, a wśród nich np. Google Search Console, Google Analytics, Majestic, SEMrush, Moz czy też Ahrefs. Ponadto z ich pomocą możesz śledzić konwersję, pozycje czy też ruch.
Stawiaj również na jakość i aktualność treści. To dobry sposób na to, aby pozyskać pożądane linki. Wartościowy content jest przede wszystkim użyteczny, odpowiada na pytania użytkowników. Nie bez znaczenia jest budowanie ich zaangażowania i stawiania firmy w roli eksperta. Sięgaj po różne formaty: od artykułów, po podcasty, webinary, infografiki, e-booki etc. Nie zamykaj się również na wpisy gościnne.
Dodaj komentarz